babypappa Skrevet 14. august 2014 #1 Del Skrevet 14. august 2014 Hallo alle sammen! Har ei jente på snart 9 mnd som: - Gråter når hun ikke får oppmerksomhet - Må vugges i søvn - Sover max 2 timer dagtid og max 9 timer om natten (med flere våketider) - Våkner av den minste lyd - Våkner som regel når hun legges ned, hylgråter - Sover ikke uten mamma i sengen - Våkner som regel halv 5 - halv 6 om morgenen - Har egg og melkeallergi - Spiser ikke annet enn morsmelk fra pupp - Tar ikke flaske - Er konstant urolig, ligger aldri i ro - Hater å kjøre bil, gråter fra start til stopp - Er livredd fremmede - Ler maks 4 ganger om dagen - Er generelt vrang og grinete hele dagen Og før du eventuelt skal si at hun trenger mer tid/oppmerksomhet/kjærlighet: Jeg er pappaen. Jeg har måttet slutte i jobb for å hjelpe mammaen med å holde ut. Besteforeldre hjelper til daglig. Vi er alle 6 (!) utslitt, mens babyen fortsatt holder koken. Grunnen til at jeg skriver er mest for å se om andre har opplevd lignende og har noen lure tips? Den andre grunnen er hvis noen eventuelt vet hvilke offentlige sektorer vi kan gå til for å spørre om råd/hjelp? Leger tar oss ikke alvorlig og sier at alle småbarnsforledre må igjennom det samme. Om en måneds tid skal vi inn på barneklinikken, etter å ha stått på venteliste i 4 måneder og titalls ønsker om henvisning, grunnet ekstrem atopisk eksem (noe som er borte nå). Har tenkt å få de til å sjekke babyen fra topp til tå og fortelle oss at hun ikke har vondt noe sted før vi reiser hjem igjen. Vi er så frustrerte og leie at hele forholdet er på vippestokken og energien er nesten ikke til stede lenger. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161794-vanskelig-baby-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #2 Del Skrevet 14. august 2014 Føler med dere! Kan ikke sammenliknes helt, men vi hadde det tilsvarende i 4-5 mnd. førvi fant ut at hun hadde skikkelige låsninger i nakke, brystben og hofter. Vi gikk i behandling til manuellterapeut og fikk en ny baby og enklere liv. Vi ble heller aldr tatt alvorlig hos lege eller helsesøster, og tok lang tid før vi lærte om låsninger hos babyer.. Har dere testet manuell terapi? Anonymous poster hash: d746a...ad1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161794-vanskelig-baby-hjelp/#findComment-146585298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #3 Del Skrevet 14. august 2014 Føler med dere! Har dere sjekket for låsninger i nakke etc. hos manuell terapeut? Det var redningen vår. Det finnes manuell terapeuter som er spesialisert på behandling av babyer og barn. Anonymous poster hash: d746a...ad1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161794-vanskelig-baby-hjelp/#findComment-146585307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
babypappa Skrevet 14. august 2014 Forfatter #4 Del Skrevet 14. august 2014 Takk for svar! Har vært hos kiropraktor 8 ganger nå. Hun har hatt en låsning hver gang, men det ser ikke ut som om det blir bedre. Sist gang vi var der var igår, hjelper litt med humøret og sovingen men ikke særlig mye dessverre... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161794-vanskelig-baby-hjelp/#findComment-146585344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ladybird2014 Skrevet 14. august 2014 #5 Del Skrevet 14. august 2014 Begynn med fast føde!!! Min var sånn, helt til hun fikk mer fast føde enn morsmelk. Virket som ammingen gav mye luft, og den gjorde henne utilpass. Det ble et nytt liv for oss! Siden deres har melkeallergi må hun ha grøt uten melk, dere har vel fått det på resept? Mos frukt/grønnsaker og gi henne. Det gikk trått her i starten, nå går det meste ned på høykant. Dropp kiropraktor etc en periode, og fokuser på å få i henne fast føde. Føler med dere! Særlig moren, da man føler seg sååå sliten, hjelpesløs, desperat osv når man gjør alt for sin lille, og ingenting "virker". Ni mnd er lenge!!! Jeg trodde jeg skulle dø etter seks mnd... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161794-vanskelig-baby-hjelp/#findComment-146585451 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påfuglbarn Skrevet 14. august 2014 #6 Del Skrevet 14. august 2014 Først: sender dere en klem! Og husk at babyen ikke er sånn fordi dere gjør noe feil! Les litt om High-Need-Babies, mistenker at dere kanskje kjenner dere igjen der. Så: min har også ekstrem atopisk eksem, melke- og eggeallergi. Vi har fått veldig god oppfølging av både helsestasjon, barnelege og på eksemskolen på sykehuset (St. Olavs i Trondheim). Finnes noe slikt i nærheten av der dere bor? Siden du nevner at eksemen er bedre nå antar jeg at dere har funnet et godt behandlingsregime som funker for dere. Supert! Når det kommer til mat: Sinlac er grøt uten de meste, den får dere kjøpt på de fleste dagligvarebutikker. Det kan være lurt å tilsette noe søtt i begynnelsen for å venne henne til smaken. Malt, sviskemos, syltetøy, alle typer bær og banan f.eks. Siden hun ikke spiser noe nå kan det nok ta litt tid før hun lærer seg å spise, men øv litt hver dag, plutselig liker hun det kanskje. Ser hun ikke tar flaske, men Nutramigen er mme for de med melkeallergi. Koster en del på apoteket, men dere skal få resept på den, da er det gratis. Den smaker ikke godt, men mye malt i flaska hjelper på smaken. Ellers kan dere prøve brød med leverpostei (den gule fra Stabburet er melkefri, sjekk utenmelk.no for fine oversikter over hvilke matvarer som er trygge), makrell i tomat og kaviar. Tørket pasta inneholder ikke egg, min elsker pastaskruer. Pølsene fra Leiv Vidar inneholder hverken egg eller melk. Siden dere sliter generelt med mat: har dere lest om BLW (Baby Led Weaning)? Går ut på at babyen spiser selv, ingen mating med skje. Siden jenta deres er så gammel bør hun beherske det fint, da er det kanskje enklere å få henne til å smake på ting? Bruker dere bæretøy av noe slag? Ergobaby f.eks? Hold ut, og prøv å ta en pust i bakken innimellom. Dere er FLINKE, gode foreldre som bare vil det beste for jenta deres! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161794-vanskelig-baby-hjelp/#findComment-146585632 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #7 Del Skrevet 14. august 2014 Føler sååå med dere!! Høres også ut som dere har kommet inn i en veldig ond sirkel med tanke på søvn. Dette kan også gjøre at humøret på bebisen er dårlig! Det er mange meninger om dette, men jeg ville tatt er skikkelig skippertak med tanke på dette. Må jo være drepen for dere å ha baby i sengen som bare våkner og klager. Anbefaler å flytte baby inn på eget rom og gjøre litt kontrollert gråting. Altså dere gjør deres kveldsrutiner, sier god natt og legger ned og går ut av rommet. Blir garantert protester. Så venter dere i feks 1-2 min før dere går inn, sier natta og går rett ut igjen. Nå øker dere intervaller til feks 3-4-5 min. Intervallebe velger dere helt selv, men det viktigste er at dere er konsekvente! Etter tre netter er 99% MYE bedre og humøret pleier å hjelpe på! Første natt kommer til å være et lite helvete (men det er det jo uansett for dere), men så blir det bittelitt bedre neste natt og bedre etter det. Det bør også være en annen enn mor med melkelukt som gjør dette. Snakker av erfaring, dette funker! Fikk en ny blid og glad gutt som plutselig fikk nok søvn! Evt hvis dere er usikre, ta kontakt med Karin naphaug! Hun tar hjemmebesøk og jeg er rimelig sikker på at det er verdt pengene! Hun tar folk seriøst! Anonymous poster hash: e1012...1fe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161794-vanskelig-baby-hjelp/#findComment-146585712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #8 Del Skrevet 14. august 2014 Vi har det nesten helt likt!!😳 bortsett fra at vår sover på eget rom, pappaen er fortsatt i jobb, men vi er utslitte!! Familie bor mange timer unna.... Vår har også låsninger i rygg hver gang vi er hos kiropraktor. Nå skal vi bestille time hos Bekken og Barn, de er visst veldig dyktige. Noe for dere også? Vi skal også til barnelege på Volvat neste uke, vi mistenker at baby sliter med stille refluks og vil sjekke dette. Har dere sjekket det? Helsestasjonen tar oss ikke på alvor føler jeg, og vi blir også bare blåst av og får til svar at baby'n ikke trenger mer søvn eller trenger ikke mer mat. Innmari frustrerende!! Håpet dere finner ut av det, vi venter på bedring vi også👍 Anonymous poster hash: 8e9d4...2c3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161794-vanskelig-baby-hjelp/#findComment-146586029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Appelsinpiken Skrevet 14. august 2014 #9 Del Skrevet 14. august 2014 Bergen there, done that. Google high needs baby. Vi hadde en slik en, var helt avhengig av ergobabyen vår. Har dere foresten byttet til bilstol nr 2? De hjalp på bilkjøringen her. Da kom hun opp og fikk se mer. Vi byttet ved 7 mnder. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161794-vanskelig-baby-hjelp/#findComment-146586157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
babypappa Skrevet 14. august 2014 Forfatter #10 Del Skrevet 14. august 2014 Tusen takk for flotte svar! Herlig (ikke misforstå meg) å se at det finnes andre som ikke har drømmebabyen Idag var vi ute og handlet nye klær der vi så ei annen mor som valgte å vekke barnet sitt for å se om en lue var i rett størrelse. Jeg og kjæresten min stod bare der og måpte Nå har jeg lest igjennom alle svarene og jeg fant mange gode tips. Spesielt high-needs-babies. Gjorde et kjapt søk på Google og fant denne siden. Vi kjenner oss igjen på alle 12 tegnene der. Veldig hjelpsom informasjon som gjør at vi kan slappe mer av og vite at det bare er sånn hun er. Herlig. Stille reflux. Litt usikker på om det er tilfelle, men noen av symptomene vises igjen. Sånn som slimdannelse i halsen og stadig behov for å kremte. Skal ta det opp med legen på barneklinikken. Til dere som skriver tips til mat: alt er dessverre prøvd! Sinlac,Nutramigen; you name it.. Kunne kanskje ordlagt meg litt bedre i første post. "- Spiser ikke annet enn morsmelk fra pupp" betyr altså at hun kun vil ha pupp. Grøt, moste poteter, grønnsaker, babymat på glass osv. funker ikke. Vi tror dette har en sammenheng med at hun fikk grøt tidlig i livet med melk som har gjort at hun erfarer grøt (eller alt som kommer inn i kroppen) med magevondt og plager dessverre... Når det kommer til søvn har vi prøvd litt forsiktig å la hun gråte seg selv i søvn, men det fungerte relativt dårlig. Vi er ikke noe fan av den slags metoder, men er man desperat så er man desperat. Endte opp med pusteproblemer, tåresprut og til slutt gulp. Det var første og siste gangen. Alle tips er gode tips, keep it coming Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161794-vanskelig-baby-hjelp/#findComment-146586573 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #11 Del Skrevet 14. august 2014 Har dere prøvd sovepose? Og FASTE leggetider/rutiner? Det hjalp masse her. Føler med dere, vi har også en veldig vanskelig baby på samme alder i hus! Anonymous poster hash: b1e60...9f5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161794-vanskelig-baby-hjelp/#findComment-146586761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #12 Del Skrevet 15. august 2014 Vi har lignende problemer, dog bare melkeallergi. Regner med at dere har vært hos privat barnelege? Det er ofte skuffende lite å gjøre med slikt. Så lenge hun legger på seg og følger egen vekstkurve er det liksom ikke noe alvorlig galt, dvs farlig. At babyen plages er liksom ikke alvorlig nok får man følelsen av... Det er jo bra at det ikke er noe farlig, men man vil jo hjelpe babyen sin! Jeg har kun 2 råd: 1) Mtp refluks; vi har fått prøve refluxmedisin uten å ha dette påvist, undersøkelsene er ikke alltid like sikre heller, dessuten utføres de jo i offentlige helsevesen hvor det er laaaange ventetider. Billig medisin, og med lite bivirkninger. Ulempen når hun kun tar pupp er jo at det er vanskelig å få gitt da.. Vi gir i minigrøtporsjon. Har hatt noe effekt. 2) Hun er 9mnd og trenger fast føde, hun er helt sikkert sulten! Forstår at dere har prøvd alt, men man må bare fortsette å prøve! Vi har også prøvd ALT mange, mange ganger, og plutselig en kveld spiste hun et halvt glass med gulrotmos, og vips; beste natten noensinne, sov 3t i strekk som er rekord her i gården! Så uansett hvor frustrerende det er må man bare fortsette å forsøke, hun kommer til å spise til slutt! Hold ut hold ut, det kommer til å bli bedre! Høres ut som dere har det tøffere enn de fleste, håper det ordner seg raskt nå! Vår er snart 8 mnd og har altså nettopp blitt mye bedre etter at vi klarte å få i henne litt mat. Anonymous poster hash: 4f3c6...5bc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161794-vanskelig-baby-hjelp/#findComment-146587676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillenims Skrevet 15. august 2014 #13 Del Skrevet 15. august 2014 Først av alt: dere har min største sympati! Mine barn har heldigvis vært nærmere midten av normalspekteret (selv om maks 3 timer søvn i strekk inntil 21 mnd kanskje var litt ut mot kanten), men siden jeg synes VI hadde fæle netter så må dere ha det verre. På sett og vis er dette som andre også sier innenfor normalspekteret. Det kan godt være dere har en unge som det ikke feiler noe, men som bare ER sånn. Det hender. Da må man dessverre bare leve med det, og få den avlastningen man kan. Når ungen begynner å bli så stor så går det an å la en ungdom i nabolaget passe det - gjerne hjemme hos dere, mens dere er i et annet rom (og feks sover). (Man MÅ ikke bruke trillepike til trilling, de kan like gjerne leke på gulvet hjemme - det føles som regel tryggere, og det er lettere å observere barnepasseren i virkelige omgivelser på forhånd.) Pass også på å få noe tid for dere selv, gjerne helt alene dersom det er best. En times spasertur i regnet kan gjøre underverker innimellom! Samtidig kan det godt hende det er en underliggende årsak til at hun er som hun er. Refluks er nevnt - definitivt noe å få sjekket ut, og også andre former for defekter/problemer i spiserøret. Hvordan ble egg- og melkeallergi diagnostisert? Ble det utredet noe mer enn bare det da? Det høres definitivt ut som om barnelege er tingen. Jeg ville gått privat (uten henvisning) for å få time med en gang, tror ikke jeg hadde orket å vente på barneklinikken om en måned, selv om dere har ventet lenge. Det koster en del, men jeg ville heller brukt penger på privat barnelege enn på flere bøker og timer med søvnekspert feks. Ring Volvat, Aleris eller hva dere nå har i nærheten. Mange barn med refluks, innsnevring i spiserøret etc har spiseproblemer, ettersom spising kan være forbundet med ubehag eller de har hatt ubehagelige opplevelser med det tidligere. Når det gjelder spising: har dere forsøkt babystyrt tilvenning/BLW? Gi henne hva som helst som dere (dvs mor, siden hun vel er på egg/melkefri diett allerede) selv spiser, og la henne ta, klisse, smake og spise så mye hun vil. Ikke styr med mengder eller introduksjon av en og en type mat, gi det hun vil ha og ta det derfra. Lystbetont og stressfritt er tingen! Ellas kitchen har mat i poser, hun kan sannsynligvis suge ut innholdet selv nå. Klem forsiktig på posen når hun har den i munnen, og se om hun tar poenget. Selv om dere har vært hos kiropraktor så anbefaler jeg manuellterapeut med spesialisering på barn, særleg når kiropraktoren har funnet låsninger som ikke er borte etter 8 behandlinger... Om dere bor på Østlandet anbefales Ute Imhof i Lørenskog. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161794-vanskelig-baby-hjelp/#findComment-146587683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #14 Del Skrevet 16. august 2014 Vi har hatt det mye likt dere og her er det også intoleranser (blant annet som er problemet). I tillegg til egg, melk, er det også gluten, soya, mest sannsynlig fisk og helt sikkert flere ting som vi ikke har fått tak på enda (mye plaget selv uten de nevnte tingene). Jeg ville stått på og fått time til ernæringsfysiolog på barneklinikken som kan veilede dere. Ellers bør dere prøve ting som ikke minner om grøt i det hele tatt. F.eks biter med brød (jeg ville gått for glutenfritt brød inntil videre) og smør (den blå uten melk), biter med kokt gulrot, kokt potet, banan i skiver, knekkebrød, kjeks osv. Gjerne ting som kan plukkes opp selv. Prøv igjen og igjen. Prøv også morsmelkerstatning på kopp, avkjølt og ikke på flaske. Du kan gjerne blande nutramigen eller neocate i ananasjuice eller tropisk juice for å knekke smaken. Ha i litt til å begynne med. Ellers ville jeg gjerne sagt at det går over, men jeg vil heller si stålsett dere, for det er ikke sikkert det går over med det første. Det blir nok snart bedre, men for vår del har både vi og barnet et helvete fremdeles og er nå 15 mnd, selv om det ikke er så ille som det har vært. Masse lykke til! Spør gjerne om jeg kan svare på noe. Anonymous poster hash: 53133...05a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161794-vanskelig-baby-hjelp/#findComment-146591608 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #15 Del Skrevet 17. august 2014 Prøv noe annet enn kiropraktor? Osteopat kanskje? Anonymous poster hash: 2346f...2f0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161794-vanskelig-baby-hjelp/#findComment-146593688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
babelina Skrevet 17. august 2014 #16 Del Skrevet 17. august 2014 Manuell terapeut! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161794-vanskelig-baby-hjelp/#findComment-146594738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #17 Del Skrevet 20. august 2014 Hei! Jeg som skreiv over her at vi skulle på Volvat. Nå har vi vært der og fått konstatert at det mest sansynlig er stille refluks. Vi er henvist til og-måling, men det kan ta litt tid. Vi fikk medisin som skal tas hver kveld. Spent på utfallet av dette. Tok også blodprøve for å sjekke intoleranser. Veldig greit å gå til private for da slipper dere så lang ventetid. Har dere mulighet til dette? Anonymous poster hash: 8e9d4...2c3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161794-vanskelig-baby-hjelp/#findComment-146603018 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #18 Del Skrevet 20. august 2014 Hei! Jeg som skreiv over her at vi skulle på Volvat. Nå har vi vært der og fått konstatert at det mest sansynlig er stille refluks. Vi er henvist til og-måling, men det kan ta litt tid. Vi fikk medisin som skal tas hver kveld. Spent på utfallet av dette. Tok også blodprøve for å sjekke intoleranser. Veldig greit å gå til private for da slipper dere så lang ventetid. Har dere mulighet til dette? Anonymous poster hash: 8e9d4...2c3 Ph-måling skulle det stå😉 Anonymous poster hash: 8e9d4...2c3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161794-vanskelig-baby-hjelp/#findComment-146603026 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #19 Del Skrevet 7. september 2014 Hvordan går det med dere? 😊 Er ting blitt bedre? Anonymous poster hash: b1e60...9f5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161794-vanskelig-baby-hjelp/#findComment-146648204 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilla-Turkis Skrevet 8. september 2014 #20 Del Skrevet 8. september 2014 Vet ikke hvilken kiropraktor dere går til. Er personen spesialist på barn? Kan anbefale manuellterapaut! Mitt ene barn fikk beskjed fra fysioterapaut at alt var i orden. Vi trodde ikke på det og Hos manuellterapaut spesialisert på barn fikk vi diagnosen KISS på vårt barn. Har dere prøvd å blande grønnsaksmos eller grøt med masse morsmelk? Her måtte det til i starten for å "kamuflere" annen smak og gradvis minke på morsmelken. Det er også mulig å ta kontakt med PPT eller barnevernet for vurdering og eventuelt avlastningshjelp. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161794-vanskelig-baby-hjelp/#findComment-146650810 Del på andre sider Flere delingsvalg…
