Gå til innhold

TG tilstand på hus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kikket på et hus jeg liker veldig godt. Det er et gammelt hus (1940 tallet), men ganske nyoppusset. Har sett igjennom prospektet og der er det noe TG1 men mesteparten har TG2. Betyr dette at det er noe som må gjøres om ganske med en gang?

Anonymous poster hash: c3a3d...3ef
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, tg3 må gjøres med en gang. De med tg2 bør man ha i bakhodet at man kanskje bør gjøre noe med innen 5 år.

Anonymous poster hash: 484b2...d1d

Skrevet

Enig med hun over her.

Vil bare si at jeg anbefaler deg å spørre om huset er etterisolert. Hvis ikke kan det bli en kald fornøyelse.

Anonymous poster hash: 684dd...5a8

Skrevet

Vi kjøpte nylig et hus der det nesten bare var TG1, og kanskje to TG2, og dette går da for å være veldig veldig bra når huset er så gammelt som det er. Det er mest vanlig at hus har mest TG2, når det er noen år gammelt. Som andre sier over her er det TG3 en må gjøre noe med med en gang.

Anonymous poster hash: 5d508...fd2

Skrevet

Nja, ikke alltid at TG3 betyr at det må gjøres noe med en gang. Vi tok over et gammelt hus for noen år siden, og flere ting hadde TG3. I noen tilfeller betydde det dårlig panel, feks, og det måtte/burde skiftes, men så var det TG3 på drenering. Dette fordi den eldste delen på huset ikke er drenert, da det ikke var vanlig på tiden det ble bygget. Men huset ligger sånn til at det ikke er fuktig i kjelleren i det hele tatt. På en bakke, liksom, så vann renner unna. Disse tilstandsgradene er en god indikasjon, men man må huske på at det kun er splitter nye hus som ville gått klar av anmerkninger. Mye kan tas over langen, men jeg vil anbefale å gå over huset med noen som har peiling. Det gjorde vi, og vi endte med å kjøpe.

Anonymous poster hash: 425ef...45e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...