Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #1 Skrevet 24. august 2014 Hvis nei; kan man overhodet sykle med baby på noe vis? Hvis ja; hvordan fungerer det i praksis? Hvordan kan en baby ligge i en sykkelvogn? Er det noe en burde passe på når en skal kjøpe seg sykkelvogn? Har så innmari lyst til å sykle tur siden jeg har vært hemmet av bekkenløsning i nesten ett år men endelig har blitt bedre Anonymous poster hash: b124f...eb8
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #2 Skrevet 24. august 2014 Det finnes sykkelsete til babyer ja, men herregud, det må være sinnsykt ukomfortabelt med mindre du sykler i snegletempo. Humper ganske greit til tider baki der, det hadde jeg ikke utsatt en liten baby for. Når man triller har man i det minste et ok tempo, og kan regulere mye lettere. Anonymous poster hash: 7c7fd...775
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #3 Skrevet 24. august 2014 Hvis nei; kan man overhodet sykle med baby på noe vis? Hvis ja; hvordan fungerer det i praksis? Hvordan kan en baby ligge i en sykkelvogn? Er det noe en burde passe på når en skal kjøpe seg sykkelvogn? Har så innmari lyst til å sykle tur siden jeg har vært hemmet av bekkenløsning i nesten ett år men endelig har blitt bedre Anonymous poster hash: b124f...eb8 Aner ikke om det er noe man kan kjøpe som babyen kan ligge i. Sitte kan de jo ikke gjøre iallfall. Fikk klarsignal til å ha datteren vår i sykkelsete ved 7 mnd. alder av fysioterapeuten. Hun var da så sterk at hun satt seg opp/reiste seg og gikk rundt bordet. Anonymous poster hash: c3fa3...01b
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. august 2014 #4 Skrevet 24. august 2014 Mange av vognene har sånn hengekøye man kan kjøpe, sjekk om det finnes til din!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #5 Skrevet 24. august 2014 Jeg kasta bare bilstolen i sykkelvogna, det gikk helt fint Og de små sov så godt atte. Thula? har også ei sykkelvogn med eget spedbarnsinnlegg, men da må du opp i 7-8-9.000 kr om du er villig til å bruke så mye. De sykkelvognene kan også brukes som vanlig vogn (3 hjul og trillehåndtak) om det er noe for deg Anonymous poster hash: bb9b4...6b3
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #6 Skrevet 24. august 2014 Jeg kasta bare bilstolen i sykkelvogna, det gikk helt fint Og de små sov så godt atte. Thula? har også ei sykkelvogn med eget spedbarnsinnlegg, men da må du opp i 7-8-9.000 kr om du er villig til å bruke så mye. De sykkelvognene kan også brukes som vanlig vogn (3 hjul og trillehåndtak) om det er noe for deg Anonymous poster hash: bb9b4...6b3 Hvordan festet du bilstolen?? Anonymous poster hash: 7c7fd...775
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #7 Skrevet 24. august 2014 Jeg kasta bare bilstolen i sykkelvogna, det gikk helt fint Og de små sov så godt atte. Thula? har også ei sykkelvogn med eget spedbarnsinnlegg, men da må du opp i 7-8-9.000 kr om du er villig til å bruke så mye. De sykkelvognene kan også brukes som vanlig vogn (3 hjul og trillehåndtak) om det er noe for deg Anonymous poster hash: bb9b4...6b3 Hvordan festet du bilstolen?? Anonymous poster hash: 7c7fd...775 brukte selene i vogna til å feste rundt håndtaket på stolen. Men stolen sto ganske stødig, så var ikke redd for at den skulle tippe. Anonymous poster hash: bb9b4...6b3
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #8 Skrevet 24. august 2014 Jeg kasta bare bilstolen i sykkelvogna, det gikk helt fint Og de små sov så godt atte. Thula? har også ei sykkelvogn med eget spedbarnsinnlegg, men da må du opp i 7-8-9.000 kr om du er villig til å bruke så mye. De sykkelvognene kan også brukes som vanlig vogn (3 hjul og trillehåndtak) om det er noe for deg Anonymous poster hash: bb9b4...6b3 Hvordan festet du bilstolen?? Anonymous poster hash: 7c7fd...775 brukte selene i vogna til å feste rundt håndtaket på stolen. Men stolen sto ganske stødig, så var ikke redd for at den skulle tippe. Anonymous poster hash: bb9b4...6b3 Hvor gammel var babyen din da? Hi Anonymous poster hash: b124f...eb8
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #9 Skrevet 24. august 2014 Hadde aldri hatt unger i en slik etterhengende vogn. Ser dere ikke hvor utsatt de er der? Ellers Baby i vognen? https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=shaken+baby+syndrome&spell=1 Anonymous poster hash: e0e87...496
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #10 Skrevet 24. august 2014 Hadde aldri hatt unger i en slik etterhengende vogn. Ser dere ikke hvor utsatt de er der? Ellers Baby i vognen? https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=shaken+baby+syndrome&spell=1 Anonymous poster hash: e0e87...496 Ser ikke helt hvordan shaken baby syndrome er relevant i denne sammenheng? Er snakk om å sykle rolig bortover veien, i koselig søndagstur-stil. Ikke noe race. Hi Anonymous poster hash: b124f...eb8
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #11 Skrevet 24. august 2014 http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=50906440&ov=m&usergroup=16 Et sånt sete hadde vi i sykkelvogna fra baby var 4 måneder. Kun fram og tilbake i barnehage for å levere storebror. Søk på "babysete til sykkelvogn" på google så kommer det opp mer! Anonymous poster hash: 3f32a...17b
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #12 Skrevet 24. august 2014 Jeg har tenkt på det samme og lurer på om det er akseptabelt å sykle seg en tur med babyen i bæretøy? Eller....? Anonymous poster hash: 4923a...06e
snurripåsnei Skrevet 24. august 2014 #13 Skrevet 24. august 2014 Vi satt baby i bilstolen å festa den med reimene inni sykkelvogna. Fikk sitte der selv fra hun var ca 9 mnd med pledd til støtte rundt
snurripåsnei Skrevet 24. august 2014 #14 Skrevet 24. august 2014 Ikke sykkel med barnet i bæresele. Tenk deg hvis noe skulle skje 😯
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #15 Skrevet 24. august 2014 Hvor gammel er babyen? Vi har brukt en del pulk på vinteren med våre barn, men ble anbefalt å vente til de kunne sitte selv. Dette hadde noe med ryggraden og humping å gjøre, vil tro det fungerer på samme måten med sykling ? Anonymous poster hash: a4d2a...3f1
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #16 Skrevet 24. august 2014 Jeg har tenkt på det samme og lurer på om det er akseptabelt å sykle seg en tur med babyen i bæretøy? Eller....? Anonymous poster hash: 4923a...06e Det er livsfarlig. Selv et mindre fall vil kunne ta livet av babyen når den får hele kroppsvekten din oppå seg. I sykkelvogn har babyer fra 4-5 mnd det helt fint i slik hengekøyeinnlegg. Anonymous poster hash: 7a07d...0d7
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #17 Skrevet 24. august 2014 Jeg har tenkt på det samme og lurer på om det er akseptabelt å sykle seg en tur med babyen i bæretøy? Eller....? Anonymous poster hash: 4923a...06e Er du helt sprø? TENK om du faller og ungen får deg oppå seg? Skjønner ikke at det går an å vurdere det en gang. Anonymous poster hash: 7c7fd...775
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå