Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #1 Skrevet 24. august 2014 Tror ikke den var sur, frøs den ned god tid før siste bruksdato, men den smakte bare rart. Litt sånn som skinkestek og andre varmebehandlede svineprodukter kan smake etter noen dager i kjøleskapet. Noen som har opplevd det samme? Følte hele tacomiddagen smakte dårlig rett og slett, redd for å bli dårlig i magen nå Anonymous poster hash: ace5b...9e2
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #2 Skrevet 24. august 2014 Tacomiddag med svinekjøttdeig smaker jo høgg uansett om den er dårlig eller ikke 😝 Anonymous poster hash: e36b7...b99
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #3 Skrevet 24. august 2014 Tacomiddag med svinekjøttdeig smaker jo høgg uansett om den er dårlig eller ikke Anonymous poster hash: e36b7...b99 Er ikke den beste til taco nei, men jeg hadde brukt halve kjøttdeigen til noe annet så jeg såg ikke at det var svinekjøttdeig Anonymous poster hash: ace5b...9e2
Gjest ronja røverdatter Skrevet 24. august 2014 #4 Skrevet 24. august 2014 Har den ligget litt lenge i fryseren kanskje? Da kan det smake litt rart av den uten at det betyr at den er farlig å spise, spesielt om den er litt feit, og det er jo ofte svinekjøttdeig.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #5 Skrevet 24. august 2014 Har den ligget litt lenge i fryseren kanskje? Da kan det smake litt rart av den uten at det betyr at den er farlig å spise, spesielt om den er litt feit, og det er jo ofte svinekjøttdeig.Er ikke svinekjøttdeigen en sunnere variant enn vanlig kjøttdeig da? Men det kan uansett stemme at det er fettet i deigen som gjorde at den smakte rart, den hadde ikke lagt lenge nedfryst nei Anonymous poster hash: ace5b...9e2
Gjest ronja røverdatter Skrevet 24. august 2014 #6 Skrevet 24. august 2014 Beklager, jeg har bodd utenlands i mange år og er vant med at svinekjøttdeigen er mye feitere enn storfekjøttdeig. Men i Norge har svinekjøttdeigen lavere fettinnhold enn storfekjøttdeig, ser jeg. (Men mer enn karbonadedeig) I tillegg har svinekjøtt større andel av umetta fett enn storfe, så det er sunnere på den måten også. Men jeg synes likevel at svinekjøtt oftere får "gammel" smak enn storfekjøtt. Kanskje fordi kjøttet er mildere og da kommer fettsmaken mer fram? Bare gjetter.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #7 Skrevet 24. august 2014 Beklager, jeg har bodd utenlands i mange år og er vant med at svinekjøttdeigen er mye feitere enn storfekjøttdeig. Men i Norge har svinekjøttdeigen lavere fettinnhold enn storfekjøttdeig, ser jeg. (Men mer enn karbonadedeig) I tillegg har svinekjøtt større andel av umetta fett enn storfe, så det er sunnere på den måten også. Men jeg synes likevel at svinekjøtt oftere får "gammel" smak enn storfekjøtt. Kanskje fordi kjøttet er mildere og da kommer fettsmaken mer fram? Bare gjetter. aha, ja da skjønner jeg ;)men det er som du sier, enig med det at det smakte på en måte gammel kjøttdeig.jaja, magen har no ikke tatt noe skade enda, så satser på at det bare var smaken og ikke at den var sur takk for svar! Anonymous poster hash: ace5b...9e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå