Gå til innhold

Når noen sier de er HELSEFAGARBEIDER, hva tenker du da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker umiddelbart på en hvit uniform :P

Anonymous poster hash: 1b6e5...76f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.. høres helt rart ut, og kan garantere at de jobber på sykehjem, eldrehjem osv. Flott det altså!

Anonymous poster hash: a5c7e...ec6

Jeg jobbet i psykiatrien i mange år som Helsefagarbeider/ Hjelpepleier. Så en garanti er dumt å gi=)

Skrevet

At de tar de tunge stellene, slik at vi sykepleiere kan gjøre andre viktige oppgaver!

Anonymous poster hash: d4744...1a8

Du er nok en god kollega..........spy

Anonymous poster hash: 8a887...91f

Skrevet

Det er vel lift som å jobbe som assistent i barnehage, bare i den andre aldersskalaen😄

Skrevet

Det er vel lift som å jobbe som assistent i barnehage, bare i den andre aldersskalaen

Nå finnes det vel både barnehageassistenter og helsefagarbeidere i alle aldre da

Skrevet

Da tenker jeg at de er fantastiske mennesker og at jeg har stor respekt for dem!!

Jeg har master innen noe helt annet, men under studier jobbet jeg 3 år som nattevakt og litt ekstra på dagtid. Jeg har aldri møtt så masse flotte og dedikerte mennesker. Å se den omsorgen de viser og hvor mye de virkelig bryr seg var fantastisk, og den jobben de gjør må aldri karakteriseres som noe annet enn hva den er; utrolig viktig! Og antagelig vil vi alle sammen; uavhengig av utdannelse og rikdom behøve slik hjelp i løpet av livet.

Anonymous poster hash: 8e5ef...252

Skrevet

Det er vel lift som å jobbe som assistent i barnehage, bare i den andre aldersskalaen

Nå finnes det vel både barnehageassistenter og helsefagarbeidere i alle aldre da

Tror nok ikke hun mente alderen til arbeideren, men heller alderen på hvem en arbeider med;-)

Anonymous poster hash: 8e5ef...252

Skrevet

Tanta mi er det. Jeg har femårig høgskoleutdanning.

Hun tjener mer enn meg..!

Skrevet

HELSEFAGARBEIDER:

Er ikke det 2 år på skole og 2 år i 100% praksis, og så en 3 dagers praktisk fagprøve da?

Synes virkelig ikke det er lavstatus.

Tenker at der har du en engel i hvitt, en som bryr seg om mennesket, helheten, en som kan steppe inn og være ett helsefaglig medmenneske når sykepleierene er opptatt med sine medisinske sykepleieting.

Jeg har selv ligget på sykehus, jeg har selv vert pårørende, på både sykehus og sykehjem. Og de som løper og har det travelt og setter sprøyter, setter venefloner, renser sår, legger opp medisiner og snakker med legen osv det er sykepleierene. Mens de andre, de andre englene, det er de som tørker bestemor runt munnen når mosamaten siger ut. Det er de som steller enkefru andersen med verdighet når hun har gjort sitt fornødne, det er de som dekker på  på ett lite kaffebord i hjørnet på daglistua når familien kommer på besøk, deter de som stryker meg over panna når redselen setter inn. Det er de som skifter kladden i senga når det gikk galt. Det er desom går sammen med meg i koridoren med gåstolen, og heier meg videre.

Sykelpeiere er uunværlige engler de også, og de vasker romper, og holder i hånden nye de også.Missforstå meg rett. Men de harogså mue mye annet annsvar, og helsefagarbeiderne har en enormt brei kompetanse, og de er supre på medmenneskelighet.

Jeg tenker RESPEKT når jeg hører ordet.

Ett flott yrke, og det krever sin mann, og sin kvinne, for det er ett tungt yrke, pysisk, psykisk, og lønnsmessig.

Skrevet

Full respekt for yrket. Synes det er fantastisk at folk velger å jobbe men trengande mennesker. 

Anonymous poster hash: 27fd5...61f
Skrevet

Jeg tenker som regel stakkars folk. Dd har et slit foran seg. ..

Men er innmari glad for de vi har. Hadde ikke klart oss uten dem:-) De gjør en fantastisk jobb!

Sykepleier

Anonymous poster hash: a16a2...587

Skrevet

Jeg tenker som regel stakkars folk. Dd har et slit foran seg. ..

Men er innmari glad for de vi har. Hadde ikke klart oss uten dem:-) De gjør en fantastisk jobb!

Sykepleier

Anonymous poster hash: a16a2...587

Say what?

Mange i det yrket har en fiiin jobb. Lite slit på dem jeg jobber sammen med på bolig:) Fin lønn også, gitt.

Anonymous poster hash: d757d...5b7

Skrevet

Det er mange, gjerne mannlige, helsefagarbeidere i de tyngste psykiatriavdelingene vi har her i landet. Ikke alle jobber på sykehjem nei.

Anonymous poster hash: acd99...2d0

Skrevet

Jeg tenker at mange har en tung fysisk, og underbetalt jobb. At det er mange som har brukt opp helsa si i det yrket, men at det er fantastisk at noen vil, for vi er helt avhengige av de. Og at de burde få et løft som gruppe for å gjøre jobben mer attraktiv.

Skrevet

At de tar de tunge stellene, slik at vi sykepleiere kan gjøre andre viktige oppgaver!Anonymous poster hash: d4744...1a8

Du er nok en god kollega..........spy Anonymous poster hash: 8a887...91f
Eh hva da? Det er fakta, hvertfall på min arbeidsplass! Sykepleierne tar gjerne ett eller to lette stell, men så er det haugevis med andre arbeidsoppgaver etter det som hjelpepleierne ikke er kvalifisert til!

Anonymous poster hash: d4744...1a8

Skrevet

Jeg tenker med en gang hjelpepleier, for det var det de het før. På sykehuset der jeg jobber har vi mange helsefagarbeidere, og vi er totalt avhengig av dem! En veldig nødvendig utdanning, men synd de måtte endre navnet til noe som tydelig blir sett skrått på...

Anonymous poster hash: 196ff...d06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...