Gå til innhold

Hvordan klarer "folk flest" gå over 10000 skritt hver dag?

Anbefalte innlegg

Folk flest gjør ikke det, og det er litt av problemet for folkehelsen...Anonymous poster hash: 84649...641

Se svarene! Alle her gjør det, bare ikke jeg ;):D (y)

Anonymous poster hash: 41202...020

Fortsetter under...

Har loop jeg og, men må sykle eller jogge hver dag for å gjøre den fornøyd

hvor lenge jogger du da? 20 minutter på slik løpemaskin hvor armene går frem og tilbake også holder ikke (uten pulsbelte)

Hi

Har pulsbelte ;)
Ok takk, ut å kjøpe :D Hi

Folk flest gjør ikke det, og det er litt av problemet for folkehelsen...Anonymous poster hash: 84649...641

Se svarene! Alle her gjør det, bare ikke jeg ;):D (y)

Jepp! Det betyr at alle de som ikke går 10 000 skritt om dagen, velger å la være å svare på denne :) Hvilket egentlig er logisk, da spørsmålet er hvordan man får det til :)

Anonymous poster hash: 84649...641

Gjest Sekretøsa

Har loop jeg og, men må sykle eller jogge hver dag for å gjøre den fornøyd

hvor lenge jogger du da? 20 minutter på slik løpemaskin hvor armene går frem og tilbake også holder ikke (uten pulsbelte)

Hi

Har pulsbelte ;)
Ok takk, ut å kjøpe :D Hi

Ble brått litt mer motiverende ;-)

Jobber som sykepleier og kommer alltid over 10 000 skritt på en vakt. I tillegg til at jeg går tur med hunden hver dag. + trening 4 dager i uka. Og jeg går til og fra jobb hver dag (ikke så langt da...bruker ca 20 min per vei).

Men skjønner godt at folk med stillesittende jobber sliter med å komme opp i samme antall.

Anonymous poster hash: 6bda8...57a

Da jeg jobbet i butikk kunne jeg lett komme opp i 15000-17 000 skritt om dagen, men da gikk jeg nesten hele dagen fra 10-18 og gikk et godt stykke til bussen og fra busstoppet og hjem! Kunne noen ganger gå meg en tur i tillegg etterpå for å presse opp skrittallet!😉 (Dette var før jeg fikk barn)

Anonymous poster hash: 879a7...19a

Annonse

Se svarene! Alle her gjør det, bare ikke jeg ;):D (y)Anonymous poster hash: 41202...020

Jepp! Det betyr at alle de som ikke går 10 000 skritt om dagen, velger å la være å svare på denne :) Hvilket egentlig er logisk, da spørsmålet er hvordan man får det til :)Anonymous poster hash: 84649...641
. Det var ment som en spøk...

• 3 år senere...
På ‎15‎.‎08‎.‎2014 den 22.38, Anonym bruker skrev:

Folk flest gjør ikke det, og det er litt av problemet for folkehelsen...

Anonymous poster hash: 84649...641

Men når skal man rekke det eller ha krefter til det? Her står vi opp kl. 6:20. Inn i dusjen med ho mor, så vekke 4 stk barn, lage matpakker for de minste, kle på dem, skifte bleie, lage matpakke til mor, ut døra med skolesekker, barnehagesekker og unger. Kjøre til barnehage/jobb (25 minutters kjøring, så kan ikke gå eller sykle). Kontorjobb fra 8 til halv 4. Hente unger, kjøre hjem, lage middag, kjøre de eldste på trening, kanskje trene selv imens, eventuelt gå på senteret, hjem og legge unger, hjelpe med lekser, gjøre husarbeid. Så skal man legge ut på tur kl 23 for å rekke 10 000 skritt?

Anonymkode: 9cfc3...bca

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men når skal man rekke det eller ha krefter til det? Her står vi opp kl. 6:20. Inn i dusjen med ho mor, så vekke 4 stk barn, lage matpakker for de minste, kle på dem, skifte bleie, lage matpakke til mor, ut døra med skolesekker, barnehagesekker og unger. Kjøre til barnehage/jobb (25 minutters kjøring, så kan ikke gå eller sykle). Kontorjobb fra 8 til halv 4. Hente unger, kjøre hjem, lage middag, kjøre de eldste på trening, kanskje trene selv imens, eventuelt gå på senteret, hjem og legge unger, hjelpe med lekser, gjøre husarbeid. Så skal man legge ut på tur kl 23 for å rekke 10 000 skritt?

Men det er 10 000 skritt totalt og ikke i tillegg til alt annet. Har du hatt på deg skritteller en vanlig dag for å se hvor mange skritt du faktisk går? På en vanlig dag med en god del stillesitting (student), kommer jeg opp i ca 6000 skritt. Da er det ikke lange turen som trengs for å få 10 000.

Anonymkode: 9254b...a79

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du ønsker å gå mer har du noen muligheter.

Parker litt lengre fra jobben og gå den siste biten.

Avtal gånde møter når det måtte passe på jobb (fungerer ikke for alle typer møter, men for noen)

Gå eller løp en tur mens ungene trener.

Lær ungene å komme seg til og fra trening selv eller gå sammen med dem.

Anonymkode: d4068...910

Annonse

On 8/15/2014 at 10:18 PM, Anonym bruker said:

Jobber som sykepleier og kommer alltid over 10 000 skritt på en vakt. I tillegg til at jeg går tur med hunden hver dag. + trening 4 dager i uka. Og jeg går til og fra jobb hver dag (ikke så langt da...bruker ca 20 min per vei).

Men skjønner godt at folk med stillesittende jobber sliter med å komme opp i samme antall.

Anonymous poster hash: 6bda8...57a

Rigtig, Å, det er veldig vanskelig. Fordi jeg har en stillesittende jobb.

6 minutter siden, Mettemette skrev:

Rigtig, Å, det er veldig vanskelig. Fordi jeg har en stillesittende jobb.

Problemet er at selv om det er vanskelig er det så mye mosjon vi egentlig trenger for helsen skyld. 

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du ønsker å gå mer har du noen muligheter.

Parker litt lengre fra jobben og gå den siste biten.

Avtal gånde møter når det måtte passe på jobb (fungerer ikke for alle typer møter, men for noen)

Gå eller løp en tur mens ungene trener.

Lær ungene å komme seg til og fra trening selv eller gå sammen med dem.

Her er det vel bare gå og løpe en tur mens ungene trener, når far kan ha de minste. Og det prøver jeg å få til (løper ikke, men bruker romaskin/sykkel - gjør vel samme nytten ift aktivitet). For jeg kan ikke parkere noe annet sted, alt er fullt og vi har ikke gateparkering som ligger nærmere enn ca 15 km fra der jeg jobber. Vi kan ikke ha gående møter på jobb heller (ikke jeg som bestemmer dette, vi sitter på møterom). Ungene kan heller ikke gå til trening eller komme dit selv - blir litt heavy å gå til og fra trening 20 km hver veg. Da må vi starte 3 timer i forveien :D:D 

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Problemet er at selv om det er vanskelig er det så mye mosjon vi egentlig trenger for helsen skyld. 

Problemet er jo at ikke alle har tid eller krefter til å gå 10 000 skritt hver dag. Da må jeg ha skittent hus eller ungene må droppe trening, eventuelt må jeg legge meg kl 12 på kvelden for så å stå opp kl 6 på morgenen for å gjøre klart.

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Problemet er jo at ikke alle har tid eller krefter til å gå 10 000 skritt hver dag. Da må jeg ha skittent hus eller ungene må droppe trening, eventuelt må jeg legge meg kl 12 på kvelden for så å stå opp kl 6 på morgenen for å gjøre klart.

Det blir temmelig mange skritt av å vaske huset, tørke støv og bære klær opp og ned trappene også.. Just sayin’ 

Anonymkode: bc6d6...6b4

Det er jo meningen du skal ha på deg skrittelleren fra du står opp til du legger deg, ikke gå 10.000 skritt i tillegg til all hverdagsaktiviteten.

Jeg kommer opp i mellom 3 og 5.000 skritt på en veldig rolig dag helt uten mosjon, men ved å gjøre noen små ting i tillegg kommer man fort høyere. Skal du opp i 2.etg for å hente noe gå opp og ned trappa to ganger, gå frem og tilbake til postkassen to ganger når du skal hente posten, gå noen runder på kjøkkengulvet mens du lager middag, gå frem og tilbake på badegulvet mens du pusser tenner osv, det blir flere hundre skritt av sånt ;)

Bare det å gå en tur på 30 min blir fort 3.000 skritt, og det er veldig deilig å gjøre det etter at barna er lagt, men før du setter deg ned i sofaen.

Anonymkode: 75a55...41e

Jeg går mye mer enn det stort sett alle dager. Er 3 km å gå hjemme - bhg - banen. Tar den runden to ganger om dagen. Også går jeg rundt store deler av arbeidsdagen. Har også en over snittet aktiv ettåring, så sitter ikke så mye rolig i helgene heller. Null stress å komme over 10.000 skritt! :-)

Anonymkode: 071a4...ec9

Jeg er jordmor. Går naturligvis mye på jobb.  Sykler til og fra jobb, går til og fra barnehage. Går alltid turer på over en time med hunden. Trenger ikke særlig mye, bare en gang i uken på gymmet. Bruker bare bil til storhandling og hvis kjøre lengre avstander(hytta fks.)

Det er ikke vanskelig om man dropper bil og buss i det daglige! 

Anonymkode: 09c9c...a10

I dag gikk jeg til og fra jobb, 3 km en vei. Brukte 5000 skritt en vei, så vips var jeg oppe i 10 000 skritt. Om man virkelig vil opp i 10 000 skritt hver dag får man det til. 

Anonymkode: 239da...e1b

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er jordmor. Går naturligvis mye på jobb.  Sykler til og fra jobb, går til og fra barnehage. Går alltid turer på over en time med hunden. Trenger ikke særlig mye, bare en gang i uken på gymmet. Bruker bare bil til storhandling og hvis kjøre lengre avstander(hytta fks.)

Det er ikke vanskelig om man dropper bil og buss i det daglige! 

Anonymkode: 09c9c...a10

Jeg skulle klart fint å kommet opp i 10.000 skritt om dagen hvis jeg hadde droppet bilen.. 35 km til jobb en vei, blir skritt av det!! 

Jeg lander stort sett mellom 9 og 11.000 skritt pga en aktiv jobb 😊

Anonymkode: bc6d6...6b4

JEg har den telleren på iPhone men den MÅ være feil! Var en dag jeg var dødssliten gikk to timers tur med hundene i tillegg til storhandling og stort sett gåing hele dagen verket overalt og det endte med 7000 skritt i følge iPhonen! Tror en skritteller måler anderledes 

Anonymkode: fff08...de6

PÅ jobb når jeg lett 10000 skritt før lunsj. Jobber i en stall.

Vanligvis har jeg mellom 25000-30000 skritt hver dag. Når jeg har fri må jeg jobbe mer for å prikke inn 10tusen pr dag. 

Anonymkode: e9306...ed3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...