Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #1 Skrevet 20. august 2014 Noen som har tatt det under fødselen? Positive/ negative erfaringer? Anonymous poster hash: 2b6c1...de1
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #2 Skrevet 20. august 2014 Tok ved keisersnitt - virker bare i 20 minutter. Epidural kan du ha lenge i Anonymous poster hash: 9bb98...7e9
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #3 Skrevet 20. august 2014 God smertelindring i drøyt 2 timer. Enkelte jordmødre er veldig restriktive på fødespinal, så ikke regn med at du får det. Anonymous poster hash: ded61...98b
Fandens Oldemor Skrevet 20. august 2014 #4 Skrevet 20. august 2014 Hadde det også under ks, da tok det seks eller syv timer før jeg klarte å røre beina igjen. Til en vanlig fødsel må vel epidural være bedre?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #5 Skrevet 20. august 2014 Fødespinal er ikke det samme som spinat ved KS. Fødespinal er en svak spinat som fjerner smerter uten at beina blir helt borte. Anonymous poster hash: ded61...98b
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #6 Skrevet 20. august 2014 Bare hatt under keisersnitt. Anonymous poster hash: 8031c...d51
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #7 Skrevet 20. august 2014 Var god smertelindfring, kjente absolutt ingenting. Men man blir helt lam fra livet og ned og det var skikkelig ekkelt. Tok flere timer før den var ute så jeg ble vasket nedentil av de på oppvåkning, og løftet rundt som om jeg var lam. Anonymous poster hash: 3fad6...9a6
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #8 Skrevet 20. august 2014 Fikk under ks, helt forferdelig i ettertid. Anonymous poster hash: 5768b...b43
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #9 Skrevet 20. august 2014 Hatt det under keisersnitt. gikk veldig bra, bra smertelindring, og virket etterpå. Der var det noen som sov gjennom keisersnittet og det var forferdelig å høre dem våkne. Anonymous poster hash: dcebc...ebd
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #10 Skrevet 20. august 2014 Hatt det under keisersnitt. gikk veldig bra, bra smertelindring, og virket etterpå. Der var det noen som sov gjennom keisersnittet og det var forferdelig å høre dem våkne. Anonymous poster hash: dcebc...ebd Hva mener du, hvorfor var det forferdelig å høre dem våkne? Ikke hi Anonymous poster hash: 80212...f80
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #11 Skrevet 20. august 2014 Fantastisk! Elsker jordmora som anbefalte meg det Anonymous poster hash: 4380d...230
Krisa71 Skrevet 20. august 2014 #12 Skrevet 20. august 2014 Jeg har sovet under 2 ks, ikke noe spesielt ifht oppvåkning. Ingen andre jeg kjenner som har sovet under ks, har hatt forferdelig oppvåkning. Hadde spinal med det 3.ks, gikk helt fint det også, både under og etter.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #13 Skrevet 20. august 2014 Jeg fikk det under fødsel. Epiduralen hadde blitt satt skjevt inn og virket ikke helt som den skulle på den ene siden etterhvert. Istedet for å sette den inn på ny, fikk jeg spinalbedøvelse istedet. Var bra det 😀😀 Anonymous poster hash: dffda...0a3
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #14 Skrevet 20. august 2014 Fikk spinal fordi anestesilegen ikke fikk til epidural på meg. Smertene ble myyyye mindre under riene, men fremdeles vondt. Fikk vite at spinalbedøvelsen varer i ca 2 timer. De kom ikke til å sette en ny på meg, så da var det bare å forte seg å føde;) De tok vannet, så ble raskt ferdig. Fordelen er at den virker raskere og enda mer smertelindrende enn epidural. Ulempen er at den ikke kan reguleres og den går ut etter to timer. Jeg fikk beskjed om å ligge litt etter fødselen, siden beina kansje var litt bedøvd, men merket ikke mye til dette selv. Bivirkningen jeg fikk mens den virket var en enorm kløe Anonymous poster hash: 86e3d...87c
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #15 Skrevet 20. august 2014 Hadde epidural med førstemann pga jeg var så sliten,og selv om det virket som bare det så var det noe ordentlig herk med alle de slangene. Fikk spinalbedøvelse med nr to (og spurte etter det selv på nr tre) og det var MYE bedre enn epidural! fordi det var mindre omfattende enn epidural,ingen slanger, god virkning og en lettelse at det går ut av kroppen av seg selv. Anonymous poster hash: b6005...e1a
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #16 Skrevet 20. august 2014 Hatt det under keisersnitt. gikk veldig bra, bra smertelindring, og virket etterpå. Der var det noen som sov gjennom keisersnittet og det var forferdelig å høre dem våkne. Anonymous poster hash: dcebc...ebd Hva mener du, hvorfor var det forferdelig å høre dem våkne? Ikke hi Anonymous poster hash: 80212...f80 De hadde en slags nattskrekk der de skrek og vred seg i senga. De husket ingenting da de våknet. Anonymous poster hash: dcebc...ebd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå