Gå til innhold

Kan en bhg gutt ha lilla sekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mormor har kjøpt sekk til lillegutt til bhg start og hun har kjøpt den lilla Beckmann sekken med gule fugler på. Finnes i blått og lilla, altså er vel lilla jentesekken? Det er ei jente i bhg som har lik. Går dette bra eller har han nå jentesekk? Alt hva man skal tenke på... ;)

Anonymous poster hash: 2cbd6...ad2

Skrevet

Klart han kan! Farge skal ikke definere hvem gutten er vet du! Det er ingen som sier at jenter skal ha lilla, og gutter blå!

Anonymous poster hash: 5057c...f21

Skrevet

Klart han kan, for et spørsmål.
Min gutt på 6 år, har valgt lys lilla og mørklilla regntøy med knall gule knapper, rett er hans desidert favoritt farge.
Og jøss, hvorfor skulle han ikke få det.

Skrevet

Det går nok helt fint. Min 3 1/2 åring har rosa matboks, drikkeflaske og joggesko med rosa streker på, for de syns han var de fineste.

Anonymous poster hash: 7eed2...ce6

Skrevet

Snakk om å tre roller over hode på barna sine. Selvsagt kan han ha lilla sekk. 

Anonymous poster hash: c328e...099
Skrevet

Selvfølgelig kan han det!

2.klassingen min har sååå lyst på rosa matboks, for han elsker rosa! Men han var så redd for at de andre skulle erte ham, så han gikk for en mørkelilla... Er så dumt at det skal være sånn!:(

Anonymous poster hash: 9e880...b09

Skrevet

Nå har jeg traumatisert datteren min med å kjøpe blå bergans sekk, blå supermann vannflaske, og hun har til og med blå sandaler... Så hun er dømt til å bli traktorkesbe;)

Herregud, er det noe å tenke på engang?

Skrevet

Hvis han vil.

Anonymous poster hash: 54a80...db1
Skrevet

Min 1. Klassing har rosa joggesko. Han elsker rosa og sier at det er en kjærlighetsfarge hehe... Er en del som har kommenterat valget hans, men da sier han bare at han liker rosa og at de kan like sin egen farge.

Anonymous poster hash: 6e136...34e

Skrevet

Nei? :P den sekken er skikkelig jentete. Bytt den.

Anonymous poster hash: 1629b...3c0

Skrevet

Så klart han kan!!

Anonymous poster hash: cc7bc...f7c

Skrevet

Min åtteåring (gutt) har lilla sekk, skateboard og sparkesykkel! Lilla er in nå, og bra er det!

Skrevet

Den her du mener?

http://www.skolesekker.no/products/barnehagesekk-12l-jente

I såfall ville ikke jeg gitt den til min sønn. Hadde bytta den til "gutte" sekken.  Synes den var alt for jentete. 

Men hvis han absolutt ville hatt den, ja da hadde jeg kjøpt den. Min gutt er veldig på guttefarge og jentefarge. Ikke vi som har sagt det til han. Men jeg kjøper ikke en rosa genser til han heller da. 

Anonymous poster hash: 25bca...98c
Skrevet

Selvfølgelig :) Jenten min har "gutteversjonen". Den blå med biler. Og masse spiderman og carsklær ;) Guttebukser og guttesokker. Og prinsessekjoler, tiaraer og masse smykker og dill. 

I barnehagen jeg jobbet i før dukket det støtt og stadig gutter i 2-3 års alder med kjoler, skjørt og hårbøyle :) En del av dem hadde rosa støvler. 

Skrevet

Ja

Skrevet

Min 4-årig er veldig glad i rosa og lilla, men foretrekker rosa. Har rosa t-skjorter, sokker, tannbørste. Nabogutten er også veldig glad i rosa og lilla. Begge er forresten skikkelig gutte-gutter som liker biler, fekting, spiderman osv.

Anonymous poster hash: 3f9d3...314
Skrevet

Hvis han selv vil.

Er flere av guttene i min sønn's barnehage som liker lilla og rosa

Skrevet

Snakk om å tre roller over hode på barna sine. Selvsagt kan han ha lilla sekk.  Anonymous poster hash: c328e...099

Det er ikke for å tre roller, men potensielt forhindre erting...

Skrevet

Snakk om å tre roller over hode på barna sine. Selvsagt kan han ha lilla sekk.  Anonymous poster hash: c328e...099

Det er ikke for å tre roller, men potensielt forhindre erting...

Barn erter ikke om ikke foreldrene gjør et stort nummert ut av hva som er "riktig for gutter" og hva som er "riktig for jenter"! 

Anonymous poster hash: c328e...099

Skrevet

Selvfølgelig kan han ha lilla sekk :) Om han liker sekken så er det bare å kjøre på med lilla sekk. Det hadde jeg ikke tenkt på en gang.

Skrevet

JA, klart han kan ha lilla sekk! :D

Anonymous poster hash: 3a3c7...999
Skrevet

Selvsagt :) Så lenge gutten liker sekken kan han selvfølgelig bruke den!

Her har gutten vår flere rosa gensere, han elsker rødt og lilla og verken han eller vi har noen sperrer for hva slags farger han kan gå med. 

Da han fikk velge farger på høstens fottøy valgte han røde og rosa støvler og sorte og grønne sko. Helt i orden! 

Det er noen som er pinlig korrekte i fargeveien i barnehagen, men det får de bare styre med som de vil. Her får gutten vår gå i de fargene han ønsker, og de ansatte i barnehagen oppmuntrer til det.

Ser ikke hvorfor det på død og liv skal settes en stor øks mellom kjønnene og si at "dette og dette får du ikke lov til å gå i, mens disse fargene er bare for deg og de andre guttene". Hvem er det som har bestemt at gutter "skal" gå i blått, mens jenter "skal" gå i rosa og lilla?

Anonymous poster hash: a4754...075
Skrevet

Hi her. Det er 4 andre som hadde lik sekk så jeg i dag, alle jenter. En mor så på meg med skrått blikk og spurte om "det er gutt"? Han ser ikke ut som jente, så jeg føler nok mange mener lilla er jentefarge, akkurat som jeg fryktet. Han er for liten til å bry seg om farge selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...