Gå til innhold

Finnes det TEGNEBLYANTER som ikke knekker?????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her og blir tilnærmet GAAAAAL.

Min 9 åring har plenty fargeblyanter, ting hun har fått og kjøpt igjennom årenes løp. på nille, butikken, rema, i sånne storpakker på 100 blyanter til 10 kr osv..... Lun de her tykke som man kjøper enkeltvis hos bokhandlereneer gode.

Såog si alt anna slike små tynne de knekker og knekker og jeg kvesser og kvesse, og knekker og knekker.

Men nå er hun 4klassing og liker best slike tynne, påstår de tykke blyantete er for "førsteklassinger"....hehe.

Men finnes det fargeblyanter man kaan kvesse og fon ikke knelkker HVER gang? Finnes det noen fargeblyanter som virkelig er GODE??

SKIKKELIG kvalitet...................

Jeg er dersperat her, eller jentungen er mest desperat da....men derigjennom kjenner jeg desperasjonen...........

Anonymous poster hash: bca1c...e47

Fortsetter under...

Skrevet

Vi har ikke det problemet her, uansett hvor fargeblyanten er kjøpt. Holder datteren din blyanten hardt kanskje?

Anonymous poster hash: 0e127...ea4
Skrevet

Kjøp på bokhandel...de er gjerne svindyre men de knekker ikke og man trenger ikke tegne hardt for å få skarpe farger!

Anonymous poster hash: 3bfe6...6ef

Skrevet

Nei nei, haringenting med å holde hardt å gjøre. Hun holder normalt, men etter en stund må de jo kvesses, og da knekker "blyet", så må vi pirke det ut av kvesseren, og kvesse på nyt, og det samme skjer igjen og igjen..... har kvessa på meg blemme på langfingeren og fått veldig korte blyanter her i dag................

Men er DYRE BEDRE da?

Skrevet

Lyra blyanter er bra, de finnes også i tynne, mener jeg. Ellers så er det lurt å handle fargeblyanter hos noen som forhandler utstyr til tegning og maling. De har fargeblyanter og akvarellblyanter av en helt annen kvalitet enn du finner i lekebutikkene. Prisen er selvfølgelig også en annen, men da får du blyanter som du kan bruke helt til de er så små at det er såvidt du kan holde i dem.

Skrevet

JA, DE DYRE ER BEDRE! Din hissigpropp....

Anonymous poster hash: e0c63...341

Annonse

Skrevet

Har du prøvd forskjellige kvessere? Vi hadde samme problemet helt til jeg fikk tak i en god kvesser. Har prøvd mange forskjellige og så var det bare en som var bedre enn de andre...

Anonymous poster hash: 9106b...d15

Skrevet

Lyra fargeblyanter som man kjøper enkeltvis er de beste synes vi. Men har bare sett tykke blyanter fra Lyra. De er dyrere, men er ofte tilbud.

Anonymous poster hash: 8b3bf...2a9

Skrevet

Ehhhh...........hissigpropp.................. oi, den så jeg ikke komme......................  Kanskje du er hissig siden du tolker mitt innlegg som hissig...kniiiiiis...................

Skrevet

Jenta som skal ha dem er jo 9 år,og elsker å tegne i tegnebøker, tegne fint og nøye.....

Skrevet

Har du søstrene Grene i nærheten? De har kjempegode fargeblyanter som tåler veldig mye.

Skrevet

Hvordan behandler hun sekken sin?

Her hos min, nå 10 år gamle, gutt var det veldig populært å lempe sekken ned trappa til klasserommet, kaste den fra seg på asfalten når de venta på å komme inn før skolestart og slengte den på gulvet når han kom hjem. Dette førte til at fargestiften i blyanten knakk i småbiter inne i blyanten og vi endte opp som du nå gjør.

Blyantene tåler ikke allverden av hard behandling og slag...

Anonymous poster hash: 0500d...d78

Skrevet

Ehhhh...........hissigpropp.................. oi, den så jeg ikke komme......................  Kanskje du er hissig siden du tolker mitt innlegg som hissig...kniiiiiis...................

Når man bruker caps lock, så regnes det som roping/kjefting. Om du skal utheve noe, så er det bedre å bruke fet skrift eller kursiv, ev. en annen farge.

Anonymous poster hash: 0d2d8...b10

Annonse

Skrevet

Høres ut som om blyantene har fått seg en smell. Vært i gulvet en gang eller som hun over skrev at kanskje sekken har fått seg en flyvetur. Da knekker blyanten inni og når du kvesser så kvesser du løs hver enkelt bit. Her bruker ungene alt fra dyre til billige blyanter og så lenge de ikke har vært i gulvet en tur så tåler de temmelig hard tegning uten å knekke.

