Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #1 Skrevet 16. august 2014 Som zyrtec ect mot pollen? Aldri tenkt over det, men kan dette være årsaken til at jeg alltid går opp noen kg Ila vår og sommer? Anonymous poster hash: 5ec78...7e8
☆☆☆ Skrevet 16. august 2014 #2 Skrevet 16. august 2014 Ein legg på seg av misforholdet mellom inntak og forbruk av energi, ingen ting anna (sett vekk frå auke av vatn i kroppen). Nokre medisinar aukar apetitten og andre gjer ein trøttare og meir initiativlaus. Om du er av dei som blir trøtt av zyrtec er det meget mulig at dette senkar aktivitetsnivået og dermed kaloriforbruket ditt slik at du går opp litt.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #3 Skrevet 16. august 2014 Ein legg på seg av misforholdet mellom inntak og forbruk av energi, ingen ting anna (sett vekk frå auke av vatn i kroppen). Nokre medisinar aukar apetitten og andre gjer ein trøttare og meir initiativlaus. Om du er av dei som blir trøtt av zyrtec er det meget mulig at dette senkar aktivitetsnivået og dermed kaloriforbruket ditt slik at du går opp litt. Vel, trøtt er jeg, men jeg er likevel i full aktivitet og spiser sunt, slik som ellers i året! Etter at jeg slanket med mengder av kilo så vet jeg hva man legger på seg av, så tror ikke det er kostholdet hvertfall! Anonymous poster hash: 5ec78...7e8
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #4 Skrevet 16. august 2014 Ein legg på seg av misforholdet mellom inntak og forbruk av energi, ingen ting anna (sett vekk frå auke av vatn i kroppen). Nokre medisinar aukar apetitten og andre gjer ein trøttare og meir initiativlaus. Om du er av dei som blir trøtt av zyrtec er det meget mulig at dette senkar aktivitetsnivået og dermed kaloriforbruket ditt slik at du går opp litt. Vel, trøtt er jeg, men jeg er likevel i full aktivitet og spiser sunt, slik som ellers i året! Etter at jeg slanket med mengder av kilo så vet jeg hva man legger på seg av, så tror ikke det er kostholdet hvertfall! Anonymous poster hash: 5ec78...7e8 slanket meg Anonymous poster hash: 5ec78...7e8
☆☆☆ Skrevet 16. august 2014 #5 Skrevet 16. august 2014 Det kan likevel vere at energiforbruket blir mindre, utan at ein ser det. Ein går ikkje dei ekstra skritta. Det er ytterst lite som skal til før det snik på seg ein kilo i mnd t.d. og det blir nokre kilo over den tida ein tek allergimedisin.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #6 Skrevet 16. august 2014 Det kan likevel vere at energiforbruket blir mindre, utan at ein ser det. Ein går ikkje dei ekstra skritta. Det er ytterst lite som skal til før det snik på seg ein kilo i mnd t.d. og det blir nokre kilo over den tida ein tek allergimedisin.Ja det kan sikkert stemme takk for svar! Anonymous poster hash: 5ec78...7e8
abygail Skrevet 16. august 2014 #7 Skrevet 16. august 2014 Jeg spiser mer når jeg bruker allergimedisin. Antakelig fordi jeg blir litt småkvalm. Og det er jo en kjent bivirkning
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #8 Skrevet 16. august 2014 Jeg spiser mer når jeg bruker allergimedisin. Antakelig fordi jeg blir litt småkvalm. Og det er jo en kjent bivirkningKvalm blir jeg ikke av medisinen, ikke som jeg har lagt merke til,hmmm... Men det blir spennende å se om jeg vil merke noe forandring når jeg slutter av med medisinen for i år da Anonymous poster hash: 5ec78...7e8
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #9 Skrevet 16. august 2014 Ein legg på seg av misforholdet mellom inntak og forbruk av energi, ingen ting anna (sett vekk frå auke av vatn i kroppen). Nokre medisinar aukar apetitten og andre gjer ein trøttare og meir initiativlaus. Om du er av dei som blir trøtt av zyrtec er det meget mulig at dette senkar aktivitetsnivået og dermed kaloriforbruket ditt slik at du går opp litt. Vel, trøtt er jeg, men jeg er likevel i full aktivitet og spiser sunt, slik som ellers i året! Etter at jeg slanket med mengder av kilo så vet jeg hva man legger på seg av, så tror ikke det er kostholdet hvertfall! Anonymous poster hash: 5ec78...7e8 Fullt så enkelt er det nok ikke angående vektøkning og medisininntak generelt. Det handler ikke bare om økt inntak eller redusert kaloriforbruk. Ved inntak av Prednisolon og Insulin kommer det f.eks til blant annet omfordeling av fettvev og økt lagring av fett i fettdepotene (insulin er en fettlagrer). I begge tilfeller har man hverken økt inntaket eller redusert forbruket. Når det gjelder antihistaminika er det usikkert hvilken mekanisme som ligger til grunn for økt vekt, men vektøkning er rapportert om i ulike studier. Noen antyder at det skjer over samme kjemiske reseptorer som f.eks ved inntak av antipsykotika eller andre psykofarmaka, men det hele er nokså usikkert. Hilsen lege. Anonymous poster hash: 924d2...36b
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #10 Skrevet 16. august 2014 Jeg går litt opp hver vår. Det er fordi jeg ikke klarer yte like mye på trening. Jeg klarer ikke ta meg ut slik jeg gjør ellers. Jeg tar også medisiner men de er ikke årsaken. Jeg klarer å yte bare 70-80% av det jeg normalt gjør. Jeg endrer ikke kostholdet og vips, da går jeg opp to-tre kg. De blir borte i løpet av høsten uansett. Anonymous poster hash: 0bd91...5f5
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #11 Skrevet 16. august 2014 Aldri merket det. Aldri gått opp et gram på allergimedisin, brukt i 30 år hver sommer. Anonymous poster hash: 9ac19...398
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #12 Skrevet 16. august 2014 Ein legg på seg av misforholdet mellom inntak og forbruk av energi, ingen ting anna (sett vekk frå auke av vatn i kroppen). Nokre medisinar aukar apetitten og andre gjer ein trøttare og meir initiativlaus. Om du er av dei som blir trøtt av zyrtec er det meget mulig at dette senkar aktivitetsnivået og dermed kaloriforbruket ditt slik at du går opp litt. Vel, trøtt er jeg, men jeg er likevel i full aktivitet og spiser sunt, slik som ellers i året! Etter at jeg slanket med mengder av kilo så vet jeg hva man legger på seg av, så tror ikke det er kostholdet hvertfall! Anonymous poster hash: 5ec78...7e8 Fullt så enkelt er det nok ikke angående vektøkning og medisininntak generelt. Det handler ikke bare om økt inntak eller redusert kaloriforbruk. Ved inntak av Prednisolon og Insulin kommer det f.eks til blant annet omfordeling av fettvev og økt lagring av fett i fettdepotene (insulin er en fettlagrer). I begge tilfeller har man hverken økt inntaket eller redusert forbruket. Når det gjelder antihistaminika er det usikkert hvilken mekanisme som ligger til grunn for økt vekt, men vektøkning er rapportert om i ulike studier. Noen antyder at det skjer over samme kjemiske reseptorer som f.eks ved inntak av antipsykotika eller andre psykofarmaka, men det hele er nokså usikkert. Hilsen lege. Anonymous poster hash: 924d2...36b Oi, tusen takk for svar legen kan jeg spørre deg om tusen andre ting, hehe Anonymous poster hash: 5ec78...7e8
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #13 Skrevet 16. august 2014 Ein legg på seg av misforholdet mellom inntak og forbruk av energi, ingen ting anna (sett vekk frå auke av vatn i kroppen). Nokre medisinar aukar apetitten og andre gjer ein trøttare og meir initiativlaus. Om du er av dei som blir trøtt av zyrtec er det meget mulig at dette senkar aktivitetsnivået og dermed kaloriforbruket ditt slik at du går opp litt. Hva for en bullshit, uvitende og ikke minst dømmende holdning er dette??? Blir matt! Selvfølgelig kan kroppen din påvirkes av medisiner! Anonymous poster hash: 4ca24...574
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 16. august 2014 #14 Skrevet 16. august 2014 Ein legg på seg av misforholdet mellom inntak og forbruk av energi, ingen ting anna (sett vekk frå auke av vatn i kroppen). Nokre medisinar aukar apetitten og andre gjer ein trøttare og meir initiativlaus. Om du er av dei som blir trøtt av zyrtec er det meget mulig at dette senkar aktivitetsnivået og dermed kaloriforbruket ditt slik at du går opp litt. Hva for en bullshit, uvitende og ikke minst dømmende holdning er dette??? Blir matt! Selvfølgelig kan kroppen din påvirkes av medisiner! Anonymous poster hash: 4ca24...574 Men hun har jo rett? det er faktisk så enkelt, men samtidig så vanskelig. Selvsagt blir kroppen påvirket av medisiner, det kan påvirke både apetitten og kroppens forbrenning. Dersom inntaket og forbruket står i forhold til hverandre står vekten stille.
