Gå til innhold

Kan man ha baby i sykkelvogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis nei; kan man overhodet sykle med baby på noe vis?

Hvis ja; hvordan fungerer det i praksis? Hvordan kan en baby ligge i en sykkelvogn? Er det noe en burde passe på når en skal kjøpe seg sykkelvogn?

Har så innmari lyst til å sykle tur siden jeg har vært hemmet av bekkenløsning i nesten ett år men endelig har blitt bedre ;)

Anonymous poster hash: b124f...eb8

Fortsetter under...

Skrevet

Det finnes sykkelsete til babyer ja, men herregud, det må være sinnsykt ukomfortabelt med mindre du sykler i snegletempo. Humper ganske greit til tider baki der, det hadde jeg ikke utsatt en liten baby for. Når man triller har man i det minste et ok tempo, og kan regulere mye lettere.

Anonymous poster hash: 7c7fd...775
Skrevet

Hvis nei; kan man overhodet sykle med baby på noe vis?

Hvis ja; hvordan fungerer det i praksis? Hvordan kan en baby ligge i en sykkelvogn? Er det noe en burde passe på når en skal kjøpe seg sykkelvogn?

Har så innmari lyst til å sykle tur siden jeg har vært hemmet av bekkenløsning i nesten ett år men endelig har blitt bedre ;)

Aner ikke om det er noe man kan kjøpe som babyen kan ligge i. Sitte kan de jo ikke gjøre iallfall. Fikk klarsignal til å ha datteren vår i sykkelsete ved 7 mnd. alder av fysioterapeuten. Hun var da så sterk at hun satt seg opp/reiste seg og gikk rundt bordet.

Anonymous poster hash: c3fa3...01b

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Mange av vognene har sånn hengekøye man kan kjøpe, sjekk om det finnes til din!

Skrevet

Jeg kasta bare bilstolen i sykkelvogna, det gikk helt fint :D Og de små sov så godt atte. 
Thula? har også ei sykkelvogn med eget spedbarnsinnlegg, men da må du opp i 7-8-9.000 kr om du er villig til å bruke så mye. De sykkelvognene kan også brukes som vanlig vogn (3 hjul og trillehåndtak) om det er noe for deg :)

Anonymous poster hash: bb9b4...6b3
Skrevet

Jeg kasta bare bilstolen i sykkelvogna, det gikk helt fint :D Og de små sov så godt atte. 

Thula? har også ei sykkelvogn med eget spedbarnsinnlegg, men da må du opp i 7-8-9.000 kr om du er villig til å bruke så mye. De sykkelvognene kan også brukes som vanlig vogn (3 hjul og trillehåndtak) om det er noe for deg :)

Hvordan festet du bilstolen??

Annonse

Skrevet

brukte selene i vogna til å feste rundt håndtaket på stolen. Men stolen sto ganske stødig, så var ikke redd for at den skulle tippe. 

Skrevet

brukte selene i vogna til å feste rundt håndtaket på stolen. Men stolen sto ganske stødig, så var ikke redd for at den skulle tippe.

Hvor gammel var babyen din da?

Hi

Skrevet

Hadde aldri hatt unger i en slik etterhengende vogn. Ser dere ikke hvor utsatt de er der?

Ellers Baby i vognen?

https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=shaken+baby+syndrome&spell=1

Anonymous poster hash: e0e87...496

Ser ikke helt hvordan shaken baby syndrome er relevant i denne sammenheng? Er snakk om å sykle rolig bortover veien, i koselig søndagstur-stil. Ikke noe race.

Hi

Skrevet

Jeg har tenkt på det samme og lurer på om det er akseptabelt å sykle seg en tur med babyen i bæretøy? Eller....?

Anonymous poster hash: 4923a...06e

Skrevet

Vi satt baby i bilstolen å festa den med reimene inni sykkelvogna. Fikk sitte der selv fra hun var ca 9 mnd med pledd til støtte rundt

Annonse

Skrevet

Ikke sykkel med barnet i bæresele. Tenk deg hvis noe skulle skje 😯

Skrevet

Hvor gammel er babyen? Vi har brukt en del pulk på vinteren med våre barn, men ble anbefalt å vente til de kunne sitte selv. Dette hadde noe med ryggraden og humping å gjøre, vil tro det fungerer på samme måten med sykling ?

Anonymous poster hash: a4d2a...3f1

Skrevet

Jeg har tenkt på det samme og lurer på om det er akseptabelt å sykle seg en tur med babyen i bæretøy? Eller....?

Det er livsfarlig. Selv et mindre fall vil kunne ta livet av babyen når den får hele kroppsvekten din oppå seg.

I sykkelvogn har babyer fra 4-5 mnd det helt fint i slik hengekøyeinnlegg.

Anonymous poster hash: 7a07d...0d7

Skrevet

Er du helt sprø? TENK om du faller og ungen får deg oppå seg? Skjønner ikke at det går an å vurdere det en gang. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...