Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #1 Skrevet 21. august 2014 Nysgjerrig.. hvorfor tar det så EKSTREMT lang tid å hente ut en resept? Hva er det dere bruker en evighet på å taste inn i dataen? Anonymous poster hash: df899...13a
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 21. august 2014 #2 Skrevet 21. august 2014 Lurer jeg også på det trykkes jo på tastaturet i en evighet så lurer på hva det er dere gjør siden det tar så lang tid:)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #3 Skrevet 21. august 2014 Tja...mener du til deg selv, eller har du observert andre kunder når du selv står i kø? En kunde kan ta alt fra 2 minutter til 30 minutter eller mer. Ting som kan gjøre prosessen lengre er: - Legen har gjort en feil på resepten, og må kontaktes for å oppklare. Har du prøvd å ringe en lege sånn midt på dagen? Det tar tid,... - E-reseptløsningen er nede for telling. - Legen skriver som regel uforståelige bruksanvisinger på resepten, og apoteket må fornorske. - Farmasøyten finner noe uvanlig med resepten og må sjekke ekstra at det er riktig legemiddel i riktig dose. - Legemiddeldoseringer til barn dobbeltregnes alltid ift kg/alder. - Det har et uvanlig legemiddel på resepten som må spesialbestilles - Det er mange ulike legemidler på resepten og enkelte må bestilles til dagen etter. I tillegg skal mange ha bleier, utstyr til blodsukkermåling etc. - Kunden har behov for ekstra informasjon om hvordan legemiddelet skal brukes riktig (feks astmainhalasjon, insulin, antidepressiva, blodfortynnende, antibiotika osvosv) - Det er en fremmedspråklig kunde som trenger ekstra oppmerksomhet - Det er en restsituasjon på det legemiddelet du skal ha, slik at farmasøyten må finne annen løsningen, eller dele opp en annen pakke og dokumentere anbruddet slik at det blir riktig batchnr og utløpsdato på den nye pakken, samt føre riktig lagertransaksjon slik at logistikken er på stell. - Det er en tekniker som ekspederer resepten din, og må vente på kontroll av farmasøyt som er opptatt med...all of the above. - Mange kunder skal ha andre produkter - og rådgivning i tillegg til resepten. - Det er generelt stoooor mangel på farmasøyter i Norge, og de aller fleste farmasøyter jobber derfor i helspenn for å rekke over alt. De er imidlertid svært nøye med jobben sin, og tar seg uansett tid til hver pasient slik at jobben gjøres forsvarlig og nesten uten feil. Anonymous poster hash: daca1...af5
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. august 2014 #4 Skrevet 21. august 2014 Jeg henter stort sett ibux, paracet og nutramigen. Men det tar ufattelig lang tid å skrive inn det de nå enn skriver inn... Alt det over, med at kundene har behov for ditt og datt, leger har gjort feil etc, har jeg full forståelse for... Men at det tar opptil 10 minutter å trykke på den pc'n får meg til å lure på hvor mange program de egentlig er innom i prosessen
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #5 Skrevet 21. august 2014 I tillegg skal mange ha bleier, utstyr til blodsukkermåling etc. Anonymous poster hash: daca1...af5 Den forstod jeg ikke helt, hvorfor tar det lang tid bare fordi noen skal ha bleier? Anonymous poster hash: b8353...77d
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #6 Skrevet 21. august 2014 Jeg tenker først og fremst på når jeg selv henter ut resepter. Medisinen min er temmelig standard, og ingen av punktene som nevnes ovenfor gjelder. Jeg kommer til skranken, gir fødselsnr mitt, hun spør hvilken av reseptene jeg skal ha.. Alt dette går fort. Men så begynner det: Hun trykker og trykker og trykker på maskinen... og det tar virkelig evigheter! Gjør meg ikke noe altså, er bare så nysgjerrig på hva hun gjør. HI Anonymous poster hash: df899...13a
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #7 Skrevet 21. august 2014 Henter opp resepten, finner riktig vare (ofte må vi bytte varenummer), kontrollerer styrke og dosering, skriver rett tekst på etiketten, tar farmasøytkontroll (pasient, personnummer, lege, legemiddel, styrke, dose, antall, og evt reiterasjoner på resepten), vi sjekker om du tar andre legemidler som interreagerer med det du henter nå, informerer om nødvendige opplysninger, kontrollerer pakning mot etikett... Tar signatur på blåresepter. Kort eller kontant? Hilsen farmasøyt Anonymous poster hash: ebfa8...9b0
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #8 Skrevet 21. august 2014 Hehe, dette har jeg lurt på selv mange ganger. Ikke bare på apotek, men også hos legen f.eks. Står jeg i kø på apoteket går det alltid så uendelig mye tid med de foran meg, men når det endelig er min tur er det gjort på 2 sekunder. Samme hos legen. De som går inn før meg kan være der inne i evigheter, og ventetiden er alltid 30 minutter eller mer etter min opprinnelige time, men når jeg er inne så er det overstått rimelig kjapt. Rett inn og rett ut. Forstår jo selvfølgelig at folk skal ha / er inne for forskjellige ting, og noe tar mer tid enn andre ting, men dette er liksom standaren når jeg innimellom skal til. Maks uflaks, eller? Anonymous poster hash: 6bf13...48a
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #9 Skrevet 21. august 2014 Hehe, dette har jeg lurt på selv mange ganger. Ikke bare på apotek, men også hos legen f.eks. Står jeg i kø på apoteket går det alltid så uendelig mye tid med de foran meg, men når det endelig er min tur er det gjort på 2 sekunder. Samme hos legen. De som går inn før meg kan være der inne i evigheter, og ventetiden er alltid 30 minutter eller mer etter min opprinnelige time, men når jeg er inne så er det overstått rimelig kjapt. Rett inn og rett ut. Forstår jo selvfølgelig at folk skal ha / er inne for forskjellige ting, og noe tar mer tid enn andre ting, men dette er liksom standaren når jeg innimellom skal til. Maks uflaks, eller? Anonymous poster hash: 6bf13...48a Er vel det som kalles murphys lov.... du husker de gangene hvor du måtte vente, mens de gangene det gikk smooth har du glemt. Uheldige deg! Anonymous poster hash: daca1...af5
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #10 Skrevet 21. august 2014 I tillegg skal mange ha bleier, utstyr til blodsukkermåling etc. Anonymous poster hash: daca1...af5 Den forstod jeg ikke helt, hvorfor tar det lang tid bare fordi noen skal ha bleier? Anonymous poster hash: b8353...77d Fordi det finnes ørtogfjørti ulike typer bleier og størrelser og på resepten står det bare "inkontinsutstyr". Som regel kommer slike resepter fra gamle folk som bruker andre legemidler som skal hentes ut samtidig. Anonymous poster hash: daca1...af5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå