Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #27 Skrevet 15. august 2014 De nye er ikke like solide som de som ble laget på 80 tallet. De har tatt bort stangen under setet som stivnet av hele stolen. Jeg tror ikke de som produseres Idag holder i 30 -40 år. Men kanskje 20 Anonymous poster hash: cc51f...7e5
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #28 Skrevet 15. august 2014 Nå som guttungen er 9 mnd og bruker Stokkestolen sin så angrer jeg på at vi ikke tok i mot en Sofusstol som vi kunne fått. Både mine foreldre og svigers har en gammel Sofus og han sitter bedre i de, og det er ekstra stas at den kan "bygges om" med bord og hjul. Men når han senere blir større så er en Stokke kjekt men ikke noe de MÅ ha. Både jeg og samboer vokste opp med Sofus og etterpå vanlige stoler. Flere jeg kjenner har en sånn billig plaststol fra Ikea. Stokkestolen er bare en moteting har jeg inntrykk av, veldig populært nå. For de små klarer seg helt fint uten Tror det finnes billigere kopier av Stokkestolen. Anonymous poster hash: f27cb...24f
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #29 Skrevet 15. august 2014 Problemet med å kjøpe brukt er at da får jeg ikke brukt newbornsetet og sånn. Det passer visst bare til nyere modeller. Og de som selger stolen brukt har stort sett kjøpt den for 10-15 år siden og da passer det ikke :/ Anonymous poster hash: 0f8b6...7fa Neida newborm setet passer til de gamle og, men den er laget til de nyere stolene ja. Vet om noen som har setet på veldig gamle stokkestoler. Er bare at Stokk vil at man skal kjøpe ny så de forteller ikke at setet faktisk passer på de eldre stolene. Anonymous poster hash: f27cb...24f
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #30 Skrevet 15. august 2014 Det har ikke med om det passer å gjøre. Det kan godt være det klikker på plass. Poenget er at fordi tyngdepunktet på toppen av stolen blir annerledes, må bena på stolen forlenges. Det følger med noen små skinner som skal monteres under bena for å gjøre de lengre. Jeg ville aldri latt babyen sitte i newborn toppen selv om den klikker på plass på en eldre stol. Det er jo selvfølgelig en grunn til at stolen ble endret. Anonymous poster hash: 90258...27b
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #31 Skrevet 15. august 2014 Problemet med å kjøpe brukt er at da får jeg ikke brukt newbornsetet og sånn. Det passer visst bare til nyere modeller. Og de som selger stolen brukt har stort sett kjøpt den for 10-15 år siden og da passer det ikke :/ Anonymous poster hash: 0f8b6...7fa Neida newborm setet passer til de gamle og, men den er laget til de nyere stolene ja. Vet om noen som har setet på veldig gamle stokkestoler. Er bare at Stokk vil at man skal kjøpe ny så de forteller ikke at setet faktisk passer på de eldre stolene. Anonymous poster hash: f27cb...24f Svaret mitt over var til denne. Svarer på nytt så du ser det siden det var nyttig og viktig info. Anonymous poster hash: 90258...27b
Jezebel Skrevet 15. august 2014 #32 Skrevet 15. august 2014 Problemet med å kjøpe brukt er at da får jeg ikke brukt newbornsetet og sånn. Det passer visst bare til nyere modeller. Og de som selger stolen brukt har stort sett kjøpt den for 10-15 år siden og da passer det ikke :/ Anonymous poster hash: 0f8b6...7fa Neida newborm setet passer til de gamle og, men den er laget til de nyere stolene ja. Vet om noen som har setet på veldig gamle stokkestoler. Er bare at Stokk vil at man skal kjøpe ny så de forteller ikke at setet faktisk passer på de eldre stolene. Anonymous poster hash: f27cb...24f Dette stemmer. Newbornsetet har en sikkerhetsanretning som ikke "går i lås" på eldre stoler. Men med mindre barnet er datter av spiderman og Catwoman og innehar overnaturlige krefter, er det ingen sjans i helvete for at en baby får stolen til å løsne. Du kan helt trygt bruke newbornsetet på eldre modeller.
NettoppJa Skrevet 15. august 2014 #33 Skrevet 15. august 2014 Tripp trapp er helt tipp topp! MEN et hel**te å vaske grøt og matrester av. Det fester seg i ekstremt mange krinkler og kroker. Velg iallfall en lys helfarge eller tre, vår nydelige stol i mørk lilla - ALT vises!! Jeg ble også litt koko av at vi ikke fikk skyvd stolen helt inn til bordet når bøylen var på. Har ikke tall på hvor mange ganger vi har knerta tær i stolbein fordi de stakk lenger ut enn vanlig. Så jeg ville ventet til barnet var 2-3 år med tripptrapp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå