Gå til innhold

Trenger litt hjelp av dere. Jeg må være borte fra jobben.

Anbefalte innlegg

Det er ikke tatt biopsi ennå. Har fått antibiotika pga. såret han har fått mellom største svulsten og testikkelen. Var pga. blødning fra dette såret vi oppdaget svulsten. Han fossblødde plutselig.

Ikke alle veterinærer jobber på kvelden, og denne er vist spesialist.

Skjønner reaksjonene på egenmelding/syktbarndag. Men jeg er i en presset situasjon nå. Hunden er også til behandling hos spesialist for noe annet og denne jobber heldigvis på kvelden.

Jeg elsker hunden min og gjør det jeg kan for han. Er sånn det er å ha ansvar for andre selv om det "bare" er en hund. Han er min beste venn.

Anonymous poster hash: 4205c...11a

Hvis sjefen er vanskelig hadde jeg ikke turt å ta risken med å spørre. Si du er syk selv! Når hunden betyr så mye for deg, kommer du til å angre hvis du ikke gjør det. Lykke til!

Anonymous poster hash: a0350...f09

Fortsetter under...

Det er ikke tatt biopsi ennå. Har fått antibiotika pga. såret han har fått mellom største svulsten og testikkelen. Var pga. blødning fra dette såret vi oppdaget svulsten. Han fossblødde plutselig.

Ikke alle veterinærer jobber på kvelden, og denne er vist spesialist.

Skjønner reaksjonene på egenmelding/syktbarndag. Men jeg er i en presset situasjon nå. Hunden er også til behandling hos spesialist for noe annet og denne jobber heldigvis på kvelden.

Jeg elsker hunden min og gjør det jeg kan for han. Er sånn det er å ha ansvar for andre selv om det "bare" er en hund. Han er min beste venn.

Hvis sjefen er vanskelig hadde jeg ikke turt å ta risken med å spørre. Si du er syk selv! Når hunden betyr så mye for deg, kommer du til å angre hvis du ikke gjør det. Lykke til!

Anonymous poster hash: a0350...f09

Da valgte jeg den ærlige veien og kommer ikke til å gjøre det igjen.

Gikk til han og spurte om å få ta en feriedag denne dagen og forklarte hvorfor.

Fikk til svar at han hadde satt meg til å kurse nyansatte denne dagen og at beskjeder var sendt ut.

Så sier han til meg..., og dessuten så synes jeg du skal avlive bikkja di. Jeg kan ikke fordra bikkjer. Ekkle røytende og sikklende vesener som ikke har noen misjon her i livet.

Jeg bare snudde på hælen og gikk, ble for sjokkert til å gjøre annet. En annen kollega hadde overhørte dette og ba meg etter en stund om å bli med bort til en av de nyansatte. Hun ba denne om å vise meg mailen med kursinnkalling fra sjefen. Den hadde kommet 10 min. tidligere. Ergo var den ikke sendt ut når sjefen sa dette til meg.

Snakket med mannen på tlf. Skrev oppsigelse hvor jeg oppga som grunn at jeg ble nektet å ta mer enn en uke ferie i sommer, at han ba meg om å avlive hunder pga sitt syn på hunder, at han hugse vedr. kursinnkallelsene + masse,masse annet. Sa også at jeg tar resten av ferien min i oppsigelses tiden. Oppsigelsen ga jeg til daglig leder 15 min. før jeg gikk hjem og han respondere med å fyke inn på kontoret til sjefen min og smelle døra igjen. Den var fortsatt lukket når jeg dro hjem.

Da valgte jeg den ærlige veien og kommer ikke til å gjøre det igjen.

Gikk til han og spurte om å få ta en feriedag denne dagen og forklarte hvorfor.

Fikk til svar at han hadde satt meg til å kurse nyansatte denne dagen og at beskjeder var sendt ut.

Så sier han til meg..., og dessuten så synes jeg du skal avlive bikkja di. Jeg kan ikke fordra bikkjer. Ekkle røytende og sikklende vesener som ikke har noen misjon her i livet.

Jeg bare snudde på hælen og gikk, ble for sjokkert til å gjøre annet. En annen kollega hadde overhørte dette og ba meg etter en stund om å bli med bort til en av de nyansatte. Hun ba denne om å vise meg mailen med kursinnkalling fra sjefen. Den hadde kommet 10 min. tidligere. Ergo var den ikke sendt ut når sjefen sa dette til meg.

Snakket med mannen på tlf. Skrev oppsigelse hvor jeg oppga som grunn at jeg ble nektet å ta mer enn en uke ferie i sommer, at han ba meg om å avlive hunder pga sitt syn på hunder, at han hugse vedr. kursinnkallelsene + masse,masse annet. Sa også at jeg tar resten av ferien min i oppsigelses tiden. Oppsigelsen ga jeg til daglig leder 15 min. før jeg gikk hjem og han respondere med å fyke inn på kontoret til sjefen min og smelle døra igjen. Den var fortsatt lukket når jeg dro hjem.

For en ekkel sjef! Håper du finner deg ny jobb raskt og med et mer empatisk menneske som sjef. Han er jo ikke bare ekkel, men også en utrolig dårlig sjef;-))

Anonymous poster hash: 8d621...080

Annonse

Fikk helt frysninger av det du forteller hi! Jeg tror jeg hadde begynt å grine foran min sjef hvis vedkommende hadde sagt noe så usympatisk til meg! Og jeg hadde nok sikkert gjort det samme som deg Vedr oppsigelse, for en jæ...dust du har hatt som sjef! Håper det går bra med voffsen din!

Klem til deg :)

Anonymous poster hash: cf3c0...151

Hva jeg ville gjort? Tja.. Jeg nevner:

Tatt en feriedag

Tatt ulønnet permisjon

Sendt hunden med noen andre

Bedt om avspasering og forsøkt å få avtalen sent på dagen eller på kveld

Hva jeg ikke ville gjort:

Løyet sykdom på barna mine

Jukset for å få fri

Tatt en feriedag

Tatt ulønnet permisjon

Jukset for å få fri

Har du lest tråden og lest hva som skjedde når hun ba om en feriedag. Jeg hadde brukt noen av dine alternativer men...jeg vet at jeg ville fått fri uten problem, at jeg ikke har en sjef fra helvete, noe tydeligvis hi har.

Anonymous poster hash: da5f3...6bb

Annonse

Tatt en feriedag

Tatt ulønnet permisjon

Jukset for å få fri

Har du lest tråden og lest hva som skjedde når hun ba om en feriedag. Jeg hadde brukt noen av dine alternativer men...jeg vet at jeg ville fått fri uten problem, at jeg ikke har en sjef fra helvete, noe tydeligvis hi har.

Nei, men uansett hvilken dritt av en sjef jeg ville hatt ville jeg ikke jukset meg fri. Det gjør man bare ikke. Er man ikke fornøyd med arbeidsplass og sjef, og man ikke greier å løse det internt, ja da må man finne seg en annen jobb.

Tatt en feriedag

Tatt ulønnet permisjon

Jukset for å få fri

Nei, men uansett hvilken dritt av en sjef jeg ville hatt ville jeg ikke jukset meg fri. Det gjør man bare ikke. Er man ikke fornøyd med arbeidsplass og sjef, og man ikke greier å løse det internt, ja da må man finne seg en annen jobb.

Det var jo akkurat det hun gjorde. Eller; hun sa i alle fall opp stillingen da sjefen ikke ga henne feriedag og både løy for henne og ba henne avlive hunden siden han ikke liker hunder.

Anonymous poster hash: c19ff...508

Tatt en feriedag

Tatt ulønnet permisjon

Jukset for å få fri

Skal man la vær å gå til dyrlegen til man har funnet seg en ny jobb mener du da eller?

Tatt en feriedag

Tatt ulønnet permisjon

Jukset for å få fri

Skal man la vær å gå til dyrlegen til man har funnet seg en ny jobb mener du da eller?

Nei, om man ikke kan få ordnet seg fri uten å lyve så finner man seg en dyrlege som har åpent utenfor arbeidstid.

Anonymous poster hash: f3ce8...a83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...