Gå til innhold

Blir noen virkelig klokere på navnevalgene sine her inne?

Anbefalte innlegg

Da tenker jeg spesielt på de som står mellom flere navn og ønsker dem rangert, eller de som spør om meningene til folk om et eller flere navn.

Det blir jo nesten nevnt i samtlige tråder at smaken er så delt og et navn en liker misliker faktisk gjerne en annen.
Så da lurer jeg på om det har noe for seg å spør om hva folk tenker?

Men navneorslag er vel noe annet, der har jeg sett flere gode tips til navn.
Mye bra ift forslag til navn til søsken.

Bare en tanke :)

Fortsetter under...

Noen ganger kan det være noe en annen ser som man ikke selv har lagt merke til - f eks om man planlegger å gi gutten navnet William Charles Hansen blir det med initialer WC-Hansen.

Eller man har forelsket seg i et navn men er usikker på hvordan andre oppfatter det samme navnet.

- Men jeg er lidt enig. Enkelte ganger er meningene så mange og så sprikende - spesielt ved rangering av en navneliste - at det ikke kan være helt enkelt å bruke svarene konstruktivt.

Jeg synes man skal være forsiktig med å la tilbakemeldinger her bety så mye, men selv synes jeg det er fint å få innspill når man har en liste over navn. Kanskje sier noen noe man ikke har tenkt på før, som kan hjelpe med avgjørelsen (som WC-eksempelet over).

Men til syvende og sist bør man velge det man selv liker, og ikke la seg påvirke for mye av hva andre mener.

Jeg skriver her mest for moro, men synes det er fint å få litt tips og tilbakemeldinger også:)

Anonymous poster hash: 31836...fec

Og forresten: jeg har alltid i tankene at de som svarer her (sannsynligvis) ikke representerer et gjennomsnitt i befolkningen forøvrig, jeg vet at mange skriver ting bare for å provosere, og jeg tar alt med en klype salt.

Anonymous poster hash: 31836...fec

Jeg blir inspirert av nye synsvinkler, forslag og gode tips! Synes absolutt det hjelper. Men du må jo da i utgangspunktet være mottakelig og villig til å ta imot alle typer meninger

Anonymous poster hash: e5ed4...4a2

Enig med det her HI, dette med rangering synes jeg man absolutt må ta med en klype salt, og jeg har tidligere kommentert på tråder der innlegger faktisk ender opp med å velge et navn ut fra dette (ser det ut som i alle fall). Det blir helt feil for meg. Man må jo velge ut fra egen mage og smak.

Hvis man virkelig ønsker å vite befolkningens syn på navn er det bare å lese ssb sin navnestatistikk over hvor mange som velger de ulike navnene. Man finner uansett ikke et navn som er på topp hos alle (selv topp ti er ikke likt av alle...)

Anonymous poster hash: cc996...5b1

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...