Gå til innhold

Hvor kjøper jeg "ballettdrakt" til en seksåring

Anbefalte innlegg

Hun skal begynne på ballett til uka og er helt klar på at drakt det trenger man!

Gjerne tips av forskjellige slag - har hørt rykter fra ei annen jente at det fantes noen kjempesmarte noen som var todelt, men har ikke peiling selv

Takker for svar!

Anonymous poster hash: c8638...60c

Fortsetter under...

Ebay!

Du trenger litt mer enn en uke da, for leveringstiden fra østen er jo noen uker. Men til veldig gode priser får du veldig fine drakter. Jeg har kjøpt flere stykker derfra.

Men ellers har både 5 og 7 åringen min slike drakter fra HM, Lindex og KappAhl også, de er helt ok. Ulempen (eller kanskje fordelen i barnas øyne ;)) er at 90% av jentene i salen har helt like drakter....

Anonymous poster hash: 21503...158

Ebay!

Du trenger litt mer enn en uke da, for leveringstiden fra østen er jo noen uker. Men til veldig gode priser får du veldig fine drakter. Jeg har kjøpt flere stykker derfra.

Men ellers har både 5 og 7 åringen min slike drakter fra HM, Lindex og KappAhl også, de er helt ok. Ulempen (eller kanskje fordelen i barnas øyne ;)) er at 90% av jentene i salen har helt like drakter....

Denne f.eks er veldig fin:

http://www.ebay.com/itm/Kids-Girls-Ballet-Costume-Tutu-Skirt-Short-Sleeve-Gymnastics-Leotard-Dance-Dress-/251133903574?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item3a78bf42d6

Annonse

Gå på H&M, men velg noe uten print :)

Velg noe nøytralt.

Hun trenger også hvite eller rosa strømpebukser (jeg synes det er penest m/dem med fot).

Jeg synes _ikke_ at "gymskoene" fra kjedebutikkene er gode nok. Gå på ballettbutikk eller kjøp på nett. Canvas-

eller "silke"-sko er langt billigere enn skinnsko. Sko bør prioriteres fremfor drakt. Jeg danset i shorts og T-shirt det første semesteret mitt og det gikk helt fint ;)

Håret SKAL ALLTID settes opp i topp. Be pedagogen om å vise deg eller søk på "ballet bun" på YouTube.

Hm, kappahl, lindex.

Frøkna her foretrekker den vi kjøpte på kappahl, veldig enkel og grei med lite skjørt så det er god bevegelighet. Når de går på ballett skal de ofte ha ordentlige ballettsko (for at læreren skal kunne følge med på hvordan de bruker beina for å unngå skader videre) så ville hørt med danseskolen Før jeg hadde kjøpt billige ballettsko på hm e.l hvis det ikke kan brukes til noe annet i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...