Gå til innhold

4 klassing i morra. "vanlig"regnklær, sånn "oljehyre", eller harhun blirr stor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på om det på samme måte som vinterdress vlir for barnslig til 4 klassing og vi må kjøpt todelt vinterklær,

Er godt gammaldags regntøy litt "ute" når man begynner i 4 klasse?

Skal jeg heller kjøpe litt mykere regntøy, sånn som ikke er sånn gummi?

Litt mer sånnsom vi voksene har, sånn vannavvisende, mykere greieer, jeg vet ikke hve det heter da.

De sitter jo ikke i søla eller er ute i timesvis på skolen, lengste frimenuttet er vel 30 minutt, og det innkluderer vel på og av kledning.............

Huff, alt man er usikker på....

Anonymous poster hash: d63b5...ac6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gore-tex mener du? Ja, det synes jeg. Men det bør jo være skikkelig, ikke bare vannavvisende.

Anonymous poster hash: 1a0a6...04e
Skrevet

Både 2. og 5. klassingende mine har allværsbukser i sekken, ikke "gummibukse" lenger.

Men de er vanntette da, ikke bare vannavvisende.

Anonymous poster hash: 7ea8a...dbc

Skrevet

Mine barn i 2, 4 og 7 har vanlige regnklær og det ser jeg vennene deres har også. Eneste som duger i skikkelig regnvær.

Anonymous poster hash: b49db...d67

Skrevet

Min har hatt allværsklær fra de begynte på skolen. Teknisk jakke og bukse som har høy vannsøyle og god pusteevne. Min erfaring er at det holder barna tørrere enn hvilket som helst regningtøy og er mye mer behagelig.

Skrevet

Her er det vanlig å gå over til litt lettere regntøy når man begynner på skolen. Er ikke mange her som går med tykk regnselebukser m/jakke på skolen, hvis det i hele tatt er noen.

Anonymous poster hash: 58dd2...ed4
Skrevet

Mine barn i 2, 4 og 7 har vanlige regnklær og det ser jeg vennene deres har også. Eneste som duger i skikkelig regnvær.

Anonymous poster hash: b49db...d67

Tull.

Anonymous poster hash: 98043...e54

Skrevet

Jeg har kjøpt allværsbukse fra HH til skolebarna. Er så fornøyd med dem. Så har de tilhørende jakke som de også bruker til hverdags :-)

Gjest Julia1984
Skrevet

Min som begynner i 2 klasse har regntøy fra Ticket. Gummi, men tynnere enn de typiske "barnehageregnklærne". Men jeg ser i garderoben på sfo at de aller fleste har skikkelig gummi regntøy.

Skrevet

Jeg kjøpte allværsklær til eldste mi nå på slutten av 3.klasse. Hun liker jakken, men foretrekker faktisk regnbuksa med seler.

Yngste begynner i 1.klasse på mandag og har vanlig regnklær enn så lenge. 

Anonymous poster hash: 63a25...f3e
Skrevet

Min har hatt allværsklær fra de begynte på skolen. Teknisk jakke og bukse som har høy vannsøyle og god pusteevne. Min erfaring er at det holder barna tørrere enn hvilket som helst regningtøy og er mye mer behagelig.

Hvilket merke har du best erfaringer med?

Anonymous poster hash: 35f89...b3c

Skrevet

Min jente starter i 2 klasse nå og hun har allværstøy fra didrikson 2delt med vannsøyle på 5000mm det elsker hun. Hun har vanlig rdgntøy og men det blir bare brukt på dager det bøtter ned!

Skrevet

Hvilket merke har du best erfaringer med?

Anonymous poster hash: 35f89...b3c

Jeg har flere merker jeg er fornøyd med. Men ser alltid at vannsøylen er minst 8000, den bør helst være 10000 eller mer. Bergans, polarnopyret, stormberg, reima og ticket. Buksa vi har fra polarnpyret har avtagbare seler om en ønsker det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...