Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #26 Skrevet 14. august 2014 Hvorfor er alle så sikre på at det skal være et selskap etterpå...? Det er ikke alle vielser som følger A4-oppskriften... Jeg hadde kjøpt gave, men hadde nok levert den senere, ikke i kirken Anonymous poster hash: 0fbb0...f3d
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #27 Skrevet 14. august 2014 Det er vel egentlig vanlig å levere gaven på forhånd, før vielsen. Anonymous poster hash: 1303a...770
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #28 Skrevet 14. august 2014 Hvorfor er alle så sikre på at det skal være et selskap etterpå...? Det er ikke alle vielser som følger A4-oppskriften... Jeg hadde kjøpt gave, men hadde nok levert den senere, ikke i kirken Anonymous poster hash: 0fbb0...f3d Fordi det står at HI "kun" er invitert til vielsen. Det indikere at det er selskapeligheter etterpå. De er selvfølgelig godt mulig at det ikke er noe selskap. Men det er uansett ikke vanlig å invitere folk til en vielse. Vielser i kirken er som regel åpne for alle som vil se, og man inviterer derfor ikke formelt folk i vielsen hvis man ikke samtidig inviterer til selskapeligheter. Siden spørsmålet er om hvor man skal levere gaven, så indikerer dette også at brudeparet ikke er nærmeste familie til HI. Anonymous poster hash: 2e187...4e7
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #29 Skrevet 14. august 2014 Du skal dessverre ikke i bryllup, dit er du ikke invitert. Kirka er åpen for alle, trenger ikke invitasjon. Jeg hadde antakelig prøvd å sende gaven med noen som skal til bryllupet (enten i kirka eller på et annet tidspunkt), eller levert den til familie av brudeparet i forkant av bryllupsdagen, så de kunne tatt den med. Det er ikke sikkert jeg hadde giddet å gå i kirka. Anonymous poster hash: 2839b...369
Graciegirl Skrevet 14. august 2014 Forfatter #30 Skrevet 14. august 2014 HI her. Ser jeg har uttrykt meg litt uklart. Vi har muntlig blitt bedt om å delta i kirka, har ikke fått en formell invitasjon. Brudeparet skal ha en mindre sammenkomst etter vielsen, med kun de nærmeste. Vi har lyst til å gi en gave og jeg er ikke fornærmet eller snurt over å delta kun i kirka. Takk til dere som svarte på spørsmålet om å formidle en gave
Fero Skrevet 14. august 2014 #31 Skrevet 14. august 2014 (endret) Det hørtes et par hakk bedre (og mer normalt) ut, HI Hvis du ikke vil spørre brudeparet selv, så ville jeg kanskje kontaktet for eksempel brudens mor eller forlover i forkant, og forhørt meg med dem. I disse facebooktider er det jo ganske lettvint og uformelt å sende en enkel innboksmelding med et spørsmål angående dette. Endret 14. august 2014 av Fero
Graciegirl Skrevet 15. august 2014 Forfatter #32 Skrevet 15. august 2014 Takk, Fero. Det skal jeg gjøre
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #33 Skrevet 15. august 2014 Da hadde jeg dratt innom de med gaven noen dager før bryllupet Anonymous poster hash: d432a...c5d
rytme Skrevet 15. august 2014 #34 Skrevet 15. august 2014 Ville bare si at da vi giftet oss fikk vi gaver av mange som ikke var i verken vielse eller feiring. Det var en liten feiring med bare våre foreldre og søsken, og vielsen foregikk på tinghuset så det var ikke plass til så mange der heller. Hadde vi giftet oss i Kirken hadde nok flere kommet i vielsen, selv om de ikke var invitert til feiringen. Men jeg tror ikke jeg hadde sendt innbydelse til vielsen da.. heller bare fortalt folk at det var hyggelig om de ville komme kanskje? De som ikke var invitert til feiringen sendte gaver med de som var invitert eller leverte dem selv der feiringen skulle foregå Veldig greit for oss å ikke drasse på så mange gaver da....
Klompelompe Skrevet 15. august 2014 #35 Skrevet 15. august 2014 I slike situasjoner har jeg spurt noen av de andre gjestene i kirken om de kunne ta med gaven til selskapet for meg, eller levert på forhånd.
Gjest deterbaremeg:):) Skrevet 15. august 2014 #36 Skrevet 15. august 2014 Gi 200kr til en veldedig organisasjon:-)
3 i april Skrevet 15. august 2014 #37 Skrevet 15. august 2014 Da hadde jeg kjøpt en liten oppmerksomhet og heller stukket innom de nygifte noen dager senere
Gjest deterbaremeg:):) Skrevet 15. august 2014 #38 Skrevet 15. august 2014 Og noen ble mer opptatt av svarene enn av selve hovedinnlegget. Send det med noen.
Nyttårs barn Skrevet 15. august 2014 #39 Skrevet 15. august 2014 Her hadde jeg levert gaven hjemme hos paret enten noen dager før eller etter bryllupet. Før kanskje.
Graciegirl Skrevet 15. august 2014 Forfatter #40 Skrevet 15. august 2014 Takk igjen, folkens. Morer meg litt over at jeg forårsaket en skikkelig avsporing her inne! Fasiten for oss er nå at vi stikker innom paret et par dager etter vielsen, med gave. Puh!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #41 Skrevet 15. august 2014 Tror det er ganske vanlig her (på sørlandet) og kun bli invitert til kirken. syns også det er rart og hadde ikke kommet. (Hun er sikkert redd for at ikke mange nok ser hvor fin hun er,og må fylle opp kirka) Send et par blomster så får du værtfall takk for gaven bilde.hehe Anonymous poster hash: 2f334...e17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå