Gå til innhold

Frisk, men har blødninger og ønsker tidlig UL

Anbefalte innlegg

Er bare 4+2, men har allerede opplevd to mindre blødninger. Hadde det slik under hele forrige svangerskap også, da jeg blør veldig lett fra livmorhalsen. Er likevel ekkelt å gå rundt å ikke vite om det er noe galt med frøet eller ikke... 

Noen som vet om jeg kan få oppfølging av gynekolog med en eller to tidlige ultralyder av denne grunn? Må jeg da til fastlege for å få henvisning da? Holder det å ringe, eller må jeg inn til time?

Føler meg jo ikke syk, derfor vegrer jeg meg for å dra til legen. Har aldri abortert før, og er ung og frisk. Men å hele tiden være usikker på om blødningene er abort eller fra livmorhalsen er jammen meg ikke morsomt....

Anonymous poster hash: 070fa...98a

Fortsetter under...

Har det akkurat som deg og hadde det likt sist svangerskap. Sist gang kom jeg til tidlig UL i uke 6 og 8. Var hos lege i går og han tok blodprøve for å måle hcg. Er 4 + 6 og han sa at om det fortsatte så var det aktuelt å henvise ti gynekolog, men tror ikke man trenger det før uke 6 -7. Nå kan du be legen måle hcg med noen dagers mellomrom for å sjekke om den stiger. Pga annen diagnose hos meg så er det viktig å få bekreftet /avkreftet svangerskap med en gang, så det er mulig det er derfor jeg følges opp så tidlig. Har inntrykk av at flere leger helst vil at andre skal vente og se, da det er lite som kan gjøres fra eller til. Men som sagt kan du be om måling av hcg, og om blødningene fortsetter så tror jeg det er ganske vanlig at man etterhvert får henvisning til gynekolog og tidlig UL.

Har det akkurat som deg og hadde det likt sist svangerskap. Sist gang kom jeg til tidlig UL i uke 6 og 8. Var hos lege i går og han tok blodprøve for å måle hcg. Er 4 + 6 og han sa at om det fortsatte så var det aktuelt å henvise ti gynekolog, men tror ikke man trenger det før uke 6 -7. Nå kan du be legen måle hcg med noen dagers mellomrom for å sjekke om den stiger. Pga annen diagnose hos meg så er det viktig å få bekreftet /avkreftet svangerskap med en gang, så det er mulig det er derfor jeg følges opp så tidlig. Har inntrykk av at flere leger helst vil at andre skal vente og se, da det er lite som kan gjøres fra eller til. Men som sagt kan du be om måling av hcg, og om blødningene fortsetter så tror jeg det er ganske vanlig at man etterhvert får henvisning til gynekolog og tidlig UL.

Takk for at du tok deg tid til å svare :) Da skal jeg ringe legen og be om blodprøver, og dersom det fortsetter skal jeg be om henvisning til UL :)  Håper det går bra for deg også, kjedelig at man skal plages av disse skremmende blødningene :) 

Jeg hadde bare bestilt en time selv jeg :)

Privat tenker du? At jeg betaler full pris? :)

Ja. Hvis det er veldig viktig for deg så hadde jeg heller gjort det fremfor å gå gjennom mølla med fastleger og ventetid.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...