Gå til innhold

Sint når hun ligger på magen

Lucilla

Anbefalte innlegg

Babyen min klarer å løfte hodet i mageleie, men hun misliker det sterkt og prøver så godt hun kan å la være. Når jeg legger henne på magen blir hun enten kjempesint eller så legger hun hodet på siden og tar livet med ro.

Hun er to mnd. og var født drøye tre uker før tiden. Når hun ligger på brystet vårt løfter hun hodet uten protest.

Noen råd?

PS! Utenom dette oppfører hun seg som en "vanlig" 2 mnd gammel baby. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta veldig korte økter om gangen når du legger henne ned. Jeg la mi på sofaen sånn at jeg enkelt kunne bøye meg ned og kikke mot henne i "normal vinkel". Så smilte jeg masse. Jeg begynte ikke å legge henne på magen før hun var 6 uker. Nå 7 uker senere kan hun fint ligge på magen i 5 minutter i lekegrinda så lenge hun ikke er sulten eller trøtt. Hun ligger da alene og kikker på bamser eller babybøker som jeg har lagt foran henne. Ligger litt med hodet ned på teppet, og så reiser hun seg litt opp og kikker inni mellom.

Uansett er det jo veldig bra at hun løfter hodet fint når hun ligger på brystet deres! :) Så ta kanskje flere treningsøkter på brystet enn på gulv/sofa frem til hun eventuelt blir mer glad i gulvet?

Anonymous poster hash: a2194...449
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte å legge vår lille på magen allerede den første uken etter en anbefaling fra helsesøsteren, men hun misliker det også. Vi prøver å legge henne på magen etter at hun har spist og blitt stelt, da er hun mest fornøyd. Men også da blir hun sint etter noen minutter. Kjenner meg også igjen i at babyen løfter hodet opp når hun ligger på brystet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...