Gå til innhold

Seriøst man følger vel ikke tenåringen på skolen første dag på ungdomsskolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moren til en kompis av min sønn skal kjøre og følge sin sønn på 1.skoledag på ungdomsskolen!

Anonymous poster hash: 7aec7...c4a
Skrevet

Seriøst så må vel folk få gjøre som det passer dem best!

Anonymous poster hash: 51319...512
Skrevet

Moren til en kompis av min sønn skal kjøre og følge sin sønn på 1.skoledag på ungdomsskolen!

Anonymous poster hash: 7aec7...c4a

Åh herrrrgud!! Skal hun kjøre gutten på skolen??

Nei, nå står ikke verden til påske altså.

Tror det må begynne å bli oppbrukt for ideer til tråder her inne.

Anonymous poster hash: e63cd...193

Skrevet (endret)

Det gjør man absolutt hvis barnet er redd og nervøs for skolestart og det hjelper å kjøre barnet dit.

Endret av Mandala
Skrevet

Jeg ble kjørt til første skoledag på ungdomsskolen. Det var hyggelig. Akkurat den dagen var jeg mer nervøs enn noen annen 1. skoledag.

Anonymous poster hash: e4f27...b9c
Skrevet

Ja, man kan kjøre barna, men å følge er litt rart. Hvis barnet er nervøst, kan man heller ta en samtale med lærerne før skolestart. 

Når jeg gikk på ungdomsskolen og videregående var det en gutt som ble fulgt førsteskoledag (både vgs og ungdomsskole), og jeg vet at mange av oss andre la merke til dette, og noen ertet han for det. Ja, det er feil å erte andre for dette, men dessverre er det tilfelle. Det gjør ikke ungen mindre nervøs at alle legger merke til at han har med seg mor!

Skrevet

Hva mener du med "følge"? Det å kjøre barnet til første dag på ungdomsskolen ser jeg ikke noe rart med i det hele tatt. Hvis det å følge innebærer å være med barnet i skolegården og/eller inn i klasserommet er det jo spesielt, men man skal være meget forsiktig med å uttale seg om ting man ikke vet noe om. Jeg vet om barn som har gråt hele natten før første dag på ungdomsskolen, og som har vært så redde at foreldrene har måttet sitte i et annet rom slik at læreren har kunnet ta barnet ditt hvis det gikk helt galt. Ja, man kan ha alvorlig angst som 12-13-åring!

Anonymous poster hash: a694d...9f9
Skrevet

Jeg ble fulgt første dag på vidergåene:) Nesten alle ble det.

Skrevet

Jeg syklet sammen med en venninne. Foreldrene mine var vel de siste jeg ville ha der. Men folk er vel forskjellige.

Anonymous poster hash: 145bc...f87

Skrevet

Synes ikke dette er rart i det hele tatt. Jeg fulgte ikke min 12 åring når han begynte på ungdomsskolen, men han kjente de fleste sin klasse, er en trygg fyr og ville nok ha steilet kraftig om jeg hadde spurt han :)

Det er noen år til de to neste skal begynne på ungdomsskolen, og hvis en av de ønsker det er det vel bare hyggelig å følge de første skoledag.

Mulig det også er litt forskjell mellom jenter og gutter?

Skrevet

Jeg kjørte datteren min til skolen og slapp henne av utenfor. Hadde jeg gått ut av bilen hadde hun dødd av skam :P 😂

Anonymous poster hash: cddf0...d1f

Skrevet

På ungdomsskolen der jeg jobber er det svært fø som blir fulgt av foreldrene, da har de gjerne spesielle behov. Men om barnet og foreldrene ønsker så er det fritt frem å være sammen i skolegården frem til det ringer inn.

Skrevet

Jeg ble fulgt av mammaen min første skoledag på universitetet! Slå den dere :D

(hun var leder av fylkesrådet for utdanning og invitert til åpningen, og jeg valgte å sitte på med henne)

Anonymous poster hash: 83426...278

Skrevet

Ja kanskje barnet er usikkert, ny skole kan være litt skummelt.

Skrevet

På min datters skole, så er det lagt opp til start på mandag eller tirsdag ettermiddag, og da skal vi foreldre være med. Så starter skolen på dagtid på onsdag, da skal vi ikke være med.

Anonymous poster hash: aac48...f9c
Skrevet

På min datters skole, så er det lagt opp til start på mandag eller tirsdag ettermiddag, og da skal vi foreldre være med. Så starter skolen på dagtid på onsdag, da skal vi ikke være med.

Anonymous poster hash: aac48...f9c

På ungdomsskolen?

Foreldredag?

Har faktisk aldri hørt om det, hvor er dette?

Anonymous poster hash: 436b4...f29

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Det gjør man selvfølgelig om det er det barnet ønsket eller trenger.  Og om andre elever mobber av den grunn, håper jeg at noen tar et skikkelig tak i dem og strammer dem opp.

Gjest Julia1984
Skrevet

Jeg har vært lærer på ungdomstrinnet i flere år og ikke uvanlig at tenåringer blir fulgt av foreldre. Ikke noe galt med hverken foreldre eller elever.

Alt er normalt.

Skrevet

Jeg spurte min datter om jeg skulle bli med første dag nå i åttende (bare på tull) og hun holdt på å svime av. Hun skal ta bussen med venner og er overhode ikke interessert i å ha oss med. Syns det er rart noen vil ha med foreldrene.

Anonymous poster hash: f4b1e...409

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...