Pixie85 Skrevet 20. august 2014 #1 Skrevet 20. august 2014 Vi må finne en gynekolog på østlandet, nær Oslo, som er flink til å telle eggposer. Vi skal på klinikk Hausken og tar derfor ultralyd i nærområdet før vi reiser dit. Hvordan vet man om en gynekolog er flink til dette? Hvem valgte dere som bor på østlandet? Er de ærlige om man spør feks, tror dere?
FrkKværner Skrevet 20. august 2014 #2 Skrevet 20. august 2014 Jeg hørte også til på Hausken og bor på østlandet 😊. Jeg gikk hos Helena Enger som holder til på volvat i Oslo. Jeg kjente henne fra tidligere da det var hun jeg gikk til under utredningen for barnløshet. I tillegg fikk jeg henne anbefalt fra andre 😊 Jeg spurte henne om hun hadde erfaring med dette å det hadde hun masse av da hun har jobbet som gynekolog i årevis. Veldig hyggelig og flink dame som kan jobben sin 😊
FrkKværner Skrevet 20. august 2014 #3 Skrevet 20. august 2014 Jeg spurte Helena hva jeg skulle gjøre hvis det var fullbooket på nettet for timebestilling å jeg måtte ha time samme dag eller noen dager etter. Dette gjelder spesielt om du må på ett par kontroller hvis eggene ikke er modne nok. Hun sa at hun bodde like ved klinikken å fint kunne utføre ultralyder på slutten av dagen fra mandag til onsdag. Torsdag og fredag fikk jeg beskjed om at da kunne en av de andre gynekologer evt ta det 😊. Jeg skulle bare ringe inn å fortelle hva det gjaldt så ordnet de dette 😊
Stjernemagnolia Skrevet 20. august 2014 #4 Skrevet 20. august 2014 Problemet er ikke å finne de flinke men å få time når du trenger det er min erfaring. Ofte har jeg endt opp med å bruke private gynekologer og selv der har det vært vanskelig å få time uten å ha gjort en avtale på forhånd. Fikk en liste av Copenhagen Fertility Center over private gynekologer i Oslo og har brukt disse nå det har hastet å få time (sjekk opp på hjemmesidene deres). Sist brukte jeg Dr. Trolle som holder til oppe ved Majorstuen stasjon. Han hadde riktig utstyr og tok imot meg på kort varsel for jeg skulle måle eggposer, størrelse etc. Jeg ville spurt klinikken om hvem de samarbeider med her i Oslo og få de til å anbefale gynekologer som har riktig spesialisering og utstyr.
Pixie85 Skrevet 20. august 2014 Forfatter #5 Skrevet 20. august 2014 Takk for svar dere. Jeg kan fint finne en privat gynekolog tror jeg uten problemer. Men finnes det noen offentlige, hvor man får igjen penger når man har med henvisning? Det går vel under frikort ordningen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå