Gå til innhold

Amalfikysten - noen som har tips å dele?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi planlegger tur til amalfikysten og lurer på om noen vet hvilken av byene der som er best å bo i når man reiser m barn? Lurer også veldig på hvordan det er å kjøre bil der, har lest på flere nettsider at det er direkte skumle veier der og lurer på om det virkelig er så ille som det beskrives... Ellers takknemlig for alle mulige tips:-)

Anonymous poster hash: 9ef6a...0b0

Skrevet

Var der før vi fikk barn, vil ikke påstå det er det mest barnevennlige stedet i Italia; mer romantisk for voksene. Vi bodde i selve Amalfi, på et hotell som heter Convento de Amalfi (gammelt kloster oppe i fjellsiden) det var kjempefint, romantisk, luksus og dyrt.

Vi tok dagstur med båt til Capri, det var bortkastet - ikke noe særlig spennende der (ikke for barn heller vil jeg tro). Og ja; veiene er så ille som du har hørt - man kjører virkelig med hjertet i halsen

Skrevet

Det er smale, svingete veier langs kysten der ja. Noen steder er det manuell dirigering (enveiskjørt). Har selv bodd i Amalfi på et koselig herberge midt i sentrum, og en i liten landsby i god gåavstand oppe i høyden derfra, Ravello... Har en slags botanisk hage der, konserter og fantastisk utsikt over kysten. Ville absolutt tatt en tur der.

Positano er fint, men mener å huske det er dyrere å bo der enn andre steder. Fint å ta båttur fra Amalfi til Positano. Om en går litt opp i høyden via de forskjellige trappene/stiene/veiene mellom sitronhagene må en regne med å se en del slanger, bare for å være forberedt...... Ellers bør en kanskje vie en visitt til Pompeii i Napoli siden det ikke er så langt unna? Strendene varierer litt, den i Amalfi var grei, mens den i neste landsby (rett rundt neset i gåavstand) var utrolig skitten/søppel.

Sjekk om det er noen helgenfeiringer mens du er der, jeg fikk sett en fantastisk (litt sprø) feiring der (helt tilfeldig). De hadde med seg en statue av helgenen i et båtfølge, og dro fra sted til sted med denne, inn til land og inn i kirken der, og dro videre. Spesielt.

God tur!

Anonymous poster hash: 802b4...1f4
Skrevet

Glemte å si noe angående barnevennlighet, det er vel hva man gjør det til, jeg dro uten barn da jeg var der, men ser ikke noen betenkeligheter med å ta med barn der. Så mange turister med barn der, og italienerne (de fleste) liker barn! :)

Skrevet

Var der før vi fikk barn, vil ikke påstå det er det mest barnevennlige stedet i Italia; mer romantisk for voksene. Vi bodde i selve Amalfi, på et hotell som heter Convento de Amalfi (gammelt kloster oppe i fjellsiden) det var kjempefint, romantisk, luksus og dyrt.

Vi tok dagstur med båt til Capri, det var bortkastet - ikke noe særlig spennende der (ikke for barn heller vil jeg tro). Og ja; veiene er så ille som du har hørt - man kjører virkelig med hjertet i halsen

Tusen takk for svar:-) kjekt å vite at Capri kanskje ikke er noe must, hadde dagstur dit på foreløpig agenda.

Kunne du ha spesifisert hva som er skummelt med veiene? Er det fare for å kjøre utfor eller er det "bare" det at veiene er smale og svingete? Er mest redd for å føle at vi kan ramle ned fjellsiden og ut i havet, grøss og gru.

Skrevet

Glemte å si noe angående barnevennlighet, det er vel hva man gjør det til, jeg dro uten barn da jeg var der, men ser ikke noen betenkeligheter med å ta med barn der. Så mange turister med barn der, og italienerne (de fleste) liker barn! :)

Tusen takk for mange flotte tips!!

Skrevet

Dytter, i fall det skulle være noen Italia-reisende her i kveld:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...