Gå til innhold

Vanlig med tøfler ute?

Anbefalte innlegg

Sønnen min er 15 mnd, og han går ikke enda. Han har sandaler, støvler og sko stående ved knaggen sin, og han bruker mokkasiner inne. Har opplevd flere ganger at de ikke bytter til utesko når de tar han med ut. Er dette vanlig? Blir lei av å måtte vaske møkkete mokkasiner, og i tillegg blir skinnet tørt av å bli vasket så mye.... :(

Anonymous poster hash: 7e713...a56
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144163140-vanlig-med-t%C3%B8fler-ute/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke vanlig. Det som er vanlig er å skille på fottøy man bruker inne og ute. Du kan snakke med dem. Spørre om de foretrekker å bruke tøfler ute, og om de gjør det så kjøper du ett par til og ber de bruke det ene paret inne og det andre ute.

Når våre unger var små og i barnehagen, hadde de noen sånne skinn tøfler/sokker/sko.

Det var veldig greit å bruke både inne og ute, det var fint for bevegelsen av foten, og lite hemmende. Vi slengte de i vaskemaskina, ja skinnet ble jo slitt, og stivt, men vi bare kjøpte nye, det var fint for barnet å gå med. Akkurat som uten sko, men beskyttelse for føttene.

Anonymous poster hash: bdd05...b2a

Kan hende det er fordi han krabber av seg de andre skoene, men at tøflene sitter bra på foten? Jeg har alltid kjøpt tøfler til utebruk før de har gått selv.

Uansett så burde de jo nevne det for dere :)

Annonse

Kan hende det er fordi han krabber av seg de andre skoene, men at tøflene sitter bra på foten? Jeg har alltid kjøpt tøfler til utebruk før de har gått selv.

Uansett så burde de jo nevne det for dere :)

Ja, ser at sko fort kan falle av, men det har ikke vært noe problem tidligere i sommer, men plutselig har de begynt å bruke mokkasinene ute. Virker som det har startet en ny dame i barnehagen, mulig det har noe med saken å gjøre. Får ta det opp med dem når jeg henter etterpå. Hi

Anonymous poster hash: 7e713...a56

Det anbefales ikke sko til barn som ikke kan gå enda, så det kan jo hende den nye damen er obs på dette? Bare ta det opp og hør slik at du evt kan kjøpe et ekstra par for å ha inne?

Har motsatt "problem", bhg ønsker og ber meg kjøpe sko til de som ikke har kunnet gått enda, men NEI her blir ingen sko så lenge fysioene mener det er best uten :D

Anonymous poster hash: 501fc...f40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...