Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mange panner som ikke skal brukes på for høy temperatur for eksempel, så det er jo mulig den er slitt ut. De har ikke særlig lang levetid disse ekslusive pannene. Men ta kontakt med produsenten og se om dere kan få en ny. 

Anonymous poster hash: 9f446...d6b

Mannen min fikk en eksklusiv stekepanne til jul. Den har vært i hyppig bruk, men burde jo tåle det? Nå har bunn og topp "gått fra hverandre". Butikken der pannen ble kjøpt er lagt ned. Hva gjør jeg?

Hvilket merke er stekepannen? Hva mener du med at topp og bunn har gått fra hverandre? At belegget har løsnet? Er det boblete, flasser det av eller er det ripete?

Anonymous poster hash: e970c...2c4

Jeg har en lignende historie. Kjøpte en dyr panne på jernia. Fikk beskjed om at den tålte "alt," dvs gass, induksjon, oppvaskmaskin etc. Så løsnet belegget. Jeg dro i butikken, og fikk beskjed om at jeg ikke hadde vasket den riktig. Oppvaskkost og zalo holdt ikke, nei. Her må panna kokes ut i 40 minutter, før den skrubbes med stålull(!!), hver gang den har blitt brukt! Det var overhodet ikke det jeg så for meg da jeg kjøpte panna, men jernia nekter å ta den tilbake!

Så, jeg tviler på at du, HI, kommer noen vei. Forhandlerene er rå på å skylde på deg, kunden. Det er alltid kundens feil...

Anonymous poster hash: f166f...420

Jeg har en lignende historie. Kjøpte en dyr panne på jernia. Fikk beskjed om at den tålte "alt," dvs gass, induksjon, oppvaskmaskin etc. Så løsnet belegget. Jeg dro i butikken, og fikk beskjed om at jeg ikke hadde vasket den riktig. Oppvaskkost og zalo holdt ikke, nei. Her må panna kokes ut i 40 minutter, før den skrubbes med stålull(!!), hver gang den har blitt brukt! Det var overhodet ikke det jeg så for meg da jeg kjøpte panna, men jernia nekter å ta den tilbake!

Så, jeg tviler på at du, HI, kommer noen vei. Forhandlerene er rå på å skylde på deg, kunden. Det er alltid kundens feil...

Hvorfor måtte panna de kokes ut etter hver bruk?

Sto det i bruksanvisningen og stålull på en panne med belegg i???

Det hadde jeg ikke gått med på!

Skulle den kokes ut i 40 minutter HVER GANG den hadde vært brukt? Hvilket merke var det? Det høres helt vilt ut. Jeg har selv jobbet på Jernia i flere år, og kan en del om stekepanner. Det stemmer at noen av de dyreste pannene (Woll) bør kokes ut med oppvaskmaskinsåpe en gang i blant for å løse opp fastbrent fett, men absolutt ikke hver gang! Og stålull har jeg aldri hørt om, annet enn til støpejernspanner hvis noe har svidd seg fast. Det høres ut som om du kan ha støtt på en ansatt som ikke hadde greie på det han/hun snakket om. Hvis jeg var deg, ville jeg henvendt meg direkte til produsenten. 

Annonse

det må da helt klart være en fabrikasjonsfeil! Er butikken den ble kjøpt i en del av en kjede? Da kan de vel ta den inn i en annen butikk. Hvis ikke må du prøve å finne ut hvem andre som selger de, så ville jeg tro at du fikk ny.

Takk for svar!

Her ser dere bilde av bunnen som "løsner".

Jeg kan ikke se noe merke annet enn "Saphir Lite" - noen som vet hvilket merke det er?

Oi! En slik skade på en stekepanne har jeg aldri sett før. Det der er helt klart en feilproduksjon, og noe dere skal reklamere på. Dersom butikken er nedlagt, kan dere henvende dere direkte til produsenten.

Jeg har en lignende historie. Kjøpte en dyr panne på jernia. Fikk beskjed om at den tålte "alt," dvs gass, induksjon, oppvaskmaskin etc. Så løsnet belegget. Jeg dro i butikken, og fikk beskjed om at jeg ikke hadde vasket den riktig. Oppvaskkost og zalo holdt ikke, nei. Her må panna kokes ut i 40 minutter, før den skrubbes med stålull(!!), hver gang den har blitt brukt! Det var overhodet ikke det jeg så for meg da jeg kjøpte panna, men jernia nekter å ta den tilbake!Så, jeg tviler på at du, HI, kommer noen vei. Forhandlerene er rå på å skylde på deg, kunden. Det er alltid kundens feil...Anonymous poster hash: f166f...420

Skulle den kokes ut i 40 minutter HVER GANG den hadde vært brukt? Hvilket merke var det? Det høres helt vilt ut. Jeg har selv jobbet på Jernia i flere år, og kan en del om stekepanner. Det stemmer at noen av de dyreste pannene (Woll) bør kokes ut med oppvaskmaskinsåpe en gang i blant for å løse opp fastbrent fett, men absolutt ikke hver gang! Og stålull har jeg aldri hørt om, annet enn til støpejernspanner hvis noe har svidd seg fast. Det høres ut som om du kan ha støtt på en ansatt som ikke hadde greie på det han/hun snakket om. Hvis jeg var deg, ville jeg henvendt meg direkte til produsenten.  Anonymous poster hash: e970c...2c4

Ja, 40 minutter hver eneste gang. Og stålull etterpå. Tilsammen 4 stk butikkansatte sto og hørte på, inkludert daglig leder. Jeg spurte om det virkelig var nødvendig, og det mente de jeg burde klare. Hvis jeg ikke ville det, kunne jeg kjøpe en annen panne, sa de, og så viste de vei til stekepanneavdelingen. Ble sur, jeg, så jeg sa takk for hjelpen, og gikk. Det var en woll panne ja.

