Graciegirl Skrevet 14. august 2014 #1 Skrevet 14. august 2014 Skal i bryllup. Kun invitert i kirka. Vi skal jo gi en gave, men lurer på hvordan vi gjør det rent praktisk? Kan ikke huske at jeg har vært "bare" med på selve vielsen før, så som regel er det jo en fest/et gavebord etc. hvor man leverer gaven. Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #2 Skrevet 14. august 2014 Hadde ikke gitt gave da. Anonymous poster hash: 0f6ce...d68
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #3 Skrevet 14. august 2014 Veldig merkelig å bli invitert til kirken.. Det er jo åpent for alle uansett. Hadde nok gitt en liten gave, men avklart med brudeparet først hvor de ville ha den. De forventer nok ikke store gaver når dere ikke er invitert til feiringen så ikke sikkert de får pakkene med seg f eks. Anonymous poster hash: d0400...60e
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #4 Skrevet 14. august 2014 Nei, bruden kan ikke bære 50 gaver med seg fra kirka til festlokalet. Anonymous poster hash: 0be75...4b4
skyblue Skrevet 14. august 2014 #5 Skrevet 14. august 2014 Fikk dere innbydelse til kun kirken?? Aldri hørt om... Jeg hadde levert gaven der festen skal være viss det ikke er langt borte. Eller gitt den videre til noen andre gjester som skal på festen 😊
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #6 Skrevet 14. august 2014 Skal i bryllup. Kun invitert i kirka. Vi skal jo gi en gave, men lurer på hvordan vi gjør det rent praktisk? Kan ikke huske at jeg har vært "bare" med på selve vielsen før, så som regel er det jo en fest/et gavebord etc. hvor man leverer gaven. Noen som vet? Invitert til kirken?? Aldri hørt om. Kirken er åpen for alle som vil se, men at man ikke blir invitert til noe form for feiring etterpå var ganske spesielt. Ville ikke lagt mye i gaven. Gi den til en som skal på festen etterpå så vedkommende kan legge den på gavebordet. Anonymous poster hash: 36bf5...66a
skyblue Skrevet 14. august 2014 #7 Skrevet 14. august 2014 Fikk dere innbydelse til kun kirken?? Aldri hørt om... Jeg hadde levert gaven der festen skal være viss det ikke er langt borte. Eller gitt den videre til noen andre gjester som skal på festen 😊
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #8 Skrevet 14. august 2014 Kirken er åpen for alle. Hvis de har et lite bryllup med bare helt nære slekninger, og brudeparet er nære dere(venner ol) hadde jeg gitt gave, kanskje i etterkant eller bedt noen som skal i bryllupet å ta med gaven. Anonymous poster hash: b21a9...c8f
☆☆☆ Skrevet 14. august 2014 #9 Skrevet 14. august 2014 Invitert i kyrkja? Finst det folk som inviterer dit? Ville levert gåve til festlolalet om det er i nærleiken, eller på døra.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #10 Skrevet 14. august 2014 Hæææ? Man inviterer virkelig ikke kun til kirken. Den er åpen for alle uansett😏 Da hadde det nok blitt bare en liten gave. vi synes det var sært å ha kaffegjester i våres bryllup og inviterte derfor alle til alt. Anonymous poster hash: 949f3...789
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #11 Skrevet 14. august 2014 Hadde gitt gave kun om det ikke skulle være noe tilstelning etterpå. Men da er det vel mer vanlig å reise bort/stikke innom sorenskriverkontoret. Merkelig uansett, så ville ikke gitt gave eller gått i kirka. Er jo en fornærmelse mot de det gjelder. Personlig ville jeg uansett hatt en liten markering i f.eks hagen, med enkel servering og god drikke, før en evt. bryllupsreise. Anonymous poster hash: 302c2...9cf
Luksusdyret Skrevet 14. august 2014 #12 Skrevet 14. august 2014 Skal i bryllup. Kun invitert i kirka. Vi skal jo gi en gave, men lurer på hvordan vi gjør det rent praktisk? Kan ikke huske at jeg har vært "bare" med på selve vielsen før, så som regel er det jo en fest/et gavebord etc. hvor man leverer gaven. Noen som vet? Du er jo ikke INVITERT til kirka. Alle norske kirker er åpne for alle, da det ved siden av bryllupet bruker å være vanlig gudstjeneste, og vanlige troende må få lov å komme og overvære det. Hvis du ikke er invitert til bryllupet, noe du ikke er, så hadde jeg ikke gitt gave.
HvittHus Skrevet 14. august 2014 #13 Skrevet 14. august 2014 (endret) Skal i bryllup. Kun invitert i kirka. Vi skal jo gi en gave, men lurer på hvordan vi gjør det rent praktisk? Kan ikke huske at jeg har vært "bare" med på selve vielsen før, så som regel er det jo en fest/et gavebord etc. hvor man leverer gaven. Noen som vet? Du er jo ikke INVITERT til kirka. Alle norske kirker er åpne for alle, da det ved siden av bryllupet bruker å være vanlig gudstjeneste, og vanlige troende må få lov å komme og overvære det. Hvis du ikke er invitert til bryllupet, noe du ikke er, så hadde jeg ikke gitt gave. Det er ikke vanlig gudstjeneste i en kirkelig vielse. Og man kan stenge kirken hvis det er spesielle grunner for det. Men de fleste vielser er åpne for allmennheten. Men jeg er enig i at det ikke er nødvendig med gave når man kun skal overvære vielsen. Da ville jeg kjøpt et pent telegram, evnt en bukett blomster i tilegg. Endret 14. august 2014 av HvittHus
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #14 Skrevet 14. august 2014 Skjønner ikke at noe får seg til å sende ut en sånn innbydelse Anonymous poster hash: 302c2...9cf
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #15 Skrevet 14. august 2014 Hehe. Virker som dere er invitert i kirka FOR å få gave. Jeg hadde vel strengt tatt ikke gitt noen gave. Anonymous poster hash: 13833...22f
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #16 Skrevet 14. august 2014 Hadde ikke gitt gave. Anonymous poster hash: ee733...2a7
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #17 Skrevet 14. august 2014 Hadde noen invitert meg kun til kirka, og ikke i bryllupet, hadde jeg ikke gitt gave. Hva i all verden er det der for en skikk? ALDRI noensinne hørt om. Sikker på at du ikke er invitert på kaffe/kake etter middagen? DA pleier de å skrive opp klokkeslett for vielsen, i invitasjonen, slik at de som ikke er invitert på selve middagen, likevel kan komme å se vielsen. Ingen inviterer folk KUN til vielsen.... Anonymous poster hash: 7e5ee...ff8
Fero Skrevet 14. august 2014 #18 Skrevet 14. august 2014 Hvis noen hadde vært morsomme nok til å invitere meg kun til kirka, da hadde jeg virkelig ikke giddet å kjøpe noen gave. Send heller et enkelt gratulasjonskort i posten i ettertid.
LME1001 Skrevet 14. august 2014 #19 Skrevet 14. august 2014 Du skal ikke i bryllup. Du er invitert til vielsen. Drit i gave 😄
Cruella De Vil Skrevet 14. august 2014 #20 Skrevet 14. august 2014 Heh, det var da svært som folk skulle mene noe om å gi gave eller ikke, det er jo ikke det hun spør om? Hi: Det beste er nok om du sender med gaven med noen som skal i selskapet etterpå, så kan de legge den på gavebordet. Det er jo veldig hyggelig å gi gave selv om man ikke er invitert i selskapet, jeg har gjort det til flere venninner av meg. Det at man ikke er invitert kan jo komme av mange ting, bryllupsfeiring er en hard prioritering mellom økonomi/plass, og man kan ikke alltid få med alle man vil... Man gir jo ikke gave "kun som takk for at man ble invitert", men for å feire/gratulere brudeparet. Og så får man jo takkekort med bilde også, jeg har i hvert fall satt pris på det med mine venner.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #21 Skrevet 14. august 2014 Det er jo hyggelig å gi gave til brudeparet selv om man ikke er invitert i selskapet. Men jeg ville sett på det som en fornærmelse å bli INVITERT til å overvære en vielse i kirken..... Anonymous poster hash: 2e187...4e7
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #22 Skrevet 14. august 2014 Gi gaven til noen som skal på festen eller gi den personlig i ettertid. Jeg har gitt gave i fbm mange bryllup jeg ikke har vært invitert i (typisk kollegaer, naboer og andre man har i sin daglige nærhet men ikke omgås så mye privat) gir da gaven etter at bryllupet er overstått. Anonymous poster hash: 865e6...ada
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #23 Skrevet 14. august 2014 Jeg hadde verken gitt gave eller kommet til vielsen hadde det vært meg. Guri, så mange spesielle folk som finnes. Men om du allikevel skal gi gave så hadde jeg bare levert den i kirka om du skal dit. Hvis ikke så hadde jeg levert den dit det hadde vært nærmest å kjøre av kirka eller festlokalet. Anonymous poster hash: 83f59...ae3
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #24 Skrevet 14. august 2014 Sikkert til ho dama som hadde en tråd her for en stund siden, som skulle invitere folk til kirka 😜 Meget spesielt! Anonymous poster hash: 97489...e9f
Nettisen:) Skrevet 14. august 2014 #25 Skrevet 14. august 2014 Er du sikker på at de virkelig mener bare kirken? Man kan da ikke invitere kun til vielsen? Men ville nok gitt gaven til noen som skal på festen eller evt levere der de skal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå