Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #26 Skrevet 17. august 2014 Begynn med Georgs magiske medisin! Anonymous poster hash: 8a31c...569
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #27 Skrevet 17. august 2014 En fireåring vil nok ikke få med seg stort av Harry Potter eller Doktor Proktor. Vi begynte med Harry Potter i 2. klasse. Hun er helt oppslukt. Doktor Proktor har vi og lest i 1. Og 2. klasse. Disse bøkene er også veldig infløkte, ikke noe for en fireåring selv om det høres morsomt ut med prompepulver. Noen barnebokanbefalinger herfra: Mamma mø og kråka (både 5-åringen og 8-åringen her ler høyt) Alt av Bjørn Rørvik. Bøkene hans om reven og grisungen er morsomme. Liker også veldig godt historiene om Purriot. Den kjempestore pæra Bøkene om gubben og katten. Anonymous poster hash: 7e812...081
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #28 Skrevet 17. august 2014 http://www.gyldendal.no/Barn-og-ungdom/3-6-aar/Kule-ting-for-en-4-aaring noen som har lest denne? mer en faktabok enn eventyr da, men sikkert greit med litt avbrekk innimellom? Helt ny på dette med lesing for barn skjønner dere, og hadde ikke foreldre som leste for meg, leste alt selv fra rundt 6-årsalderen. Men får høre fra de som leser for barna hver kveld hvor mye glede det gir barna deres og hvor hyggelig foreldrene selv syns det er. Anonymous poster hash: 37472...684
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #29 Skrevet 17. august 2014 En fireåring vil nok ikke få med seg stort av Harry Potter eller Doktor Proktor. Vi begynte med Harry Potter i 2. klasse. Hun er helt oppslukt. Doktor Proktor har vi og lest i 1. Og 2. klasse. Disse bøkene er også veldig infløkte, ikke noe for en fireåring selv om det høres morsomt ut med prompepulver. Noen barnebokanbefalinger herfra: Mamma mø og kråka (både 5-åringen og 8-åringen her ler høyt) Alt av Bjørn Rørvik. Bøkene hans om reven og grisungen er morsomme. Liker også veldig godt historiene om Purriot. Den kjempestore pæra Bøkene om gubben og katten. Anonymous poster hash: 7e812...081 takk da venter vi nok enda noen år med slike type bøker. har ikke lest doktor proktor selv, så har ikke peiling på hvilken aldersgruppe de tilhører, men nå vet jeg det Anonymous poster hash: 37472...684
Iiiiik Skrevet 17. august 2014 #30 Skrevet 17. august 2014 Roald Dahl er gøy for de små ja! Ingen av mine tre har vært begeistret for Anne Cath Vestly, det skjer for lite. Hvilken Roald Dahl anbefaler du å starte med? Anonymous poster hash: 37472...684 Enig i tipset fra flere her om Georgs magiske medisin. Mine likte også SVK tidlig.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #31 Skrevet 17. august 2014 Roald Dahl er gøy for de små ja! Ingen av mine tre har vært begeistret for Anne Cath Vestly, det skjer for lite. Hvilken Roald Dahl anbefaler du å starte med? Anonymous poster hash: 37472...684 Enig i tipset fra flere her om Georgs magiske medisin. Mine likte også SVK tidlig. lagt til den og en knerten bok på biblioteket blir spennende å se hvilken han vil lese først. Anonymous poster hash: 37472...684
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #32 Skrevet 17. august 2014 Både Doktor Proktor og Harry Potter er altfor avanserte for en fireåring. Vi har fortsatt vært på Karsten og Petra-stadiet når barna har vært fire... Tror egentlig ikke så mange fireåringer klarer å følge handlingen og innholdet i en roman som man leser over mange dager (type ett kapittel hver dag). Jeg ville i alle fall lest noe som ikke krever at man husker handlingen fra forrige kapittel så veldig godt. Billedbøker er i grunn mitt tips litt til. Anonymous poster hash: 188d5...d3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå