Gå til innhold

Hvordan unngå sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurte på om det er noen som har noen gode tips på mitt lange innlegg. :-)

Jeg er rundt 26 uker på vei med nr 2. Forrige svangerskap kastet jeg opp daglig frem til fødselen, og var i elendig form. Men jeg var student i praksis og kunne ikke sykemelde meg da dette ville få store konsekvenser for når jeg ville bli ferdig med studiene (altså, jeg kunne jo sykemelde meg, men jeg ønsket å holde ut). Jeg fikk elevene til å gjøre oppgaver mens jeg spøy på bakrommet, og jeg kastet opp mellom hver bidige time. REsultatet var at jeg var at jeg var på daglig kontroll da jeg nesten pådro meg svangerskapsforgiftning, var utslitt før fødselen, gikk ned masse i vekt (veide 15 kg mindre etter fødsel enn før graviditet), og slet etterpå.

Jeg lovde meg selv å ikke gjøre det samme igjen.

Men nå sitter jeg her. I ny jobb. I uke 26. Og spyr som bare grisen. Jeg jobber som lærer, og har hatt lang sommer hvor formen har vært nesten strålende etter en dårlig vår som start-gravid på en annen skole. Og da 80% av kollegaene mine er i streik har jeg en rolig start (må planlegge alt alene nå). Alikevel tilbringer jeg store deler av dagen på do. Og jeg ser med gru fram til elevene kommer over helga.

Og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre fremover. Jeg skjønner jo at jeg kaster opp ned en gang jeg blir sliten eller stressa, det merket jeg i sommer også. Men det er søren meg ikke lett å unngå i denne jobben. Og som helt nyansatt ønsker jeg å holde ut i jobb til permisjonen starter.

Det er ikke verdt det å tøye strikken slik som sist. Så jeg lurer på om noen har noen gode råd om hvordan holde ut arbeidstida uten å bli skikkelig dårlig? Særlig når man også har en travel 2åring hjemme som forhindrer avslapning etter jobb...

Anonymous poster hash: 9b44c...8b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først all ære til deg og arbeidsmorslen din. MEN, jeg syntes det høres for mye ut for deg. Det høres ut som om du er på vei ut i samme stupet som sist. Forstår bekymringen din i forhold til jobb, men du er faktisk gravid å du må sette deg selv først fremfor jobben. Jeg foreslår gradert sykemelding ?! Forstår at du ikke vil det , men slik du beskriver det høres ikke dette sunt ut for deg. Lykke til

Anonymous poster hash: 3d448...ae8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...