Såg87 Skrevet 20. august 2014 #1 Del Skrevet 20. august 2014 Søvn ja, har ei lita aktiv jente på 7,5 mnd som blir så fort trøtt på dagen, men allikevel kan være vanskelig å legge til kvelden. Hvor mange ganger om dagen trenger de å sove i den alderen? Hun våkner stort sett rundt halv 7 (og 3-5 ganger pr natt... , ammer 2 ganger ), men er trøtt igjen allerede klokka 8. Sover da ofte ca. halvannen time. Får grøt rundt 10-11 og er trøtt igjen mellom 11-12 og kan igjen finne på å sove halvannen time (ikke hver dag, er vi ute på noe holder hun seg våken). Etter dette varierer det litt, men sover stort sett i 3-4 tiden. Problemet er at om den siste hvilen er for tidlig blir hun trøtt og sutrete lenge før kveldsgrøten klokka 6 og er den for sein tar det laaaang tid å sovne for kvelden (sovner da mellom 8 og 9). Men legger vi henne for tidlig er jeg redd hun kan finne på å starte dagen klokka halv 6 (dette gjorde hun da vi la henne i 7 tida) og det klarer ikke jeg i lengden.... Hvor mange hviler har deres på den alderen? Syns det er veldig kort med 1-2 timer mellom hver hvil, men hun er jo trøtt... Skal jeg evt. bare holde henne oppe lengre? Når bør siste hvil før kvelden være? (evt. hvor mange timer før hun legger seg, er jo litt individuelt når de legger seg) Det skal sies at hun er veldig aktiv om dagen, kavler/krabber rundt å reiser seg (vil ikke ligge stille på gulvet lengre ), så har lurt på om det er derfor hun blir oftere trøtt... Litt rotete skrevet, men greit å høre andres erfaringer på dette emnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HH80 Skrevet 21. august 2014 #2 Del Skrevet 21. august 2014 Min gutt har to til tre lurer. Er i ferd med å gå over til 2 . Siste lur kan ikke være tidligere ferdig enn ca 14. Da holder han til legging 18.30 ....sover alt fra 30til 60 min pr lur 11-12 timer på natt med 1-3 oppvåkninger og amminger : )) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilith Skrevet 21. august 2014 #3 Del Skrevet 21. august 2014 2-3 lurer på dagen. To på 30min ogen på ca 1 time +/-. Noen ganger uteblir ettermiddagsduppen (normalt i 3-4 tiden). Legger seg 18.30 😊 Sover da til ca 05. Får smokk, og sover til 06 igjen ca...ikke alltid han sovner igjen 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå