mamma'n til 2 :) Skrevet 21. august 2014 #1 Skrevet 21. august 2014 (endret) Hva er det det går ut på? Gjelder en 3åring i mitt tilfelle. Bup svarte bare at det var 5 deler med forskjellige oppgaver... En av grunnene til at mitt barn er på bup, er fordi hun overhodet ikke takler ting som ikke er planlagt og forberedt i god tid, så jeg vil gjerne forberede henne best mulig slik at det faktisk er mulig å gjennomføre testen. På forhånd tak for svar :-) Endret 21. august 2014 av mamma'n til 2 :)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #2 Skrevet 21. august 2014 http://en.m.wikipedia.org/wiki/Bayley_Scales_of_Infant_Development Anonymous poster hash: a3db3...033
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #3 Skrevet 21. august 2014 Jeg vet ingenting om den testen, men finner du testen så ikke øv med barnet. Bup skal se hva barnet kan og takler, resultatet blir feil om barnet viser innøvde ferdigheter fordi mor har "lært" eller forklart testen til barnet. Anonymous poster hash: b70ac...3b8
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #4 Skrevet 21. august 2014 Jeg har (som pedagogisk leder) vært tilstede flere ganger under bayley testen. Det finnes ulike versjoner av den, men i hovedsak deles testen inn i ulike elementer for å kartlegge barnets fin og grovmotorikk, kognitiv forståelse og språk (her deles det inn i både forståelse og uttrykksform). Signerer hun over her og anbefaler at du ikke "øve" på noe. Testen blir kun en veiviser (verktøy) i en evt utredning for så å finne tiltak hjemmet/barnehagen skal utøve. Anonymous poster hash: d7048...f97
mamma'n til 2 :) Skrevet 21. august 2014 Forfatter #5 Skrevet 21. august 2014 Nei, jeg hadde ikke tenkt til å øve med henne! Bare fortelle henne at damen skal si/spørre/gjøre slik og slik. Og prate med dsttern min om det på forhånd,slik at det er større sjans for at testen kan gjennomføres. Derfor lurer jeg altså på hva som foregår og hvordan psykologen går frem. Hvis det er til hjelp, siden det tydeligvis er flere varianter, så sliter jenta mi med veldig sterke sinneutbrudd/blackouts med fysisk vold, som hun ser ut til å ikke huske noe av i ettertid. Takler ikke overganger og uforutsigbarhet, veksler veldig i humøret selv uten ytre påvirkning, sover urolig, spisevegring, faller ut og bli ikke-kontaktbar, trekker seg tilbake fra andre flere ganger daglig for å "være i fred" som hun sier. Hun har også fysiske plager som muskelsvekkelse i bena som fører til feilstilling i anklene(fysioterapi,spesialsko og spesialsåler), har eksem(henvist hudlege). Det skal også tas blodprøver og eeg. Tras er tatt i barnehagen, og der var det ingenting negativt å melde.
mamma'n til 2 :) Skrevet 21. august 2014 Forfatter #6 Skrevet 21. august 2014 Dytter litt i håp om flere svar :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå