Gå til innhold

Da var jeg tilbake, håper på bedre lykke denne gang!

Anbefalte innlegg

Hei jenter :)

Etter at det klaffet i første prøveperiode, resulterte det i Ma på Mandag-eller vi fikk vite at babyen hadde vært død i uke.

Utrolig trist å oppleve noe sånt, tro at man har fullført 9 uker for å la håp og drømmer gå i vasken :(

Men etter medisinsk abort i går, føler jeg litt bedre mot i dag og ser frem til å prøve om igjen.

Akkurat som en trenger å komme igang fortest mulig. 

Jeg har 2 barn fra før, og aldri opplevd noe som dette og håper jeg slipper og oppleve det en gang til!!!

Noen andre som er/har vært i samme situasjon?

Vet ikke om det er så bra å bli gravid igjen med det samme, eller la kroppen "hente" seg inn igjen først.

Så om dere har noen erfaringer eller tanker å dele, setter jeg pris på det!

Fortsetter under...

Hei Bellanie! Så trist å lese at du mistet din lille spire :(

Hadde selv en MA i uke 9 tidligere i sommer og sorgen var stor da dette var førstemann vi prøvede på! Jeg hadde en ganske så trøblete aborte da kroppen ikke responderer fult på cytotecen, mye smerter som førte til utskraping av rester til slutt. Men så utrolig flott at du allerede ser fram over og er klar for å prøve igjen. Jeg tenkte også slik som du, ville bare bli gravid igjen med en gang. Men jeg klarte rett og slett ikke å ha samleie på en god stund, var veldig anspent og følte meg overhodet ikke klar. Sorgen og følelsene satt nok mye dypere enn det jeg ville innrømme for meg selv! Heldigvis løste det seg gradvis av seg selv og nå prøver vi igjen! Det er viktig å la kroppen og hodet komme i gjenge igjen! Har hatt litt styr med syklus etter aborten og det er også helt naturlig når kroppen har vårt igjennom det den har vært igjennom! Men som sagt, nå er jeg ved godt mot, utrolig utålmodig etter å bli gravid igjen og håper at det ikke går så lang tid før spiren sitter :)

åh , stemmer, du var tidligere Tinem? Eller?

Takk for svar. Ja det var utrolig trist, gledet oss stort til tidlig ul på mandag, mannen min tok det veldig hardt.

Dette var hans første.

Jeg har også tatt en abort tidligere, i 2008, fullstendig uplanlagt og med p stav.

Det er forferdelig smertefullt å ta medisinsk abort og jeg opplevde å måtte ta to kurer i 2008 før det ga etter.

Gårsdagen var et mareritt, og gruet meg fælt. Smertene sto på fra kl 13 til 03.00 i natt før det ga opp.

Har blødd noe vanvittig men det har roet seg bittelitt nå i ettermiddag.

Det har nok ikke gått helt opp for meg! Aner ikke om jeg kommer til å få en reaksjon i ettertid. Men jeg kommer nok til å være stresset ved neste positive test.

I dag har jeg bestilt nye billigtester,- må se at hcgèt forsvinner ut av kroppen.

Kjekt å høre at du føler deg superklar igjen, og måtte den sitte raskt nå hos deg.

Hvor er du i syklusen?

Hei Bellanie!

Jeg skrev på innlegget ditt i marsgruppen, men kan skrive her også. Så inderlig trist at du måtte oppleve dette du også! Vi fikk jo den triste beskjeden samme dag du og jeg...mandagen.

Jeg har også to barn fra før, og hadde aldri opplevd noe lignende før vi startet å prøve på sistemann. Jeg har lest mye forskning på dette, og snakket med flere gynekologer (i og med jeg nå har opplevd dette flere ganger). Om du vil må du bare sende meg en pm om du føler for det :)

Det som er viktig er at du venter til du har hatt en normal mens før dere prøver igjen :) ønsker deg masse lykke til, og håper spira sitter fort som bare det :)

Takk for svar. Ja det var utrolig trist, gledet oss stort til tidlig ul på mandag, mannen min tok det veldig hardt.

Dette var hans første.

Jeg har også tatt en abort tidligere, i 2008, fullstendig uplanlagt og med p stav.

Det er forferdelig smertefullt å ta medisinsk abort og jeg opplevde å måtte ta to kurer i 2008 før det ga etter.

Gårsdagen var et mareritt, og gruet meg fælt. Smertene sto på fra kl 13 til 03.00 i natt før det ga opp.

Det har nok ikke gått helt opp for meg! Aner ikke om jeg kommer til å få en reaksjon i ettertid. Men jeg kommer nok til å være stresset ved neste positive test.

I dag har jeg bestilt nye billigtester,- må se at hcgèt forsvinner ut av kroppen.

Kjekt å høre at du føler deg superklar igjen, og måtte den sitte raskt nå hos deg.

Hvor er du i syklusen?