KonTiki Skrevet 11. september 2014 #21 Del Skrevet 11. september 2014 Hvordan går det? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161794-vanskelig-baby-hjelp/#findComment-146659035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie30 Skrevet 16. september 2014 #22 Del Skrevet 16. september 2014 Dytt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161794-vanskelig-baby-hjelp/#findComment-146669535 Del på andre sider Flere delingsvalg…
babypappa Skrevet 27. mai 2015 Forfatter #23 Del Skrevet 27. mai 2015 Fikk det litt travelt og forumet bare forsvant sakte men sikkert i hukommelsen min. Men nå, nesten ett år senere, kan jeg svare dere som lurer: Vi fikk bekreftet allergiene ved hjelp av prikktest på barneklinikken. På en skala fra 0-3 hadde hun 3 i egg og 2 i melk. Etter dette fant vi også en sammenheng mellom melkeprodukter og atopisk eksem. Det viste seg at hun fikk kraftig eksem som en reaksjon på allergien, i tilllegg til mageproblemer. Den atopiske eksemen er nå mer eller mindre under kontroll, og er ikke en plage så lenge hun ikke klarer å naske til seg noe med melk i. Ellers kan jeg gå punktvis nedover for å vise dere forskjellene, 18 måneder gammel: - Gråter når hun ikke får oppmerksomhet Krever ennå masse oppmerksomhet,men det er ikke så masse gråting. Nå tyr hun i grunn mer til vold for å få oppmerksomhet. Fremdeles ganske slitsom å tilbringe dagene med. - Må vugges i søvn Sovner av seg selv, noen ganger er det en del gråting. Kan bruke alt fra 10 min - 2 timer på å sovne. - Sover max 2 timer dagtid og max 9 timer om natten (med flere våketider) Har gått fra to lurer til en lur på omtrent en time. Om natten sover hun ca 10-12 timer, ofte i strekk. Herlig!! - Våkner av den minste lyd Fremdeles ganske var for lyd, men ikke like mye som før. Volum på TV har gått fra 2 til 6 - Våkner som regel når hun legges ned, hylgråter Vugges ikke i søvn lenger, derfor urelevant. Kan ikke flyttes når hun sover, våkner da opp. - Sover ikke uten mamma i sengen Sover i sin egen seng på eget rom. - Våkner som regel halv 5 - halv 6 om morgenen Legger seg omtrent 20-21 og våkner omtrent 7 - 8 på morgenen. - Har egg og melkeallergi Fremdeles allergi. - Spiser ikke annet enn morsmelk fra pupp Spiser mat som et vanlig barn. Litt begrenset pga allergi. Går masse i appelsin, eple, knuste poteter med saus (lagd med soyamelk), kokte gulrøtter, pasta (makaroni, skruer, spaghetti), fruktposer, skumpinner, kjeks, pølser uten melk. Brød uten melk, leverpostei som pålegg. - Tar ikke flaske Drikker juice og vann på flaske. Tok aldri mme. - Er konstant urolig, ligger aldri i ro Ingen endring. Turbo fra morgen til kveld. - Hater å kjøre bil, gråter fra start til stopp Går bedre nå. Hjalp litt på med ny, høyere bilstol. Kan gråte til tider, grunn er uvisst. Men det er som regel ikke et problem å ta henne med i bil lenger. - Er livredd fremmede Er litt sjenert, men så lenge hun føler seg trygg blir hun god venn med fremmede på minutter. Alt avhenger av oppførselen til den andre pesonen. - Ler maks 4 ganger om dagen Ler ganske ofte. - Er generelt vrang og grinete hele dagen Kan virkelig bli sinna og har veldig sterke meninger. Gjør man ikke som hun sier kan man forberede seg på en timeslang diksusjon med blod, svette og tårer. Men går alt som hun vil er hun blid som en fisk. Alt i alt: Livet har blitt enklere, men det er enda litt slitsomt. Men slikt er det vel med alle småbarnsfamilier..? Vi har godtatt at hun er litt unik (dette er bekreftet av både venner, familie, helsesøster og leger ) og det gjør henne bare enda mer fantastisk i våre øyne. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161794-vanskelig-baby-hjelp/#findComment-147224603 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå