Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #1 Skrevet 19. august 2014 eller har andre stillesittende jobber. Hva spiser dere i løpet av en arbeidsdag? Har nettopp byttet fra en veldig aktiv jobb til en stillesittende en, og da må jeg nok kutte med på kcal inntaket også. Trenger noen tips til hva og hvor mye? Anonymous poster hash: f6c35...e67
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #2 Skrevet 19. august 2014 Jeg spiser en eller to brødskiver til frokost. To brødskiver til lunch, evt fem knekkebrød. (Blir aldri mett av knekkebrød) Mellommåltid spiser jeg ALLTID, gjerne to ganger iløpet av en arbeidsdag, det kan være sjokolade, youghurt, posesuppe eller hva som helst jeg har for hånden. Så spiser jeg middag når jeg kommer hjem, store posrjoner, elsker middag!! og så spiser jeg kvelds, og egentlig alt for mye til kvelds også. Hver fredag har vi noe godt til lunchen, som kebab, eller kake til dessert, eller is eller noe, det er mye kosemat på jobben min desverre. Men jeg har fuglehund, som krever masse mosjon, så jeg må ut og gå hver eneste dag i skog og mark. Så vekta holder seg stabil og jeg er normal slank, men hadde ikke blitt lei meg om jeg gikk ned fem kilo. Har jobbet seks år nå i stillesittende arbeid, har nok iløpet av disse årene gått opp ca 6-7 kilo. Men det ville vært verre om jeg ikke hadde hund. Og så trener jeg en del, men kun i perioder. Anonymous poster hash: 1a0a3...5c0
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #3 Skrevet 19. august 2014 1 knekkebrød og ett egg til frokost 2 knekkebrød, yoghurt og litt grønnsaker til lunsj. Ett lite mellommåltid før lunsj (f.eks. noen nøtter) - jeg begynner tidlig på jobb og klarer ikke å være så mange timer uten mat. Anonymous poster hash: 41dfd...6fc
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #4 Skrevet 19. august 2014 To knekkebrød til frokost. Stor lunsj, nesten alltid varmmat med masse salat og grønnsaker til. Mellommåltid varierer mest. Kan være en yoghurt med musli, en brødskive/rundstykke/knekkebrød. Nå går jeg stort sett enten til eller fra jobb (4 km) og trener/løper 4-6 ganger i uken og bruker nesten aldri bilen så er ikke stillesittende på fritiden. Anonymous poster hash: ed4e4...82b
Daquiry Skrevet 19. august 2014 #5 Skrevet 19. august 2014 Et knekkebrød med egg til frokost, salat med dressing og knekkebrød til lunsj. Jeg slanker meg ikke, bare liker å spise ok mat.
Førstemann Skrevet 19. august 2014 #6 Skrevet 19. august 2014 Spiser ikke frokost Til lunsj spiser jeg 1 brødskive og en skål med korn/vaniljekesam/bær. Eller en varmrett fra kantina, det er vanskelig å måle i mengde. Normal middagsporsjon 1 knekkebrød/skive til kvelds Har akkurat begynt å spise mer varmmat til lunsj. har ikke sjekket om det gir utslag på vekta.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #7 Skrevet 19. august 2014 Frokost spiser jeg en spiseskje med havregryn + litt melk. Jeg spiser kun en skive til lunch kl 12.00 og middag når jeg kommer hjem. spiser som regel 2 skiver til kvelds. Jeg legger lett på meg så jeg kan ikke tillate meg selv mer mat i løpet av en dag. Anonymous poster hash: 86052...181
Optatium Skrevet 19. august 2014 #8 Skrevet 19. august 2014 To knekkebrød til frokost, to til lunsj, en frukt/grønnsak og en yoghurt som kveldsmåltid, kun en porsjon middag og så egg/questbar/knekkebrød e.l. med litt te til kvelds :-) Har en semiaktiv jobb, mye stillesitting og noe stående.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #9 Skrevet 19. august 2014 Jeg kjenner til problemet. Jeg gikk fra en aktiv jobb til kontorjobb, jeg merker at jeg har lagt bittelitt på meg. Enda jeg driver aktivt med en idrett hvor jeg forbrenner massevis av kalorier. Spiser bare knekkebrød på jobb, to måltid, 5 tilsammen i løpet av arbeidsdagen. Lite snacksing, men blir litt frukt. Må tydeligvis bli enda mer bevisst. Anonymous poster hash: 2993f...c76
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #10 Skrevet 19. august 2014 Jeg har hatt kontorjobb siden 2004, og har gått lite opp før jeg ble gravid. Slik så og ser matplanen min ut hver dag: kl.06: 1 brødskive + pålegg og 1 glass melk (begynner på jobb kl.07.30)kl.08: 1 skive med påleggkl.11: varm lunsjkl.13: litt fruktkl.16.30: vanlig posjon med middag kl.21: to brødskiver med påleggJeg er 1,64 høy, og veide 53 kg i 2004 og gjorde det helt til jeg ble gravid i 2010. Gikk opp ca 20kg under svangerskapet, og klarte å komme meg ned til 63 kg etter halv år etter fødselen ved å gå mange turer med barnevogn og ungen i bæremeis ( er ingen treningsnarkoman, siden jeg syns det er så kjedelig..). Så ble jeg gravid i 2013, gikk da opp kun 7 kg, og nå veier jeg 58kg. Syns vekta mi er helt toppers, problemet er bare det at magen min er fortsatt stor Anonymous poster hash: 7af7c...903
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #11 Skrevet 19. august 2014 Jeg spiser en yoghurt til frokost. 2 skiver eller en salat til lunsj og en frukt på ettermiddagen. Middag når jeg kommer hjem, og kanskje en frukt til utpå kvelden. Anonymous poster hash: 8a50b...785
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #12 Skrevet 19. august 2014 Spiser ikke frokost, ett knekkebrød til lunsj og oftest en frukt sånn i 14-15-tida. Anonymous poster hash: a4634...2db
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #13 Skrevet 19. august 2014 Frokost; liten yoghurt Lunsj; 3 knekkebrød eller salat Mellommåltid: en banan Anonymous poster hash: fe0e5...71f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå