Gå til innhold

Nederste skuffefronten er for høy!!! Ikea

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Klassisk feilmontering. Snu hengslene.

Anonymous poster hash: d90e3...5c9

Hvilke hengsler? Skinnene i skapstammene er montert riktig vei. Det går ikke an å gjøre feil med de..

hi

Anonymous poster hash: ae765...e72

Annonse

Hjelp meg noen?!!! Den nederste skuffen kommer for høyt slik at det blir kræsj m den over:(( Har prøvd å justere i sidene, men det går ikke!!!

Snu den opp ned..?

Anonymous poster hash: ddf01...41f

Jeg har visst skrudd på feil skrue. Men får meg ikke til å tro at en kan justere den en cm ned ved å skru på sidene? Får ikke gjort noe mer i kveld pga feil skrujern :-(( dritt altså!

Er det kjøkkenskuffene?
Om du ser i monteringsheftet, så er det ulik plassering på ulik skuffehøyde.
Har akkurat montert noen sånn selv. De øverste skal monteres i ulike hull fra de nederste. Skinnene i skapstammen skal også monteres i ulike hull for at det skal passe. De nederste skal monteres i nederste hull, de øverste skal monteres i øverste hull.

Anonymous poster hash: efcff...b8b

Er det kjøkkenskuffene?

Har akkurat montert noen sånn selv. De øverste skal monteres i ulike hull fra de nederste. Skinnene i skapstammen skal også monteres i ulike hull for at det skal passe. De nederste skal monteres i nederste hull, de øverste skal monteres i øverste hull.

Ja, alt dette er greit og de to øverste skuffene passer fint. Det er den nederste som er problemet. Men jeg skal prøve å skru på sidene i morgen...

Det er riktig som de over skriver, det er fronten på skuffen som er skrudd på feil;) gjorde det samme selv. "Klikk" den av igjen, skru ut skruene og skru dem i igjen et hakk lenger nede, så skal du se at det går ;)

Anonymous poster hash: 97937...072

Men om de to andre har havnet på feil plass, vil du ikke klare å få inn den nederste. Been there... Den delen som er festet på selve fronten skal skrus i annerledes enn de to andre. Mener du skal skru skruene i på hver sin side av den dingsen du dytter inn i selve skuffen. Kjempegodt forklart :P
Men om du allerede har gjort dette, så håper jeg du klarer å tilpasse det ved å skru på sidene :)
Lykke til

Annonse

Er det kjøkkenskuffene?

Ja, alt dette er greit og de to øverste skuffene passer fint. Det er den nederste som er problemet. Men jeg skal prøve å skru på sidene i morgen...

Meg igjen, ikke skru på sidene, hele fronten på skuffa er montert feil, så du må ta den av igjen og skrue de to metall-dingsene ut og så feste dem på ny igjen et hakk lenger nede. Så kan du "klikke" fronten fast i resten av skuffa og så passer den ;)

Er det kjøkkenskuffene?

Meg igjen, ikke skru på sidene, hele fronten på skuffa er montert feil, så du må ta den av igjen og skrue de to metall-dingsene ut og så feste dem på ny igjen et hakk lenger nede. Så kan du "klikke" fronten fast i resten av skuffa og så passer den ;)

Ok! Det skal jeg prøve. Men da gjelder det bare for den nederste siden de to andre passer ifht hverandre og toppen på benkestammen?! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...