Stemmer at jeg var tinem, skiftet til FruMille siden jeg heter det på et annet forum også ;)

Huff ja, den der medisinske aborten gjør jeg ikke om igjen hvis vi skulle være så uheldig å miste i MA igjen! Med kirurgisk så er det fort overstått, man slipper smertene og mye av det psykiske oppi det hele! Men jeg har hvertfall fått kjent på kroppen nå hvordan det opplevdes, men aldri igjen som sagt!

Jeg trodde jeg kom inn i vanlig syklus, fikk en normal mensen 30 dager etter aborten. Men så ut sv det blå fikk jeg enorme blødninger mandag for 1 uke siden, midt i syklusen! Jeg vil påstå ar jeg blødde like mye som da jeg aborterte med den medisinske aborten, jeg fikk helt sjokk! Blødningene gav seg etter ca 6 timer, og i dagene etterpå hadde jeg en del gammalt blod som kom og varte helt til jeg fikk mensen igjen nå på mandag! Jeg blør mye mer enn vanlig så begynner å føle meg litt blodfattig etterhvert kan du si :P heldigvis (og bank i bordet) så har jeg ikke mensensmerter! Så nå håper jeg at syklusen stabiliserer seg etter denne runden og at jeg faller inn i en 28-30 dager syklus igjen :)

Greit å ta noen tester og sjekke at hcg er ute av kroppen, da er man liksom sikker :) vi får krysse fingrene for deg, at spiren sitter fort igjen, det er jo mange som opplever det etter å ha mistet :)

Dette var hans første.

Hvor er du i syklusen?

Stemmer at jeg var tinem, skiftet til FruMille siden jeg heter det på et annet forum også ;)

Huff ja, den der medisinske aborten gjør jeg ikke om igjen hvis vi skulle være så uheldig å miste i MA igjen! Med kirurgisk så er det fort overstått, man slipper smertene og mye av det psykiske oppi det hele! Men jeg har hvertfall fått kjent på kroppen nå hvordan det opplevdes, men aldri igjen som sagt!

Jeg trodde jeg kom inn i vanlig syklus, fikk en normal mensen 30 dager etter aborten. Men så ut sv det blå fikk jeg enorme blødninger mandag for 1 uke siden, midt i syklusen! Jeg vil påstå ar jeg blødde like mye som da jeg aborterte med den medisinske aborten, jeg fikk helt sjokk! Blødningene gav seg etter ca 6 timer, og i dagene etterpå hadde jeg en del gammalt blod som kom og varte helt til jeg fikk mensen igjen nå på mandag! Jeg blør mye mer enn vanlig så begynner å føle meg litt blodfattig etterhvert kan du si :P heldigvis (og bank i bordet) så har jeg ikke mensensmerter! Så nå håper jeg at syklusen stabiliserer seg etter denne runden og at jeg faller inn i en 28-30 dager syklus igjen :)

Greit å ta noen tester og sjekke at hcg er ute av kroppen, da er man liksom sikker :) vi får krysse fingrene for deg, at spiren sitter fort igjen, det er jo mange som opplever det etter å ha mistet :)

jeg har faktisk hatt begge deler, både medisinsk og kirurgisk. Det siste er å anbefale, men på sykehuset i går fikk jeg ikke velge. Må tilbake neste uke for å sjekke at alt er ute. Å viss ikke blir det utskrapning. Men jeg kjenner allerede at kroppen er godt tømt, og magen er ikke oppblåst lenger. Nesten som å være tilbake til normal mens igjen.

Etter kirurgisk merka jeg ingenting, dette var i 2009 ( ja, jeg blir lett gravid tydeligvis) Da hadde jeg brukt p ring etter at p stav ikke fungerte. Merka ingenting etterpå, ingen blødning eller vondter  

Ingen prevensjon fungerer, bare spiral som jeg har hatt dem siste åra.

Dette er første gang vi planlegger. De to jeg har er også resultat av at prevensjonen ikke holder.

Tydeligvis veldig fruktbar, men er jo litt redd for å plutselig ikke være det lenger.

Rare blødninger hos deg da :/ Det må jo være en sammenheng med aborten tenker jeg. At det tar tid å stabilisere. Du mista omtrent akkurat da jeg fikk positiv test da antagelig, eller var vi på samme ikm gruppe?!?

Uansett, de siste timene har jeg og mannen diskutert litt og vi går inn for å kjøre på med en gang blødningene gir seg. Så om du har fått mensen denne uka, satser jeg og krysser fingrene for at vi får positivt om en mnd begge to :D Og at det skal gå bra denne gang ;)

Jeg tror ikke en kvinne kropp kan ta til seg en graviditet om den ikke er klar for det, så tiden vil vise ;)

Annonse

Ja da må jeg si at du er fruktbar gitt, jøss :) men uansett, dritkjipt å miste når man har et så sterkt ønske :(

Ja det kan stemme at jeg mistet da du ble gravid, jeg skulle hatt termin i begynnelsen av januar! Men tenk kor kjekt det hadde vært hvis vi kunne blitt gravid samtidig nå da, og da skal jo spiren selvfølgelig sitte hele veien hos oss begge ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...