Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #1 Skrevet 20. august 2014 hva som snakkes om på en slik samtale? Er det for å informere om ting, bli "kjent" med oss og eventuelt om det er noe spesielt med barnet som bør informeres/snakkes om? Anonymous poster hash: 89be1...9a5
Superdolly Skrevet 20. august 2014 #2 Skrevet 20. august 2014 Har aldri hørt om oppstartsamtale. Og jeg har tre barn i skolen...
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #3 Skrevet 20. august 2014 På skolen til sønnen min skal alle 1klasseforeldre på samtale i løpet av denne uken, det hang lister vi skulle skrive oss på i gangen. Bare koselig det, altså. Er bare nysgjerrig på hva en slik samtale er.HI Anonymous poster hash: 89be1...9a5
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #4 Skrevet 20. august 2014 Har ikke hatt noe oppstartsamtale vi heller, sønnen min begynte i 2.klasse nå. Det var derimot foreldresamtale en stund etter at de begynte på skolen hvor vi pratet litt om hvordan det gikk med fagene, i forhold til de andre i klassen og hva det stod i skrivet fra barnehagen om barnet, om jeg ikke husker feil. Anonymous poster hash: 9a04d...f4e
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #5 Skrevet 20. august 2014 Har ikke hatt noe oppstartsamtale vi heller, sønnen min begynte i 2.klasse nå. Det var derimot foreldresamtale en stund etter at de begynte på skolen hvor vi pratet litt om hvordan det gikk med fagene, i forhold til de andre i klassen og hva det stod i skrivet fra barnehagen om barnet, om jeg ikke husker feil. Anonymous poster hash: 9a04d...f4e Siktet til når han gikk i 1.klasse altså ;D Anonymous poster hash: 9a04d...f4e
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #6 Skrevet 20. august 2014 Mener og huske at vi samtalet om familiesituasjon, altså hvem er familien. Søsken? Stesøsken? og om det var noe spesielt skolen burde vite og som det burde tas ekstra hensyn til, eks astma og allergier. Anonymous poster hash: 6d2e7...ea9
annesmil Skrevet 20. august 2014 #7 Skrevet 20. august 2014 Vi skal også ha oppstartssamtale, så i 1 klasse blir det totalt 3 "konferanse timer" som det het i gamle dager... Vi skal ha neste onsdag, så jeg vet heller ikke helt hva det går ut på, men er nok både for å bli litt kjent med oss foreldre, kartlegge hvor barnet ligger språkmessig (oslo skole) og evt andre opplysninger skolen burde ha.
QueeenBeee Skrevet 20. august 2014 #8 Skrevet 20. august 2014 Vi hadde oppstartssamtale i vår. Dette for at lærer ønsket å bli bedre kjennt med oss og for å høre mer om 1. klassingen.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #9 Skrevet 20. august 2014 Vi har det på vår skole. 10 minutters møte med lærer (uten barnet) Veldig greit. Fikk hilst på læreren og vi fortalte om barnet. Læreren sa kjapt hvordan barnet hadde vært de første dagene. Det er en samtale der foreldre kan gi info til lærer om sitt barn. Småting og stor ting som man vanligvis syns at det hadde vært greit læreren visste men ikke ville sendt en Mail på. Feks mye tull med Kari og Ida etter de begynt på skolen. Håper Kari kan få sitte med en annen jente slik hun kan bli kjent med flere? Kari har en bestefar som er veldig syk og preges nok av det. Kari har lang vei til skolen,vi ønsker tilbakemelding hver gang hun kommer for sent. Slike småting! :-) Anonymous poster hash: 44bf5...645
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #10 Skrevet 20. august 2014 Det har vi ikke hatt. (4 barn på skolen nå) Skal ha et felles foreldremøte iløpet av noen uker, og så blir det vel konferansetime iløpet av høsten. Anonymous poster hash: 2f226...769
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #11 Skrevet 20. august 2014 Vi har ikke det! Men vi har deriomot foreldreskole. Tre kvelder i løpet av 6 uker; 1 kveld er bli-kjent kveldt med info om skolen, info fra lærer og rektor, mingling med andre foreldre (felleoppgaver som må løses etc - faktisk veldig artig. I fjor hadde vi rebusløp hvor vi måtte finne frem inne på skolen og i skolegården), 2 kveld er det fokus på lesing og matte. foredrag om leseteknikker, info om dysleksi, info fra PPT. deretter fokus på matte, matteleker, matteteknikker etc 3. kveld er fokus på IKT Anonymous poster hash: 9cc82...757
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå