Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #1 Del Skrevet 23. august 2014 Hei! Jeg er så lei meg akkurat nå at jeg bare trenger litt råd når det gjelder hva dere ville gjort i min situasjon. Det gjelder altså barnefar, vi er sammen og har vært det i 1 år. Vi kjente hverandre lenge før dette. Helt siden jeg uplanlagt ble gravid med kondom synes jeg han har oppført seg dårlig. Han hjelper til her hjemme men klager over at han må ta oppvask og lage mat. Jeg kan ikke gjøre dette fordi jeg er dødssliten 24 timer i døgnet, kaster opp mye og er mye kvalm. Jeg kaster opp minst 1 gang per dag og går med kvalme så og si hele tiden. Det virker ikke som at han tror på dette. Når jeg spørr han om han værsåsnill kan lage litt mat/hente en yoghurt o.l spørr han om jeg ikke kan gjøre det selv. Han klager mye over at han mener at han gjør alt, selv om jeg prøver å forklare han at om jeg hadde klart å lage mat til meg selv osv hadde jeg gjort det. Jeg føler også at jeg rydder en del her, må bøye meg mye osv fordi han ofte ikke rydder, og jeg kan ikke akkurat la det se ut som et helvete i leiligheten heller.. Dette blir jeg så sliten av at jeg gråter, rett og slett. Han sier at han er lei av alt gravidmaset. Jeg prater jo litt om graviditeten med han, og de gangene er han uinteressert og spørr ikke om ting, prater ikke om babyen eller noen ting. I dag sa jeg tilfeldig at jeg var så sliten og at jeg bare er så hormonell om dagen, også gråt jeg litt (vet ikke hvorfor) også sa han bare at jeg slapp det om jeg tok abort. Dette er bare litt av saken, og jeg bare lurer på om det er urimelig av meg å si at jeg synes dette er dårlig oppførsel? Når jeg har grått osv i dag har han kun sittet å sett på meg, han bryr seg ikke liksom. Er det her vanlig og burde jeg finne meg i det? Anonymous poster hash: 01921...b56 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144163842-barnefar-klarer-ikke-oppf%C3%B8re-seg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #2 Del Skrevet 23. august 2014 Nei for en mann!! Det skal du ikke finne deg i. Men lurer på om du er en person som til vanlig klager mye? Kanskje derfor han ikke helt tror på deg!!?? Ikke mye å samle på en slik mann. Hadde sagt at hvis han ikke oppfører seg går fu fra n.mm og beholder barnet Anonymous poster hash: 1e0ee...5cc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144163842-barnefar-klarer-ikke-oppf%C3%B8re-seg/#findComment-146608833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
happymum84 Skrevet 23. august 2014 #3 Del Skrevet 23. august 2014 Nei fysj.. Forstår kjempegodt at du reagerer! Han virker rett og slett veldig umoden. Her siller barnefar opp og hjelper til i lange baner. Og når jeg har gode dager hvor jeg klarer litt mer, så hjelper jeg selvfølgelig mer til.. Men ærlig talt jeg syns det er kjempetrist at du ikke får den hjelpen du trenger. Får håpe han skjerper seg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144163842-barnefar-klarer-ikke-oppf%C3%B8re-seg/#findComment-146610248 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkKværner Skrevet 24. august 2014 #4 Del Skrevet 24. august 2014 Du er overhode ikke urimelig. Dette er svært dårlig og frekk oppførsel av barnefaren. Det jeg reagerer mest på er den abort kommentaren. Ønsker han ikke barnet? Uansett er dette en kommentar man ikke spyr ut bare fordi han må bidra i hjemmet, noe som egentlig bare skulle mangle. Skal vedde for at det er du som tar deg av alt i hjemmet vanligvis å at nå som det meste faller på han så føler han at det blir "mye". Utrolig trist at han ikke er mer engasjert. Mange menn blir først engasjert utover i svangerskapet, noen først etter at babyen er født. Uansett burde din samboer vist mer forståelse og empati for deg da dette virker svært fraværende. Mitt råd er å snakke ordentlig med samboer. Høre hva han tenker om graviditeten, om det å skulle bli pappa og hvordan du oppfatter han. Lykke til, håper det ordner seg 😊 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144163842-barnefar-klarer-ikke-oppf%C3%B8re-seg/#findComment-146611475 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Ninnin* Skrevet 25. august 2014 #5 Del Skrevet 25. august 2014 Dette er apsolutt ikke ok oppførsel, da vil du ha det mye bedre alene uten han som "tråkker" på deg. Mange menn klarer ikke forstå det med graviditet og barn. Noen skjønner det først da de har babyen i armene. Noen heller ikke da. Trist å se at du er i en sånn situasjon. Men håper det løser seg, og gjør det ikke, så løser det seg uansett, mange er alene med en baby og det går så fint vi mennesker tilpasser oss Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144163842-barnefar-klarer-ikke-oppf%C3%B8re-seg/#findComment-146614663 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå