rundown Skrevet 17. august 2014 #1 Del Skrevet 17. august 2014 Har så mye melk, baby sluker det i seg, noen som har erfart at melkeproduksjonen stabiliseres etterhvert? Er en uke siden fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #2 Del Skrevet 17. august 2014 Melkeproduksjonen pleier som regel å stabilisere seg etter babyens behov etter hvert, hvor lang tid skal jeg ikke si sikkert. Har du lest på ammehjelpen.no? Anonymous poster hash: 7960e...86d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundown Skrevet 17. august 2014 Forfatter #3 Del Skrevet 17. august 2014 Ja jeg har lest der at det skal stabiliseres, håper bare at det skjer snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenx2 Skrevet 17. august 2014 #4 Del Skrevet 17. august 2014 Det er nesten fire uker siden jeg fødte nå, og her har det stabilisert seg mer de siste to ukene. Det blir fortsatt melkespreng og kan lekke litt om ho sover lenge, men det er ikke sånn som det var første to ukene. Så det stabiliserer seg sikkert ganske snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastel Peach Skrevet 18. august 2014 #5 Del Skrevet 18. august 2014 Jeg fødte for tre uker siden og melkeproduksjonen er ennå høy her Den lille sluker melken på fem minutter og raper så voldsomt etter hvert måltid. Jeg må pumpe eller håndmelke litt før amming i tillegg, ellers nekter hun å die. Tror det har med at trykket blir for stort for henne. Håper at det vil stabiliseres snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundown Skrevet 18. august 2014 Forfatter #6 Del Skrevet 18. august 2014 Jeg fødte for tre uker siden og melkeproduksjonen er ennå høy her Den lille sluker melken på fem minutter og raper så voldsomt etter hvert måltid. Jeg må pumpe eller håndmelke litt før amming i tillegg, ellers nekter hun å die. Tror det har med at trykket blir for stort for henne. Håper at det vil stabiliseres snart! Akkurat sånn er det her også....hører at hun sluker altfor mye på en gang og rapene sitter i hele dagen og natta. Får nesten ikke lagt hu ned... Håper at det går over snart for os begge da! Har du spurt hs om råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastel Peach Skrevet 18. august 2014 #7 Del Skrevet 18. august 2014 Jeg fødte for tre uker siden og melkeproduksjonen er ennå høy her Den lille sluker melken på fem minutter og raper så voldsomt etter hvert måltid. Jeg må pumpe eller håndmelke litt før amming i tillegg, ellers nekter hun å die. Tror det har med at trykket blir for stort for henne. Håper at det vil stabiliseres snart! Akkurat sånn er det her også....hører at hun sluker altfor mye på en gang og rapene sitter i hele dagen og natta. Får nesten ikke lagt hu ned... Håper at det går over snart for os begge da! Har du spurt hs om råd? Jeg har prøvd heltømming uten resultat (Ammehjelpen), men har nå begynt å drikke salviete og peppermyntete og føler at det ikke er så mye melk der lenger. Jeg behøver å pumpe ut kanskje 20ml før amming sammenlignet med 60-80ml før. Men pass på med salvieteen, det holder lenge med én kopp om dagen, ikke like farlig med peppermynten Du får tak i begge på Sunkost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundown Skrevet 18. august 2014 Forfatter #8 Del Skrevet 18. august 2014 Får kanskje prøve meg på sånn te, om det ikke regulerer seg selv snart...det er jo et teit luksusproblem å ha for mye melk! Det er vel kanskje sånn at babyene får i seg mest av formelka,og lite at den gode tykke melka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastel Peach Skrevet 18. august 2014 #9 Del Skrevet 18. august 2014 Får kanskje prøve meg på sånn te, om det ikke regulerer seg selv snart...det er jo et teit luksusproblem å ha for mye melk! Det er vel kanskje sånn at babyene får i seg mest av formelka,og lite at den gode tykke melka Kanskje du kan håndmelke litt før amming? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tovedamil Skrevet 20. august 2014 #10 Del Skrevet 20. august 2014 Det stabiliserer seg nok ganske fort. Bedre å ha for mye enn for lite... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillenims Skrevet 21. august 2014 #11 Del Skrevet 21. august 2014 Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no De første ukene er det noramlt at produksjonen går i hytt og pine, så dersom man kan la være å gjøre noe med den da er det best - i de fleste tilfellene vil den justere seg selv etter 1-2 uker. Dersom det er et stort problem at det er for mye melk eller det vedvarer så er det en del tips på http://ammehjelpen.no/artikkel/69/brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon Metoden som beskrives der vil ikke redusere mengden dersom man har apsse mye melk, fordi barnet da vil etterspørre brystet hyppig og ikke vil være fornøyd med ett bryst - ergo reduseres ikke produksjonen heller. Vi anbefaler likevel å vente minst ei uke etter at melka kom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastel Peach Skrevet 21. august 2014 #12 Del Skrevet 21. august 2014 Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no De første ukene er det noramlt at produksjonen går i hytt og pine, så dersom man kan la være å gjøre noe med den da er det best - i de fleste tilfellene vil den justere seg selv etter 1-2 uker. Dersom det er et stort problem at det er for mye melk eller det vedvarer så er det en del tips på http://ammehjelpen.no/artikkel/69/brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon Metoden som beskrives der vil ikke redusere mengden dersom man har apsse mye melk, fordi barnet da vil etterspørre brystet hyppig og ikke vil være fornøyd med ett bryst - ergo reduseres ikke produksjonen heller. Vi anbefaler likevel å vente minst ei uke etter at melka kom. Her er det fire uker siden fødselen, og produksjonen har ennå ikke stabilisert seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundown Skrevet 21. august 2014 Forfatter #13 Del Skrevet 21. august 2014 Håndmelking må til inni mellom så ikke alt tetter seg her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundown Skrevet 21. august 2014 Forfatter #14 Del Skrevet 21. august 2014 Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no De første ukene er det noramlt at produksjonen går i hytt og pine, så dersom man kan la være å gjøre noe med den da er det best - i de fleste tilfellene vil den justere seg selv etter 1-2 uker. Dersom det er et stort problem at det er for mye melk eller det vedvarer så er det en del tips på http://ammehjelpen.no/artikkel/69/brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon Metoden som beskrives der vil ikke redusere mengden dersom man har apsse mye melk, fordi barnet da vil etterspørre brystet hyppig og ikke vil være fornøyd med ett bryst - ergo reduseres ikke produksjonen heller. Vi anbefaler likevel å vente minst ei uke etter at melka kom. Er det lov å avbryte babys suging, når jeg skjønner at hun har masse luft og burde rapes? Eller må jeg vente til hun slipper puppen selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillenims Skrevet 21. august 2014 #15 Del Skrevet 21. august 2014 Er det lov å avbryte babys suging, når jeg skjønner at hun har masse luft og burde rapes? Eller må jeg vente til hun slipper puppen selv? Alt er lov ;-) Hvordan vet du at hun har svelget masse luft? Ofte er det tegn på at "noe annet" bør fikses når barnet svelger veldig mye luft, gjerne mye melk eller feil dieteknikk. Så det er lurt å tenke etter om det kan være noe spesielt som er grunnen til lufta. For å bryte vakumet går det an å stikke lillefingeren i barnets munnvik, da vil de som regel slippe taket på en skånsom måte. Drar du henne bare av så gjør det lett vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundown Skrevet 21. august 2014 Forfatter #16 Del Skrevet 21. august 2014 Hører når hun sluker melka, kanskje fordi det et så mye melk det renner ut, hun trenger nesten ikke suge engang. Hvorfor slipper hun ikke brystet selv når hun helt åpenbart må rape? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastel Peach Skrevet 22. august 2014 #17 Del Skrevet 22. august 2014 Hører når hun sluker melka, kanskje fordi det et så mye melk det renner ut, hun trenger nesten ikke suge engang. Hvorfor slipper hun ikke brystet selv når hun helt åpenbart må rape? Det er akkurat sånn vi har det... Ufattelig godt å vite at det ikke bare er meg som er i denne situasjonen. Jeg bare håper at det stabiliserer seg for oss om ikke så altfor lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundown Skrevet 22. august 2014 Forfatter #18 Del Skrevet 22. august 2014 Hører når hun sluker melka, kanskje fordi det et så mye melk det renner ut, hun trenger nesten ikke suge engang. Hvorfor slipper hun ikke brystet selv når hun helt åpenbart må rape? Det er akkurat sånn vi har det... Ufattelig godt å vite at det ikke bare er meg som er i denne situasjonen. Jeg bare håper at det stabiliserer seg for oss om ikke så altfor lenge. Å fy søren det er såååå frustrerende!! Å hun sutter og suger på hendene sine,gir skikkelige tegn på at hun er sulten. Når jeg legger henne til brystet så er det en eller to sutt,så er hun full av luft.....og kan ta evighetet før rap eller gulp kommer...ahhhhhhhh, tenk om det blir sånn for alltid!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillenims Skrevet 22. august 2014 #19 Del Skrevet 22. august 2014 Når man har mye melk (sånn at melka kommer veldig fort - det vil den lett gjøre nå det er stort trykk pga masse melk i brystet) så kan tilbakelent amming hjelpe. Da jobber tyngdekrafta mot melka, og barnet slipper så sterk sprut (tenk deg hvordan vannet spruter fra hageslangen når du spruter rett ned vs mer oppover). Tilbakelent amming er beskrevet på http://ammehjelpen.no/artikkel/178/Naturlig-amming-Biological-nurturing Kan være verdt å forsøke :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundown Skrevet 22. august 2014 Forfatter #20 Del Skrevet 22. august 2014 Hører når hun sluker melka, kanskje fordi det et så mye melk det renner ut, hun trenger nesten ikke suge engang. Hvorfor slipper hun ikke brystet selv når hun helt åpenbart må rape? Det er akkurat sånn vi har det... Ufattelig godt å vite at det ikke bare er meg som er i denne situasjonen. Jeg bare håper at det stabiliserer seg for oss om ikke så altfor lenge. Ja, det er godt å vite at man ikke er den eneste som sliter med dette....ikke så lett å få andre til å forstå. Vi holder jo på med dette dagen og natta lang, så er vel ikke så rart at vi blir preget,... Hva heter jenta di? Mi heter Elvira Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastel Peach Skrevet 22. august 2014 #21 Del Skrevet 22. august 2014 Hører når hun sluker melka, kanskje fordi det et så mye melk det renner ut, hun trenger nesten ikke suge engang. Hvorfor slipper hun ikke brystet selv når hun helt åpenbart må rape?Det er akkurat sånn vi har det... Ufattelig godt å vite at det ikke bare er meg som er i denne situasjonen. Jeg bare håper at det stabiliserer seg for oss om ikke så altfor lenge. Ja, det er godt å vite at man ikke er den eneste som sliter med dette....ikke så lett å få andre til å forstå. Vi holder jo på med dette dagen og natta lang, så er vel ikke så rart at vi blir preget,... Hva heter jenta di? Mi heter Elvira Jeg har sendt deg en melding Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå