Gå til innhold

Anbefalte innlegg

En uke over tiden var jeg heller lei og utålmodig. Jeg møtte på overtidskontroll på sykehuset. Der ble jeg sjekket og hadde 3-4cm åpning. Jeg fikk selv bestemme om jeg ville bli satt igang morgenen etter, eller om jeg skulle vente noen dager til for å se om fødselen startet av seg selv. Jeg var veldig klar for å bli ferdig, så jeg valgte å bli satt i gang. Siden jeg hadde god åpning fant jordmor ut at hun bare ville ta vannet for å se om det satte fart på riene. Klokken 8.30 på lørdag morgen ble vannet tatt. Jeg merket umiddelbart at noe begynte å skje. Riene kom kjapt og tok seg betraktelig opp i styrke for hver gang. Etter ca 45 min var riene kraftige og kom tett. Jeg ble sjekket og var da 5cm, god fremgang! Så skjedde alt veldig fort. Riene kom veldig tett, bare 5-10 sek pause mellom, varte ca 1min og var vonde!!! På dette tidspunkt var jeg og mannen alene på fødestua. Da jordmor kom inn igjen fikk hun det travelt. Hun sjekket meg og utbrøt litt overrasket "Oj, nå kommer babyen". Jeg ble like overrasket og sa noe sånt som "kødder du med meg". Jeg ble lagt ned på senga og på 3 pressrier var gutten ute, bare ni minutter etter at jordmor sa jeg var 5cm. Alle var lettere sjokkert over hvor fort det hadde gått. 

Lille Vetle kom som en rakett 8 dager etter termin. Han var 3705 g og 50 cm lang. Selvfølgelig helt perfekt:) Jeg er også i veldig fin form, bare en liten rift, som jeg ikke merker så mye til. Nå er vi hjemme igjen og skal nyte denne tiden. Lykke til alle sammen:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144162916-min-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...