☆☆☆ Skrevet 16. august 2014 #15 Skrevet 16. august 2014 (endret) Ein legg på seg av misforholdet mellom inntak og forbruk av energi, ingen ting anna (sett vekk frå auke av vatn i kroppen). Nokre medisinar aukar apetitten og andre gjer ein trøttare og meir initiativlaus. Om du er av dei som blir trøtt av zyrtec er det meget mulig at dette senkar aktivitetsnivået og dermed kaloriforbruket ditt slik at du går opp litt. Vel, trøtt er jeg, men jeg er likevel i full aktivitet og spiser sunt, slik som ellers i året! Etter at jeg slanket med mengder av kilo så vet jeg hva man legger på seg av, så tror ikke det er kostholdet hvertfall! Anonymous poster hash: 5ec78...7e8 Fullt så enkelt er det nok ikke angående vektøkning og medisininntak generelt. Det handler ikke bare om økt inntak eller redusert kaloriforbruk. Ved inntak av Prednisolon og Insulin kommer det f.eks til blant annet omfordeling av fettvev og økt lagring av fett i fettdepotene (insulin er en fettlagrer). I begge tilfeller har man hverken økt inntaket eller redusert forbruket. Når det gjelder antihistaminika er det usikkert hvilken mekanisme som ligger til grunn for økt vekt, men vektøkning er rapportert om i ulike studier. Noen antyder at det skjer over samme kjemiske reseptorer som f.eks ved inntak av antipsykotika eller andre psykofarmaka, men det hele er nokså usikkert. Hilsen lege. Anonymous poster hash: 924d2...36b Tvilar ikkje på noko av det du skriv, min kunnskap om prednisolon og cushingliknande effekt er på eit mindre detaljert nivå. Likevel er det slik at når vi legg på oss er det enten feitt og proteinmengde som aukar (energi) eller vatn. Energi er ikkje noko kroppen skaper, den må tilførast. Einaste kjelde er mat og drikke. For å auke mengda feitt og/eller protein på kroppen må ein tilføre meir energi enn kroppen brukar. Endret 16. august 2014 av ★
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #16 Skrevet 16. august 2014 For min del er jeg i mer aktivitet om vår sommer. Jeg spiser sunnere, men dog en is om dagen. Jeg legger mye på meg hver sommer. Vet ikke om det er selve allergien som gjør at man samler vann? Merker jeg er hoven i hender og føtter. I allefall blir jeg litt bedre på høsten når pollen gir seg. Men det er jo jævlig kjipt å aldri komme i bikiniform. Anonymous poster hash: 340f8...b83
MrsMilla Skrevet 16. august 2014 #17 Skrevet 16. august 2014 Ja og nei, vil jeg tro. Noen medisiner har vel bivirkninger som kan være slik, men ikke alle har bivirkninger av medisinene sine. Jeg tar zyrtec hver dag, som i de siste 13 årene, og ikke merket noe som helst. Ble litt trøtt i starten, så gikk det seg til. Null endring på vekta på meg. Andre kan ha helt andre opplevelser med samme medisin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå