Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei:) lurer på om det er noen andre her inne med mann med lav sperm antall?

min mann har bare 5 mill svømmere å jeg har time til samtale til prøverør april 2015.

synes dette er forferdelig lenge å vente å håper vi skal få det til på egenhånd før dette, siden gyn sa at det kunne skje før. er nå i pp 11. hva med dere andre med samme problem? hvor lenge har dere prøvd? og evt noen som har lykkes på egenhånd?

Skrevet

Mannen min har had testikkelkreft. Pga d så har han bare en testikkel. Han produserte for lite testosteron og fikk tilføyd testosteron med sprøyter, problemet var at den gjor han steril. Han hadde sperm i frys men d viste seg å være av dårlig kvalitet. Han fikk tilbud å starte med pregnyl for å få kroppen til å produsere testosteron. Etter halvt år har han nesten normal produksjon av svømmere og vi kom igang med ivf. Har ikke klart å bli gravid enda men d skjer nok. Han bynner å få lite testosteron igjen så regner med at snart må han bynne med sprøyter igjen men nu har vi fått sperm av god kvalitet i frys..I våres tilfelle var d nok at de satt egget i skål og svømmere fant veien selv. Har man for lite eller dårlige svømmere så tar de den beste svømmerne og setter den rett inn i egget. Man trenger bare en god svømmer for å finne veien, så alt e mulig naturlig og :)

Skrevet

Min mann har også ca 5 mill sædceller. Vi lykkes på 2 forsøk(3 innsett) men var dessverre utenfor livmor. Vi lykkes deretter på neste forsøk, så jeg har et lite frysemirakel i magen nå:-) Så lenge han har noen sædceller er det gode muligheter for å lykkes med icsi:-)

Skrevet

Mannen min har gått på testosteroninjeksjoner i et par år og det gjorde at antall sperm sank til null og han var i utgangspunktet steril. Dette fikk vi ikke informasjon om av legen og jeg er forbanna på meg selv som ikke trippelsjekket dette den gangen. Men for å gjøre en veldig lang historie kort, så ser mannen min en urolog som tok han av injeksjonene og heller satte han på Clomid. Jeg mener at dette kalles progesteron i Norge? 

Mannen min har gått på dette i ca 6 uker og spermantallet er nå oppe i 4.9 millioner/ml. Han skal fortsette på Clomid i 8 uker til før han tar neste test for da å se hvordan antallet ligger an. Både vi og urologen forventer økning i antall.

Urologen sa at naturlig befruktning med 4.9 millioner mest sannsynlig ikke kom til å skje og han anbefalte IVF. 

Vi er allerede hos en fertilitetsklinikk som anbefaler ICSI grunnet lavt antall sædceller. Klinikken vi bruker ser ikke på 4.9 millioner som et problem og de anser sjansene våre som uhyre gode. 

Akkurat nå sparer vi til ICSI så vi håper at vi kan starte på dette på nyåret. (vi er ikke i Norge så alt må betales privat). 

Vi prøver selvfølgelig å bli gravid ved naturmetoden inntil videre :) Man trenger jo bare en dyktig svømmer :D

Skrevet

takk for svar :)

i dag kom tr på besøk og alt føles nå veldig trist for jeg har nok ikke begynt å innse det før nå at vi ikke får det til selv. vurderer om jeg vl gi opp hele prøvingen frem til prøverør om 8 måneder. orker bare ikke mer skuffelser nå :sad:

Skrevet

Det er kjempetøft å prøve mnd etter mnd uten at noenting skjer... Vi ga opp mens vi sto i kø for icsi, og det var en befrielse å slippe prøvemaset i den perioden. Og hey, nå er jeg gravid etter icsi! Bare vent, dere lykkes nok:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...