Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er det jeg bruker å kalde min eksmand, så nei, hadde ikke valgt det til et barn. Tenk å alltid være noens X.

Men de som velger det synes vel det er kult, litt a la "Det mystiske X", påskekrim mm.

Det kan vel også tenkes at det er et navn på et språk fra en helt annen språkregion i verden.

Annonse

Det er 210 menn som har X som eneste fornavn

Det er 210 menn som har X som første fornavn

Det er 200 kvinner som har X som eneste fornavn

Det er 200 kvinner som har X som første fornavn

Det er 11 personer som har X som etternavn

Er det en feil? Eller et asiatisk navn eller noe??

Det er ikke sånn at man får navnet X om man ikke har fått noe navn innen 6 mnd (eller noe sånt)?

Ellers tenker jeg også at det kan være asiatisk.

Barnet får da morens navn som etter navn.. Heter hun ingrid så blir barnet kalt Ingridssønn eller Ingridsdatter.

Jeg tror fornavn bare blir valgt.

Syns å ha lest det.

Tviler på at navnet X blir valgt i disse situasjonenen, det ville vært absurd

Det er ikke sånn at man får navnet X om man ikke har fått noe navn innen 6 mnd (eller noe sånt)?

Barnet får da morens navn som etter navn.. Heter hun ingrid så blir barnet kalt Ingridssønn eller Ingridsdatter.

Syns å ha lest det.

Jeg trodde man bare fikk morens etternavn, og ingen fornavn. Jente eller gutt, etternavn, bare. Det blir vel ordnet med et navn ganske fort, da.

Hørte om noen i Sverige som ikke fikk lov til å gi barnet navnet Q (var sikkert fra James Bond;)). Husker ikke hvordan det endte til slutt, men. X må vel være asiatisk eller noe, kan ikke skjønne at det er et godkjent navn her?

Anonymous poster hash: c0a54...896

Syns å ha lest det.

Jeg trodde man bare fikk morens etternavn, og ingen fornavn. Jente eller gutt, etternavn, bare. Det blir vel ordnet med et navn ganske fort, da.

Hørte om noen i Sverige som ikke fikk lov til å gi barnet navnet Q (var sikkert fra James Bond;)). Husker ikke hvordan det endte til slutt, men. X må vel være asiatisk eller noe, kan ikke skjønne at det er et godkjent navn her?

Søkte på X på gulesider, og fikk i alle fall kun opp folk med utenlandske etternavn.

Syns å ha lest det.

Er du sikker på dette?

Jeg og var overbevist om at de fikk morens faktiske etternavn.

Men jeg tenkte mer på fornavnet - at X da ble fornavnet med morens etternavn?

X Olsen liksom..

.. men høres jo ut som det mest sannsynligvis er noe asiatisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...