Til deg, HI. Prøv å ta kontakt med en annen Tilbords butikk. Min erfaring er at de er veldig hjelpsomme og greie der. :)

Jeg har en lignende historie. Kjøpte en dyr panne på jernia. Fikk beskjed om at den tålte "alt," dvs gass, induksjon, oppvaskmaskin etc. Så løsnet belegget. Jeg dro i butikken, og fikk beskjed om at jeg ikke hadde vasket den riktig. Oppvaskkost og zalo holdt ikke, nei. Her må panna kokes ut i 40 minutter, før den skrubbes med stålull(!!), hver gang den har blitt brukt! Det var overhodet ikke det jeg så for meg da jeg kjøpte panna, men jernia nekter å ta den tilbake!Så, jeg tviler på at du, HI, kommer noen vei. Forhandlerene er rå på å skylde på deg, kunden. Det er alltid kundens feil...Anonymous poster hash: f166f...420

Skulle den kokes ut i 40 minutter HVER GANG den hadde vært brukt? Hvilket merke var det? Det høres helt vilt ut. Jeg har selv jobbet på Jernia i flere år, og kan en del om stekepanner. Det stemmer at noen av de dyreste pannene (Woll) bør kokes ut med oppvaskmaskinsåpe en gang i blant for å løse opp fastbrent fett, men absolutt ikke hver gang! Og stålull har jeg aldri hørt om, annet enn til støpejernspanner hvis noe har svidd seg fast. Det høres ut som om du kan ha støtt på en ansatt som ikke hadde greie på det han/hun snakket om. Hvis jeg var deg, ville jeg henvendt meg direkte til produsenten.  Anonymous poster hash: e970c...2c4

Ja, 40 minutter hver eneste gang. Og stålull etterpå. Tilsammen 4 stk butikkansatte sto og hørte på, inkludert daglig leder. Jeg spurte om det virkelig var nødvendig, og det mente de jeg burde klare. Hvis jeg ikke ville det, kunne jeg kjøpe en annen panne, sa de, og så viste de vei til stekepanneavdelingen. Ble sur, jeg, så jeg sa takk for hjelpen, og gikk. Det var en woll panne ja.

Til deg, HI. Prøv å ta kontakt med en annen Tilbords butikk. Min erfaring er at de er veldig hjelpsomme og greie der. :)

Da tok de riv, ruskende feil! En Woll-panne skal kokes ut av en gang i blant, men ikke mer enn kanskje en gang i måneden (selv gjør jeg det nok ikke så ofte, og min panne er fin). Den skal vaskes med Zalo etter hver bruk, helst mens den enda er varm slik at fettet er lettere å løse opp. Det er også viktig at man bruker fett som tåler høy temperatur. Belegget tåler nemlig høy temperatur, men ikk alt fett gjør det, og belegget blir ødelagt dersom man svir fett på det. Man bør derfor unngå f.eks. smør og olivenolje, men heller satse på olje av raps, mais eller druekjerne. Stålull på belegget høres helt vilt ut. Tidligere hadde Woll-panner garanti på belegget ved bruk av stålredskaper, men det har de gått bort i fra nå. Ville aldribrukt noe kraftigere enn en skuresvamp for å gjøre rent! Henvend deg direkte til produsenten med pannen. Skulle de (mot all formodning) si det samme, så spør om den informasjonen følger skriftlig med stekepannene deres.

• 4 uker senere...

Annonse

Oppdatering:

jeg gikk i en annen tilbordsbutikk og dit går jeg nok ikke tilbake. Fikk klar beskjed om at pannen ikke var kjøpt der og at sååå dårlig måtte jeg ikke behandle en stekepanne! Joda, den er brukt, men ikke misbrukt. Så kontaktet jeg kjeden og nå har jeg ihvertfall fått kontakt med en som beklager det hele og sender saken videre. Litt mye styr for dn stekepanne... 😜

Hehe, takk for oppdatering!

Jeg kan jo føye på min. Jeg snakket også med en annen jernia butikk, og de ville heller ikke hjelpe meg. Så jeg kastet pannen og kjøpte en ny. Orket ikke mer.

Hehehe - jeg har også vært på nippet til å glemme hele greia, mannen smiler og sier han kjøper ny, men plutselig våkner staheten i meg og jeg tenkte det var verdt EN epost til

Jeg har så mange slike episoder i mitt liv til nå. Og samtlige har jeg tapt enda jeg har kjempet med nebb og klør. Så nå har jeg fått et nytt motto: I don't give a fuck. Den nye stekepanna er forresten kjempegod!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...