Gjest MaJo0812
Skrevet

Staedtler eller Lyra. Ingen over, ingen ved siden.

Skrevet

Sånne 10kr på europris ol syns jeg ikke er noe særlig. Merkeblyanter er gode. Men som noen sier, kvesseren har mye å si!

Kjøp 2-3 stk og prøv, så skal du se at en er bra nok! Helst slike i metall. Fjollekvessere(Hello Kitty ol) er av tynnere plast, noen iallefall. Tom. hatt det problemet me kajalen, pga myk plastkvesser.

Og ja, faller de ned er de gjerne knust inni, de billige iallefall..

Men slike midt i mellom i pris har vært dugelige her altså, ikke bare dyre som er bra.

Anonymous poster hash: 33586...26e

Skrevet

Når man bruker caps lock, så regnes det som roping/kjefting. Om du skal utheve noe, så er det bedre å bruke fet skrift eller kursiv, ev. en annen farge.

Anonymous poster hash: 0d2d8...b10

Å hoi, soppas...slkønner at dette forumet har andre regler enn hva jeg er vant til. Og dessuten, jeg hadde aldrig gidda å slenge spydige komentarer forde om noen skrev med stor skrift.... jøje meg.......  Men for all del, ber om forlatelse for mine synder og skal aldrig gjøre det gijen....

Skrevet

Men hdet er jo ikke til å unngå at de detter i gulvet, soppas må de da tåle.... Men da er det staedler,og lura og søstrene grene har vi også....

Og btw, hvis noen leser innlegget hvr jeg skrev "DYRE BEDRE."....................så var det ikke en hissig uttalelse, det skjønner vel alle? Les innlegget og man ser det er bare ett spørsmål. Vet ærlig talt ikke om jeg ggidder henge på ett forum der man blir kalt hissigpropp forde om man skrivet ett ord i en vennlig tekst med caps lock på.

Men takk til dere som har svart respektfult.

Skrevet

Nei, blyanter tåler faktisk ikke såpass. Trist, men sant. Ikke en gang de kjempe dyre blyantene vi brukte på formgiving på vidregående tåle det. Der brukte vi kun dyre merkeblyanter. Startet skoleåret med å få beskjed om hvordan vi skulle ta vare på blyantene og hva vi burde unngå.

Skrevet

Kjøper man fargeblyanter andre steder enn Nille så lever de lenge ja...

Anonymous poster hash: 38eeb...d01
Skrevet

Vi kjøpte en pakke med trur det var Lyra, de har iallefall en hvit ring i rundt selve blyet. Finnes i både tykke og tynne, og egne kvesser som passer til de.

Ungene liker de best, og de holder uten tvil best.

Anonymous poster hash: 7f04f...a44

Skrevet (endret)

Blyet knekker når man mister de tynne blyantene i gulvet, det er min teori.

Endret av aanonym
Skrevet

Kjøp en skikkelig kvalitetsspisser, de er skarpe og spisser blyanten uten å "vri" på blyet samtidig og da knekker de ikke så lett selv om det i utgangspunktet er dårlig kvalitet.

Verdensledende på markedet når det kommer til tegnesaker er Faber Castell, kjøper du skikkelige farger av dette merket får du kvalitet. Selges bl.a i bokhandel (Notabene).

De som er hvite rundt kanten av blyet inni er Steatler, de er også veldig gode farger.

Lyra finnes i både tykke og tynne, vi kjøper de som regel på Nor-Engros, der er de mye billigere enn i bokhandelen (Norli).

Vi har alle disse tre merkene og er fornøyd med alle, men igjen, spisseren har mye å si. Hvordan den behandler treverket og selve blyet i blyanten er viktig.

Blyanter fra Nille o.l. er dårlige, de setter dårlig farge, knekker inni når de faller i gulvet og tåler ihvertfall ikke en dårlig spisser.

Anonymous poster hash: 06801...62c
Skrevet

Kjøpt kvalitetsblyanter (bokhandel f.eks. ) og lær barnet at de ikke må kastes i gulvet/dunkes i bordkanter osv. Det er det som gjør at de knekker. Vi har sørget for kvalitetsblyanter til frøkna fra hun var helt liten og hun har lært den leksa. Knekker hun med vilje, får hun ikke ny den fargen på en stund, men må vente til julekalender e.l.

Anonymous poster hash: 16bee...6f0
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg tegner mye, og helt ærlig kan slike billigblyanter fungere like bra, men det handler mye om hvordan man behandler de, de tåler ikke fall i gulvet f.eks. De dyrere blyantene tåler mer, men ikke så veldig mye de heller. Bly knekker lett, man må behandle det pent!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...