Gå til innhold

Hemoride. Au, au...

Anbefalte innlegg

Noen som har noen gode råd? Satt på en vond kafeestol i går og merket at det gjorde vondt men når jeg kom hjem ble det helt uholdbart. Kjempevondt og var en liten kul på utsiden av endetarmen. Får ikke sove og klarer ikke dytte den inn uten at den kommer ut med en gang. Ligger jeg på siden så er det i alle fall ikke håp men det er jo så vondt å ligge på ryggen nå. Får ikke puste. Noen tips som kan hjelpe med en gang? Håper virkelig ikke at dette tar ukesvis før det går over...!

Har prøvd xylocain, alcos, isbit mot kulen og tatt to paracet men ingenting hjelper. Hjelp?

Anonymous poster hash: 04900...68a

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144164031-hemoride-au-au/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk likevel. Prøver å se Ann i løpet av morgendagen for det er ikke så vondt som før, men nå har jeg ligget ned mesteparten av dagen så det har kanskje hjulpet litt. Litt av en greie dette... Å være gravid mener jeg. Ikke bare, bare nei...!

Jeg vet veldig godt hvordan du har det. Var veldig plaget med det selv. Det eneste som hjalp for meg var å drikke masse vann, spise nektariner (det gjorde at jeg ikke ble hard i magen) og paracet. Det var ingen kremer som hjalp på meg, og fikk streng beskjed av legen av å holde meg unna Scheriproct. Det kunne vist være skadelig for fosteret.

Det er merkelig hvordan en så liten "kul" kan gjøre så vondt, men det er helt grusomt. Hos meg gikk det over av seg selv, heldigvis! Etter 2 uker med smerte så gikk det over... 

Det skal ikke være lett å være gravid nei, mange plager vi må gjennom! :(

Fikk beskjed av legen at hvis det ikke gikk over av seg selv så måtte han se på det, og kanskje skjære den vekk (grøss og gru!) Det var omtrent ingen medisiner jeg kunne ta siden jeg var gravid, og at jeg mest sannsynlig måtte holde ut til etter fødselen. HELDIGVIS gikk det over! Håper det gjør det for deg også!

Anonymous poster hash: f6946...c8f

Annonse

Jeg vet veldig godt hvordan du har det. Var veldig plaget med det selv. Det eneste som hjalp for meg var å drikke masse vann, spise nektariner (det gjorde at jeg ikke ble hard i magen) og paracet. Det var ingen kremer som hjalp på meg, og fikk streng beskjed av legen av å holde meg unna Scheriproct. Det kunne vist være skadelig for fosteret.

Det er merkelig hvordan en så liten "kul" kan gjøre så vondt, men det er helt grusomt. Hos meg gikk det over av seg selv, heldigvis! Etter 2 uker med smerte så gikk det over...

Det skal ikke være lett å være gravid nei, mange plager vi må gjennom! :(

Fikk beskjed av legen at hvis det ikke gikk over av seg selv så måtte han se på det, og kanskje skjære den vekk (grøss og gru!) Det var omtrent ingen medisiner jeg kunne ta siden jeg var gravid, og at jeg mest sannsynlig måtte holde ut til etter fødselen. HELDIGVIS gikk det over! Håper det gjør det for deg også!

Anonymous poster hash: f6946...c8f

Takk for svar. Skal prøve trikset med nektariner. Det smaker jo også godt. :). Er bedre så satser på at det går over, men jammen litt av noen prøvelser vi skal gjennom...

Jeg har hatthrmoroide to ganger. Den ene fangen som ikkegravid, du brukte jeg den proctgreia, andre gangen var jeg gravid og hadde en så sinnsykt vond en. Jeg var på gråten. Jeg ringte lege og fortalte om det og ante ikke råd. Han sa jeg skulle legge meg. Ligge på siden, minst mulig press og belastning. Den forsvant etter 17timer sengeleie. Høres vilt ut, men så jævlig verdt det.

Anonymous poster hash: fb7bc...225

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...