Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #1 Skrevet 17. august 2014 Hun er 10.5 år- 136 høy og 30kg. Noe skjer ved brystene hennes, det er lite, men noe skjer. Hun skal opp i 5 trinn. Skal jeg kjøpe sportstopp eller vente? Tror hun skjønner det selv, hun kom ut av dusjen i dag, jeg hadde blikket kort festet på brystene hennes og hun dekket seg til og sa "Mamma..." Det har ikke skjedd før. Hva er riktig nå? Kan jeg vente mens innen et år? Anonymous poster hash: 08f75...12f
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #2 Skrevet 17. august 2014 Det er nok mest på grunn av at hun veier en del i forhold til høyden. Jeg ville ventet. Anonymous poster hash: 80a42...061
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #3 Skrevet 17. august 2014 Veier hun for mye? Jeg ser ikke at hun gjør det. Hun ser helt fin ut, svømmer en gang i uken, stupekurs en gang i uken, håndball engang i uken og friluftsliv en gang i uken. Dette i tillegg til aktiviteter vi har i ferier/fritid. Er hun overvektig? Jeg ser ikke det? Nå ble jeg litt stresset her.. Hi Anonymous poster hash: 08f75...12f
Fandens Oldemor Skrevet 17. august 2014 #4 Skrevet 17. august 2014 Hun begynte med det i andre klasse. Hadde selvsagt null behov for det, men var den eneste av jentene i klassen som ikke hadde. Det syntes bestemoren var litt trasig, så hun kjøpte det til henne siden jeg ikke ville gjøre det. Jeg syntes det var altfor tidlig.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #5 Skrevet 17. august 2014 Veier hun for mye? Jeg ser ikke at hun gjør det. Hun ser helt fin ut, svømmer en gang i uken, stupekurs en gang i uken, håndball engang i uken og friluftsliv en gang i uken. Dette i tillegg til aktiviteter vi har i ferier/fritid. Er hun overvektig? Jeg ser ikke det? Nå ble jeg litt stresset her.. Hi Anonymous poster hash: 08f75...12f Kanskje bare muskler da. Siden hun er så aktiv. Jeg ville uansett ventet enda litt. Anonymous poster hash: 80a42...061
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #6 Skrevet 17. august 2014 Veier hun for mye? Jeg ser ikke at hun gjør det. Hun ser helt fin ut, svømmer en gang i uken, stupekurs en gang i uken, håndball engang i uken og friluftsliv en gang i uken. Dette i tillegg til aktiviteter vi har i ferier/fritid. Er hun overvektig? Jeg ser ikke det? Nå ble jeg litt stresset her..Hi Anonymous poster hash: 08f75...12f Nei, kjære vene!! Hun veier selvsagt ikke for mye! 30 kg på en to 10-åring er da langt fra overvekt!! Slapp av hun er helt fin i forhold til vekten Anonymous poster hash: d8a77...7ce
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #7 Skrevet 17. august 2014 Hun begynte med det i andre klasse. Hadde selvsagt null behov for det, men var den eneste av jentene i klassen som ikke hadde. Det syntes bestemoren var litt trasig, så hun kjøpte det til henne siden jeg ikke ville gjøre det. Jeg syntes det var altfor tidlig. Hun starter nå i 5.trinn og har aldri nevnt på behov før. Lillesøster starter i 3.trinn og der har jeg ikke tenkt tanken engang ennå. Jeg tror ingen i klassen til noen av barna mine har begynt med dette, men muligens noen i løpet av sommeren for de som starter 5.trinn. Vi har tett kontakt med barna g har ikke sett dette ennå, men ser jo at noe lite skjer rundt brystene til min eldste. Hun trenger jo ikke støttefunksjonen i bh, men det er ikke helt flatt lengre. Hi Anonymous poster hash: 08f75...12f
amandine Skrevet 17. august 2014 #8 Skrevet 17. august 2014 10 år er helt vanlig å starte, iallefall ikke sent. Og overvektig er hun heller ikke, tull og tøys. Begynn med en.sportstopp, du! Ikke noe er så sårt uten topp dom brystvorter i utvikling! Husker med skrekk hvordan mine måtte plastres.. Av min datters venninner fikk de første bryster alt når de var 8, de siste holder på nå når de er 12. Og alt er like normalt.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #9 Skrevet 17. august 2014 Veier hun for mye? Jeg ser ikke at hun gjør det. Hun ser helt fin ut, svømmer en gang i uken, stupekurs en gang i uken, håndball engang i uken og friluftsliv en gang i uken. Dette i tillegg til aktiviteter vi har i ferier/fritid. Er hun overvektig? Jeg ser ikke det? Nå ble jeg litt stresset her.. Hi Anonymous poster hash: 08f75...12f Kanskje bare muskler da. Siden hun er så aktiv. Jeg ville uansett ventet enda litt. Anonymous poster hash: 80a42...061 Ja, vurderer og vente, men ble litt usikker da vi kom i situasjonen der jeg så noe hadde skjedd og hun så jeg så det.. Hun har vel ikke direkte muskler da hun er ung og ikke driver med styrketrening, men hun ser stram nok ut og jeg har aldri tenkt tanken overvekt da det er ingen bulker eller slapphet i kroppen. Hun ser helt fin ut, ser bare at i løpet av sommeren har det blitt noe som skjer rundt brystparti og at magen har blitt mer innover og hoftene litt utover. Kroppen virker som den har flyttet på seg, men vekten har ikke endret seg. HI Anonymous poster hash: 08f75...12f
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #10 Skrevet 17. august 2014 10 år er helt vanlig å starte, iallefall ikke sent. Og overvektig er hun heller ikke, tull og tøys. Begynn med en.sportstopp, du! Ikke noe er så sårt uten topp dom brystvorter i utvikling! Husker med skrekk hvordan mine måtte plastres.. Av min datters venninner fikk de første bryster alt når de var 8, de siste holder på nå når de er 12. Og alt er like normalt. Jeg tenker jeg må ta en samtale med henne, hun virket bare sår og irritert da hun fanget mitt ett sekunds blikk på brystpartiet hennes. Hun så hva jeg så og dekket seg til mens kommentaren var kun "Mamma...!" Jeg var 11 år når jeg fikk mensen, dette vet hun godt, men hun vil ikke snakke om det relatert til seg selv. Jeg vil så gjerne gjøre pubertetsovergangen fin fr henne (hvis det er det hun står overfor, det er jo direkte kjipt om jeg pusjer på for tidlig.. HI Anonymous poster hash: 08f75...12f
Honningmelon Skrevet 17. august 2014 #11 Skrevet 17. august 2014 Ikke tenk på at hun veier for mye i allefall, for det gjør hun ikke. Jeg hadde nok tenkt på å begynne med en sånn topp nå, ja.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #12 Skrevet 17. august 2014 Hadde nok kjøpt en sportstopp ja :-) Anonymous poster hash: e2252...85b
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #13 Skrevet 17. august 2014 Dattera mi begynte med sportstopper i 5. klasse. Nå skal hun opp i 7. klasse og har brukt bh en god stund. Hun har fårr bryster og kjønnshår, men fortsatt ikke fårr mensen, så det er ikke sikker at datetra di får mensen riktig ennå. Anonymous poster hash: 44a2f...df1
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #14 Skrevet 17. august 2014 Her har jenta på 12 fått hår i skrittet og under armene. Brystene begynner så smått å synes. Har ikke begynt med topp/bh ennå. Har ikke vært noe spørsmål om det. Men har tenkt tanken på en sports topp etterhvert. Noen som har noe å anbefale? Tenkte på Pierre Robert sin. Har ikke fått mensen ennå. Anonymous poster hash: 8bc44...189
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #15 Skrevet 17. august 2014 Datteren min skal opp i 7. klasse, og nå har hun fått noen Pierre Robert topper til gym/trening. Anonymous poster hash: c565d...cde
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #16 Skrevet 17. august 2014 Overvektig er hun ikke. Så det skal du ikke tenke på HI. Har riktig nok en gutt som er året eldre enn din, han er 135 og veier 27 kg, godt mulig 30 nå. (han er liten i forhold til alder og de andre i klassen) Hadde nok kjøpt en spileløs bh, en litt søt en eller topp ja Nå det starter. Anonymous poster hash: 9dd45...cb4
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #17 Skrevet 17. august 2014 Ordentlige sportstopper er jo stramme og godt polstrede. Det trenger hun neppe dersom hun ikke har pupper ennå. Dessuten er ikke ordentlige sportstopper noe særlig å gå med under vanlige klær. Gå heller i undertøysavedelingen å finn en fin, enkel topp som ikke er direkte BH-type. Anonymous poster hash: d8a77...7ce
Gulosten™ Skrevet 17. august 2014 #18 Skrevet 17. august 2014 Kjøpte sånne i går vi http://www.hm.com/no/product/00141?article=00141-A Litt antydning til brystutvikling, hun er 141 høy. Er 9 1/2 og skal begynne i 4. klasse i morgen.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #19 Skrevet 17. august 2014 Takk for gode svar :-) Jeg må ta en samtale med min datter og høre om hennes behov, men føler hun avviser den type samtale. Det er nå det skjer ja, spennende tid. Når fikk feks deres døtre mensen? Ble litt satt ut ved overvekts tanken. Bør jeg passe på litt ekstra, jeg kan jo fort være "blind" for å se mine egne barn. Mannen er helt fin, jeg er noe overvektig med mine 163cm og 59kg, men jeg ser ikke overvekt hos mine barn, jeg ser min overvekt, men ikke barnas. Bør jeg være litt mer våken? Hi Anonymous poster hash: 08f75...12f
Edelweis Skrevet 17. august 2014 #20 Skrevet 17. august 2014 Takk for gode svar :-) Jeg må ta en samtale med min datter og høre om hennes behov, men føler hun avviser den type samtale. Det er nå det skjer ja, spennende tid. Når fikk feks deres døtre mensen? Ble litt satt ut ved overvekts tanken. Bør jeg passe på litt ekstra, jeg kan jo fort være "blind" for å se mine egne barn. Mannen er helt fin, jeg er noe overvektig med mine 163cm og 59kg, men jeg ser ikke overvekt hos mine barn, jeg ser min overvekt, men ikke barnas. Bør jeg være litt mer våken? Hi Anonymous poster hash: 08f75...12f Overvekt på 59 kg? Er du forstyrret? Slike topper liker datteren min å gå med å hun starter i 3 klasse. Har aldri tenkt over det som noe bh. Brukte slike selv da jeg var yngre. Husker det ofte var tilhørende topp og truse.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #21 Skrevet 17. august 2014 Jeg har en sønn på 10 år og flere av venninnene mine har barn på samme alder, de fleste av jentene har begynt med sånne topper (som ble linket til her fra HM). De har ikke direkte pupper enda, men brystknoppen har begynt å vokse og synes gjennom klærne, og da er det greit med en slik topp eller trøye under t-skjorten. Så vidt jeg har forstått er det toppene fra KappAhl som er best på kvalitet og passform... http://www.kappahl.no/category/estore/artiklar/barn/kategorier/jenter_128170/undertoy/ Den andre sønnen min er 13 år og der har flere av jentene skikkelig pupper og bruker bh. Anonymous poster hash: 21ce3...28b
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #22 Skrevet 17. august 2014 hverken du eller datteren din er overvektige! Jeg er like høy og veier det samme som deg og bruker 38 i klær. Er da langt ifra overvektig. Datteren min er 132 og veier ca 32 kg. Har såvidt begynt å få pupper. Hun bruker topp, begynte i sommer. Hun skal opp i 6 kl nå Anonymous poster hash: 0db09...918
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå