Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #1 Skrevet 19. august 2014 ? Anonymous poster hash: 0f20c...91f
Mia_73 Skrevet 19. august 2014 #2 Skrevet 19. august 2014 Min begynte i 4. klasse nå og jeg setter fremdeles på bokbind. Er ikke mye jobb og ser noenlunde ut. Gjør han det derimot.... Er jo bare noen få stykker i løpet av året så jeg syns ikke krise. Niste o.l. som må fikses hver dag gjør han selv. Øvelse gjør mester, men det må være jevnlig øvelse.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #3 Skrevet 19. august 2014 Jeg klarer ikke å lære bort det jeg synes er vanskelig selv. Så her satt jeg på bokbind på en del bøker i går etter at ungene hadde lagt seg. De er 10 og 12. Jadda, vet at jeg syr puter og alt det der Anonymous poster hash: dc12d...317
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #4 Skrevet 19. august 2014 Min begynte i 9. og jeg la i går... Anonymous poster hash: 43fb3...cd3
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #5 Skrevet 19. august 2014 Dette har definitivt med ungen å gjøre, ikke alder. Jeg satte på bokbind selv fra første klasse, men så har jeg også en eldre søster (som jeg så gjøre dette og ville gjøre det samme som henne, hun beg også tidlig) og i tillegg har jeg alltid likt å gjøre slikt 'småplukk' og spesielt papirpussel (hadde feks en stor samling papirdukker som jeg elsket å leke med). Ungen til min venninne gjør der ikke selv enda, han er elleve. Anonymous poster hash: aa647...367
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #6 Skrevet 19. august 2014 Min 11-åring gjorde det for første gang i år. Jeg viste hvordan ved å legge på en bok først, deretter overtok hun. Og vet dere hva? Hun gjorde en langt bedre jobb enn meg! Var ei stolt jente som la merke til forskjellen på sine bøker og min bok Anonymous poster hash: a827d...eba
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #7 Skrevet 19. august 2014 I 6.klasse fikk eldste her utdelt gråpapir på skolen også la de det der, han kom altså hjem med en bunke bøker med ferdig lagt bokbind... Ble ikke så veldig bra da, jeg måtte fikse litt på det etterhvert Anonymous poster hash: 3e35a...7f9
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #8 Skrevet 19. august 2014 Jeg gjør det for 3. Klassingen. 4. Klassingen klarer det selv. Anonymous poster hash: eee95...e68
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 19. august 2014 #9 Skrevet 19. august 2014 Jeg gjør det for begge mine (3. og 5.), og er ikke særlig god til det. Da er det heller ikke særlig lett å lære det bort.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #10 Skrevet 19. august 2014 Jeg gjorde det igår for ungene på 9 og 11år. De hadde vist prøvd selv, men fikk det ikke til. Og med det så forsvant tolmodigheten også, og begynne å lære de det i går kveld gadd jeg ikke. Men hun eldste er perfeksjonist, så tror ikke hun vil gjøre det selv på noen år desverre. Mannen min syns jeg er teit siden jeg får det til så bra og enkelt, han syns nemlig det er gøy, men det blir ikke like fint så ungene går til meg. Og jeg hater bokbind. Jeg var glad jeg hadde en søster som syns det var så gøy. Hun satte på bokbind og jeg fikk skrive på alle bøker, det syns hun var kjedelig. Anonymous poster hash: ce883...0a3
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #11 Skrevet 19. august 2014 Takk for svar. Her legger jeg på for alle (1, 3, 5 klasse) og det blir faktisk en del bøker. Kanskje på tide å ha opplæring på de eldste da ;-) Anonymous poster hash: 0f20c...91f
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #12 Skrevet 19. august 2014 Det kommer jeg nok til å gjøre lenge. Legger på sånn plast som er mye mer holdbart. Det er ikke så enkelt og skal bøkene se sånn noenlunde gjør jeg det. Sikkert skolegangen ut. Anonymous poster hash: 8fab7...5ce
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #13 Skrevet 19. august 2014 Her har de tøybokbind på de fleste bøker, tar 10 sekund å legge på. Anonymous poster hash: 8c496...adc
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #14 Skrevet 19. august 2014 Enig i at det kommer mer an på barnet enn alder. Jeg gjorde det selv fra 1. klasse, mine søsken gjorde det aldri. Anonymous poster hash: 5fd53...7f8
Plutselig_gravid Skrevet 19. august 2014 #15 Skrevet 19. august 2014 Min går i 6. klasse og gjør det ikke selv. Han får det ikke til. Jeg synes også det er forferdelig kjedelig og jeg bruker hundre år. Ikke blir det fint heller. 5 åringen derimot er en reser, så i år er det hun som setter bind på bøkene til storebror Hun får det bedre til enn meg.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #16 Skrevet 19. august 2014 Bruker tøytrekk. Mye enklere å ta på og revner aldri Anonymous poster hash: ea77b...6cb
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #17 Skrevet 19. august 2014 De eldste på 14 og 16 år har gjort det noen år. Gjorde det på noen bøker for 14 åringen i går. Bare for å være snill, og er nok hakket flinkere Anonymous poster hash: d1933...500
Hjertefru Skrevet 19. august 2014 #18 Skrevet 19. august 2014 Enig i at dette ikke bare har med alder å gjøre. Har aldri lagt på et bokbind i hele mitt liv. Er dårlig på det så det blir ikke pent.Min mor var ekstremt nøye på sånt så hun gjorde det for meg . Da jeg ble voksen fant jeg meg et nytt petimeter å bo sammen med så det ble hans oppgave. da jeg kom fra jobb i går hadde tenåringsjenta ikke bare passet babyen, men også lagt bind på alle bøkene til småsøsknene sine. Flinke jenta mi!
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #19 Skrevet 19. august 2014 Jeg får det ikke til så her er det bestemor som gjør det ;-) Anonymous poster hash: 91624...a65
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #20 Skrevet 19. august 2014 Er så drittlei bokbind , revner opp og sitter ikke pent. I alle år har jeg mest hatt lyst til å hive bøkene vegg i mellom Nå er det en lek velsigne den som oppfant elastisk tøybokbind ! Anonymous poster hash: 923c8...bcb
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #21 Skrevet 19. august 2014 Jeg gjorde det sammen med 3. klassingen i går. Nå kan hun det, men vi skal legge det på sammen i år og så er avtalen at hun gjør det alene neste år. Om man ikke lærer dem det, hvem skal gjøre det for ungene deres igjen? Skal bestemor reise land og strand rundt for å legge bokbind? Blir ikke så fint de første gangene, men sånn er det. Anonymous poster hash: 071d7...1b2
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #22 Skrevet 19. august 2014 Jeg gjorde det sammen med 3. klassingen i går. Nå kan hun det, men vi skal legge det på sammen i år og så er avtalen at hun gjør det alene neste år. Om man ikke lærer dem det, hvem skal gjøre det for ungene deres igjen? Skal bestemor reise land og strand rundt for å legge bokbind? Blir ikke så fint de første gangene, men sånn er det. Anonymous poster hash: 071d7...1b2 Den andre forelderen selvsagt. De som ikke kan sette på bokbind må bare passe på å finne seg en partner som kan det. Jeg tror ikke det hjelper meg så mye at jeg alltid gjorde det selv på skolen, når sønnen min begynner på skolen om 2 år. Da er det jo nesten 20 år siden sist jeg gjorde det. Så jeg kommer nok til å knote litt. Er f.eks. elendig på å pakke inn gaver pent selv om jeg pakker inn nesten alle gavene vi gir bort hvert år. Anonymous poster hash: 5fd53...7f8
Serepta Skrevet 19. august 2014 #23 Skrevet 19. august 2014 Jeg syr bokbind til mine barn. Det holder mye nedre :-) Ellers husker jeg at mamma fikset det på mine bøker frem til ungdomsskolen ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #25 Skrevet 19. august 2014 Jeg synes selv det er vanskelig å legge bokbind pent, så det var først da den eldste begynte i 9. at jeg sa at det var på tide at hun gjorde det selv. Anonymous poster hash: e731f...1f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå