Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #26 Del Skrevet 14. august 2014 Barn som har hatt en vanskelig oppvekst og som havner på institusjon blir ofte omtalt som løvetann barn, derfor brukte jeg det ordet. Selv bodde jeg 4 år på Grepperød ungdomshjem. HiAnonymous poster hash: 70785...24a Akkurat det jeg trodde, du vet ikke hva løvetannbarn er. Løvetannbarn-begrepet blir ofte brukt feil, nesten misbrukt! Løvetannbarn har ingenting med institusjon å gjøre. Løvetannbarn er de som klarer seg godt, tross dårlige oppvekstvilkår.Anonymous poster hash: 92463...3e0 Hvorfor skal du gnåle om nøyaktige beskrivelser? Tror 99 % av alle her inne forstår hva HI mener.Mange løvetannbarn havner på institiusjon nettopp fordi de har en nærmest umulig oppvekst, med misbruk, vold og rus i hjemmet. Det er jo et begrep som brukes som barn som klart seg, mot alle odds. Enkelt og greit.Anonymous poster hash: 635bc...715 Jeg gnåler om dette fordi det irriterer meg at veldig mange med trøblete oppvekst omtaler seg selv som løvetannbarn. Det er "kult" å være løvetannbarn for mange virker det som. Skal jeg si at jeg ble utsatt for omsorgssvikt som barn fordi foreldrene mine ikke gjorde alt perfekt? Nei, det blir feil. Akkurat som man ikke er løvetannbarn fordi man har bodd på institusjon.Det er også overraskende mange som omtaler seg som løvetannbarn som er langt i fra dette. De har opplevd mye vondt og sliter også i voksen alder med angst, depresjoner, rus etc. Når de kaller seg løvetannbarn blir jeg matt!Anonymous poster hash: 92463...3e0 Det er kun du som tror dette. Alle vi andre skjønner at det skal mer til enn en trøblete oppvekst for å kunne kalles løvetannbarn. Enig med hun over her, du virker bare bitter. Og dritkjedelig. Anonymous poster hash: 635bc...715 Jeg virker bitter og kjedelig. Det var flott argumentasjon Og hvorfor skal jeg være bitter? Jeg er irritert over at folk bare slenger ut en betegne på seg selv som ikke stemmer. Jeg er ikke løvetannbarn selv, om det var det du antok. Jeg beundrer løvetannbarn. Så mye drit de har opplevd, allikevel klarer de seg utrolig godt i livet. De er reflekterte og positive til livet. Mange ganger har jeg tenkt at "hadde jeg opplevd det der, hadde jeg vært laaaangt nede". Noe som jo er normalt. Noen har tålt vanvittig med påkjenning i oppveksten, jeg ser opp til dem for å gå med hevet hodet og med fokus på å ha et godt liv. Men nå er løvetannbarn-begrepet "in" og brukt av veldig mange som har opplevd mye vondt i barndommen (med trøblete mente jeg vond barndom, det var dårlig skrevet av meg). Og disse sliter selv også. De er ikke løvetannbarn! Selvfølgelig skjønner jeg at mange sliter etter en forferdelig barndom, det er forståelig og normalt. Derfor skiller løvetannbarna seg ut, de har klart seg godt selv om de egentlig ikke hadde forutsetning for å gjøre det. Anonymous poster hash: 92463...3e0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161753-noen-andre-l%C3%B8vetann-barn-her-inne/page/2/#findComment-146585213 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #27 Del Skrevet 14. august 2014 Barn som har hatt en vanskelig oppvekst og som havner på institusjon blir ofte omtalt som løvetann barn, derfor brukte jeg det ordet. Selv bodde jeg 4 år på Grepperød ungdomshjem. Hi Anonymous poster hash: 70785...24a Akkurat det jeg trodde, du vet ikke hva løvetannbarn er. Løvetannbarn-begrepet blir ofte brukt feil, nesten misbrukt! Løvetannbarn har ingenting med institusjon å gjøre. Løvetannbarn er de som klarer seg godt, tross dårlige oppvekstvilkår. Anonymous poster hash: 92463...3e0 Så du tror at å vokse opp på institusjon er en dans på roser ? Å vokse opp på institusjon er utrolig tøft skal jeg fortelle deg, det er dager fylt med rus, vold og et utrolig hard miljø. Det er dessverre kun 2 av 10 som klarer seg bra senere i livet.. Anonymous poster hash: 70785...24a Og nettopp det å havne i fosterhjem eller på institusjon gir visst enda dårligere odds for fremtiden har jeg lest, men i mange tilfeller så er det nok dessverre ikke noen andre alternativer. Anonymous poster hash: b6785...241 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161753-noen-andre-l%C3%B8vetann-barn-her-inne/page/2/#findComment-146585217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #28 Del Skrevet 14. august 2014 Et løvetannbarn er vel en som har klart seg tilsynelatende godt, til tross for en oppvekst som ikke har vært helt bra.Institusjon har vel ikke så mye med det å gjøre.Eller har jeg misforstått?Tidligere barnevernsbarn som har klart seg bra selv om de har hatt en tøff oppvekst og som har vært i bv blir ofte kalt løvetannbarn. Det har vært helt vanlig å bruke det utrykket om bvbarn bla i landsforeningen for barnevernsbarn, som er drevet av tidligere barnevernsbarn. Det har også blitt gitt ut en bok om løvetannbarn som handler om barn som har vært i barnevernet..HiAnonymous poster hash: 70785...24a Svært mange løvetannbarn har hatt en tøff oppvekst, men aldri vært i kontakt med barnevernet. Anonymous poster hash: b6785...241 Nettopp! Og mange institusjons-barn er ikke løvetannbarn! Anonymous poster hash: 0944c...442 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161753-noen-andre-l%C3%B8vetann-barn-her-inne/page/2/#findComment-146585232 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #29 Del Skrevet 14. august 2014 Bodde 2 år på frydenberg. Kaller meg løvetannbarn, jeg ble utsatt for grovt seksuelt misbruk fra jeg var 3 år. Psykisk terrorisert av min mor. Den fysiske mishandlingen foregikk i mild grad, måtte jo ikke synes. Og som jeg ønsket at de kunne grisebanke meg. Vil si jeg har klart meg bra, aldri sliti psykisk, sosialt smart, normalt forhold til menn og sex. Jeg har aldri prøvd dop, gjort noe kriminelt, eller har rusproblemer. Jeg er en fantastisk mor til mine 2 barn. Bryr meg mye om de rundt meg, jobber som frivillig og nå utdanner jeg meg til å jobbe med mennesker. Jobber ved siden av som personlig assistent. Anonymous poster hash: 0b547...c3c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161753-noen-andre-l%C3%B8vetann-barn-her-inne/page/2/#findComment-146586339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sint naken biltyv Skrevet 14. august 2014 #30 Del Skrevet 14. august 2014 Barn som har hatt en vanskelig oppvekst og som havner på institusjon blir ofte omtalt som løvetann barn, derfor brukte jeg det ordet. Selv bodde jeg 4 år på Grepperød ungdomshjem. Hi Anonymous poster hash: 70785...24a Akkurat det jeg trodde, du vet ikke hva løvetannbarn er. Løvetannbarn-begrepet blir ofte brukt feil, nesten misbrukt! Løvetannbarn har ingenting med institusjon å gjøre. Løvetannbarn er de som klarer seg godt, tross dårlige oppvekstvilkår. Anonymous poster hash: 92463...3e0 Prøv å ikke lek så dum a! Ingen sier det har noe med institusjon å gjøre. Men du skjønner vel selv at å måtte bo på institusjon kan være tøft og at de barna som må det har hatt en tøff oppvekst?! Altså, LØVETANNBARN!! *nek* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161753-noen-andre-l%C3%B8vetann-barn-her-inne/page/2/#findComment-146586392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #31 Del Skrevet 14. august 2014 Barn som har hatt en vanskelig oppvekst og som havner på institusjon blir ofte omtalt som løvetann barn, derfor brukte jeg det ordet. Selv bodde jeg 4 år på Grepperød ungdomshjem. Hi Anonymous poster hash: 70785...24a Akkurat det jeg trodde, du vet ikke hva løvetannbarn er. Løvetannbarn-begrepet blir ofte brukt feil, nesten misbrukt! Løvetannbarn har ingenting med institusjon å gjøre. Løvetannbarn er de som klarer seg godt, tross dårlige oppvekstvilkår. Anonymous poster hash: 92463...3e0 Prøv å ikke lek så dum a! Ingen sier det har noe med institusjon å gjøre. Men du skjønner vel selv at å måtte bo på institusjon kan være tøft og at de barna som må det har hatt en tøff oppvekst?! Altså, LØVETANNBARN!! *nek* Hæ? Anonymous poster hash: 92463...3e0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161753-noen-andre-l%C3%B8vetann-barn-her-inne/page/2/#findComment-146586429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #32 Del Skrevet 14. august 2014 Barn som har hatt en vanskelig oppvekst og som havner på institusjon blir ofte omtalt som løvetann barn, derfor brukte jeg det ordet. Selv bodde jeg 4 år på Grepperød ungdomshjem. Hi Anonymous poster hash: 70785...24a Akkurat det jeg trodde, du vet ikke hva løvetannbarn er. Løvetannbarn-begrepet blir ofte brukt feil, nesten misbrukt! Løvetannbarn har ingenting med institusjon å gjøre. Løvetannbarn er de som klarer seg godt, tross dårlige oppvekstvilkår. Anonymous poster hash: 92463...3e0 Prøv å ikke lek så dum a! Ingen sier det har noe med institusjon å gjøre. Men du skjønner vel selv at å måtte bo på institusjon kan være tøft og at de barna som må det har hatt en tøff oppvekst?! Altså, LØVETANNBARN!! *nek* Hæ? Anonymous poster hash: 92463...3e0 Og det underskrev du. Nek. Hva er det du ikke forstår?? Er det om å gjøre å være "det beste løvetannbarnet i Norge"? Det ene utelukker ikke det andre. Institusjon eller holde fortet hjemme med en alkoholisert mor. Begge deler kan vel defineres som traumatisk for et barn og dermed kategoriseres som dårlige oppvekstvilkår?? Eller er du en av disse barna som hele tiden må rope, DU har ikke hatt det jævelig, JEG har hatt det jævelig. For det er forbausende mange som er opptatt av å ha hatt det verre en den andre stakkaren. Og hvis du er veldig opptatt av hvor fryktelig du har hatt det og dyrker dette vil jeg ikke si du oppfyller egne krav til Løvetannbarn. Du har faktisk ikke klart deg godt så lenge du velter deg i selvmedlidenhet over fortidens urettferdighet. Anonymous poster hash: b7d1c...e4f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161753-noen-andre-l%C3%B8vetann-barn-her-inne/page/2/#findComment-146586476 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #33 Del Skrevet 14. august 2014 Barn som har hatt en vanskelig oppvekst og som havner på institusjon blir ofte omtalt som løvetann barn, derfor brukte jeg det ordet. Selv bodde jeg 4 år på Grepperød ungdomshjem. Hi Anonymous poster hash: 70785...24a Akkurat det jeg trodde, du vet ikke hva løvetannbarn er. Løvetannbarn-begrepet blir ofte brukt feil, nesten misbrukt! Løvetannbarn har ingenting med institusjon å gjøre. Løvetannbarn er de som klarer seg godt, tross dårlige oppvekstvilkår. Anonymous poster hash: 92463...3e0 Prøv å ikke lek så dum a! Ingen sier det har noe med institusjon å gjøre. Men du skjønner vel selv at å måtte bo på institusjon kan være tøft og at de barna som må det har hatt en tøff oppvekst?! Altså, LØVETANNBARN!! *nek*Hæ? Anonymous poster hash: 92463...3e0 Og det underskrev du. Nek. Hva er det du ikke forstår?? Er det om å gjøre å være "det beste løvetannbarnet i Norge"? Det ene utelukker ikke det andre. Institusjon eller holde fortet hjemme med en alkoholisert mor. Begge deler kan vel defineres som traumatisk for et barn og dermed kategoriseres som dårlige oppvekstvilkår?? Eller er du en av disse barna som hele tiden må rope, DU har ikke hatt det jævelig, JEG har hatt det jævelig. For det er forbausende mange som er opptatt av å ha hatt det verre en den andre stakkaren. Og hvis du er veldig opptatt av hvor fryktelig du har hatt det og dyrker dette vil jeg ikke si du oppfyller egne krav til Løvetannbarn. Du har faktisk ikke klart deg godt så lenge du velter deg i selvmedlidenhet over fortidens urettferdighet. Anonymous poster hash: b7d1c...e4f Jeg har ikke hatt det forferdelig, og jeg er ikke et løvetannbarn. Du tillegger meg meninger jeg ikke har! Jeg synes likevel ikke at det er riktig at begrepet løvetannbarn blir brukt feil. Selvfølgelig er det mange som har det jævlig, både i hjemmet og på institusjon. Men det er ikke det å ha det jævlig som definerer et løvetannbarn. Det er kanskje smålig av meg å kommentere her, og jeg skjønner at flere reagerer på det jeg sier. Men jeg har sett meg lei av alle i privat sammenheng og i jobb (pasienter) som velter ut at "ja, jeg er jo et løvetannbarn", og så er de ikke det. De har hørt det en gang av en miljøterapeut eller lest ei bok om det, og skapt sin egen definisjon på det. Løvetannbarn er ikke synonymt med å ha hatt det jævlig/bodd på institusjon. Det er heller ikke om og gjøre hvem som har hatt det jævligst eller hvem som har klart seg best. Det er feilbruken av løvetannbegrepet jeg reagerer på. Anonymous poster hash: 92463...3e0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161753-noen-andre-l%C3%B8vetann-barn-her-inne/page/2/#findComment-146586544 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #34 Del Skrevet 14. august 2014 Barn som har hatt en vanskelig oppvekst og som havner på institusjon blir ofte omtalt som løvetann barn, derfor brukte jeg det ordet. Selv bodde jeg 4 år på Grepperød ungdomshjem. HiAnonymous poster hash: 70785...24a Akkurat det jeg trodde, du vet ikke hva løvetannbarn er. Løvetannbarn-begrepet blir ofte brukt feil, nesten misbrukt! Løvetannbarn har ingenting med institusjon å gjøre. Løvetannbarn er de som klarer seg godt, tross dårlige oppvekstvilkår.Anonymous poster hash: 92463...3e0 Hvorfor skal du gnåle om nøyaktige beskrivelser? Tror 99 % av alle her inne forstår hva HI mener.Mange løvetannbarn havner på institiusjon nettopp fordi de har en nærmest umulig oppvekst, med misbruk, vold og rus i hjemmet. Det er jo et begrep som brukes som barn som klart seg, mot alle odds. Enkelt og greit.Anonymous poster hash: 635bc...715 Jeg gnåler om dette fordi det irriterer meg at veldig mange med trøblete oppvekst omtaler seg selv som løvetannbarn. Det er "kult" å være løvetannbarn for mange virker det som. Skal jeg si at jeg ble utsatt for omsorgssvikt som barn fordi foreldrene mine ikke gjorde alt perfekt? Nei, det blir feil. Akkurat som man ikke er løvetannbarn fordi man har bodd på institusjon.Det er også overraskende mange som omtaler seg som løvetannbarn som er langt i fra dette. De har opplevd mye vondt og sliter også i voksen alder med angst, depresjoner, rus etc. Når de kaller seg løvetannbarn blir jeg matt!Anonymous poster hash: 92463...3e0 Det er kun du som tror dette. Alle vi andre skjønner at det skal mer til enn en trøblete oppvekst for å kunne kalles løvetannbarn.Enig med hun over her, du virker bare bitter. Og dritkjedelig. Anonymous poster hash: 635bc...715 Jeg virker bitter og kjedelig. Det var flott argumentasjon Og hvorfor skal jeg være bitter? Jeg er irritert over at folk bare slenger ut en betegne på seg selv som ikke stemmer. Jeg er ikke løvetannbarn selv, om det var det du antok. Jeg beundrer løvetannbarn. Så mye drit de har opplevd, allikevel klarer de seg utrolig godt i livet. De er reflekterte og positive til livet. Mange ganger har jeg tenkt at "hadde jeg opplevd det der, hadde jeg vært laaaangt nede". Noe som jo er normalt. Noen har tålt vanvittig med påkjenning i oppveksten, jeg ser opp til dem for å gå med hevet hodet og med fokus på å ha et godt liv. Men nå er løvetannbarn-begrepet "in" og brukt av veldig mange som har opplevd mye vondt i barndommen (med trøblete mente jeg vond barndom, det var dårlig skrevet av meg). Og disse sliter selv også. De er ikke løvetannbarn! Selvfølgelig skjønner jeg at mange sliter etter en forferdelig barndom, det er forståelig og normalt. Derfor skiller løvetannbarna seg ut, de har klart seg godt selv om de egentlig ikke hadde forutsetning for å gjøre det. Anonymous poster hash: 92463...3e0 Begrepet løvetannbarn forutsetter ikke å ikke overhodet ha noen plager som følge av en belastende oppvekst, det brukes også om dem som klarer seg bra på tross av eventuelle ettervirkninger de måtte ha. Anonymous poster hash: b6785...241 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161753-noen-andre-l%C3%B8vetann-barn-her-inne/page/2/#findComment-146586614 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #35 Del Skrevet 14. august 2014 Et løvetannbarn er vel en som har klart seg tilsynelatende godt, til tross for en oppvekst som ikke har vært helt bra.Institusjon har vel ikke så mye med det å gjøre.Eller har jeg misforstått?Tidligere barnevernsbarn som har klart seg bra selv om de har hatt en tøff oppvekst og som har vært i bv blir ofte kalt løvetannbarn. Det har vært helt vanlig å bruke det utrykket om bvbarn bla i landsforeningen for barnevernsbarn, som er drevet av tidligere barnevernsbarn. Det har også blitt gitt ut en bok om løvetannbarn som handler om barn som har vært i barnevernet..HiAnonymous poster hash: 70785...24a Svært mange løvetannbarn har hatt en tøff oppvekst, men aldri vært i kontakt med barnevernet. Anonymous poster hash: b6785...241 Nettopp! Og mange institusjons-barn er ikke løvetannbarn! Anonymous poster hash: 0944c...442 Det er sant. Mange av disse klarer seg nok dårlig som voksne, og er da per definisjon ikke løvetannbarn. Anonymous poster hash: b6785...241 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161753-noen-andre-l%C3%B8vetann-barn-her-inne/page/2/#findComment-146586627 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #36 Del Skrevet 14. august 2014 Barn som har hatt en vanskelig oppvekst og som havner på institusjon blir ofte omtalt som løvetann barn, derfor brukte jeg det ordet. Selv bodde jeg 4 år på Grepperød ungdomshjem. HiAnonymous poster hash: 70785...24a Akkurat det jeg trodde, du vet ikke hva løvetannbarn er. Løvetannbarn-begrepet blir ofte brukt feil, nesten misbrukt! Løvetannbarn har ingenting med institusjon å gjøre. Løvetannbarn er de som klarer seg godt, tross dårlige oppvekstvilkår.Anonymous poster hash: 92463...3e0 Hvorfor skal du gnåle om nøyaktige beskrivelser? Tror 99 % av alle her inne forstår hva HI mener.Mange løvetannbarn havner på institiusjon nettopp fordi de har en nærmest umulig oppvekst, med misbruk, vold og rus i hjemmet. Det er jo et begrep som brukes som barn som klart seg, mot alle odds. Enkelt og greit.Anonymous poster hash: 635bc...715 Jeg gnåler om dette fordi det irriterer meg at veldig mange med trøblete oppvekst omtaler seg selv som løvetannbarn. Det er "kult" å være løvetannbarn for mange virker det som. Skal jeg si at jeg ble utsatt for omsorgssvikt som barn fordi foreldrene mine ikke gjorde alt perfekt? Nei, det blir feil. Akkurat som man ikke er løvetannbarn fordi man har bodd på institusjon.Det er også overraskende mange som omtaler seg som løvetannbarn som er langt i fra dette. De har opplevd mye vondt og sliter også i voksen alder med angst, depresjoner, rus etc. Når de kaller seg løvetannbarn blir jeg matt!Anonymous poster hash: 92463...3e0 Det er kun du som tror dette. Alle vi andre skjønner at det skal mer til enn en trøblete oppvekst for å kunne kalles løvetannbarn.Enig med hun over her, du virker bare bitter. Og dritkjedelig. Anonymous poster hash: 635bc...715 Jeg virker bitter og kjedelig. Det var flott argumentasjon Og hvorfor skal jeg være bitter? Jeg er irritert over at folk bare slenger ut en betegne på seg selv som ikke stemmer. Jeg er ikke løvetannbarn selv, om det var det du antok. Jeg beundrer løvetannbarn. Så mye drit de har opplevd, allikevel klarer de seg utrolig godt i livet. De er reflekterte og positive til livet. Mange ganger har jeg tenkt at "hadde jeg opplevd det der, hadde jeg vært laaaangt nede". Noe som jo er normalt. Noen har tålt vanvittig med påkjenning i oppveksten, jeg ser opp til dem for å gå med hevet hodet og med fokus på å ha et godt liv. Men nå er løvetannbarn-begrepet "in" og brukt av veldig mange som har opplevd mye vondt i barndommen (med trøblete mente jeg vond barndom, det var dårlig skrevet av meg). Og disse sliter selv også. De er ikke løvetannbarn! Selvfølgelig skjønner jeg at mange sliter etter en forferdelig barndom, det er forståelig og normalt. Derfor skiller løvetannbarna seg ut, de har klart seg godt selv om de egentlig ikke hadde forutsetning for å gjøre det. Anonymous poster hash: 92463...3e0 Begrepet løvetannbarn forutsetter ikke å ikke overhodet ha noen plager som følge av en belastende oppvekst, det brukes også om dem som klarer seg bra på tross av eventuelle ettervirkninger de måtte ha. Anonymous poster hash: b6785...241 Ja, du har rett i det De aller færreste slipper unna psykiske påkjenninger gjennom et helt liv. F. eks er periodevis mild angst og depresjon noe mange vil oppleve, også løvetannbarn. Anonymous poster hash: 92463...3e0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161753-noen-andre-l%C3%B8vetann-barn-her-inne/page/2/#findComment-146586643 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #37 Del Skrevet 14. august 2014 Jeg er et "løvetannbarn", men har ikke bodd på institusjon. Er vokst opp med kun mamma og hun var svært psykisk syk. Fra jeg var 3-4 år måtte jeg klare meg selv og ta vare på mamma. Da jeg begynte i skolen begynte mamma å drikke. Hjemmet vårt bar preg av alkohol, røyk, skitt og dritt. Jeg var den eneste som vasket, ryddet og sørget for litt mat. Penger tjente jeg på å sitte barnevakt for naboungene og da jeg var 12 år ble jeg gravid for første gang. Han som misbrukte meg kom i fengsel og det ble oppdaget hvordan det var hjemme hos meg. Jeg kom i fosterhjem og ble veldig utagerende, sint og det var mange stygge episoder meg med. Jeg kjente ikke igjen kjærlighet og omsorg for jeg hadde aldri opplevd det. Jeg skjønte ikke at fosterforeldrene mine ville meg vel og jeg ville bare hjem til mamma. Hvem tok vare på henne? Jeg kunne skrevet mange sider om oppveksten min, men enden på visa (takket være en fantastisk barnevernkonsulent, fosterforeldrene mine og lærere som brydde seg) var at jeg gikk ut av videregående med veldig gode karakterer. Studerte jus og er i dag mamma til 2 barn. Jeg klarer meg veldig bra, men det har ært hard jobbing, mange terapitimer, mye gråt, sinne, frustrasjon og glede for at jeg er her jeg er i dag. Jeg har ikke en av de verste historiene, men som en løvetann i dritten klarte jeg meg som løvetanner gjør: Overlever og vokser fortsatt Anonymous poster hash: 3823a...eba Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161753-noen-andre-l%C3%B8vetann-barn-her-inne/page/2/#findComment-146586765 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #38 Del Skrevet 15. august 2014 Bodde 2 år på frydenberg. Kaller meg løvetannbarn, jeg ble utsatt for grovt seksuelt misbruk fra jeg var 3 år. Psykisk terrorisert av min mor. Den fysiske mishandlingen foregikk i mild grad, måtte jo ikke synes. Og som jeg ønsket at de kunne grisebanke meg. Vil si jeg har klart meg bra, aldri sliti psykisk, sosialt smart, normalt forhold til menn og sex. Jeg har aldri prøvd dop, gjort noe kriminelt, eller har rusproblemer. Jeg er en fantastisk mor til mine 2 barn. Bryr meg mye om de rundt meg, jobber som frivillig og nå utdanner jeg meg til å jobbe med mennesker. Jobber ved siden av som personlig assistent. Anonymous poster hash: 0b547...c3c Så flott :-) Det er beundringsverdig at du klarer dette og jeg håper du har det bra :-) Klem fra meg Anonymous poster hash: 2a6e5...e30 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161753-noen-andre-l%C3%B8vetann-barn-her-inne/page/2/#findComment-146587756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fullrulle86 Skrevet 15. august 2014 #39 Del Skrevet 15. august 2014 Å der hadde heeeeeeele tråden sporet av så til de grader og krasjet i begrepers betydning! HI var ikke interessert i definisjoner, men om andre i samme situasjon. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161753-noen-andre-l%C3%B8vetann-barn-her-inne/page/2/#findComment-146587776 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #40 Del Skrevet 15. august 2014 Å der hadde heeeeeeele tråden sporet av så til de grader og krasjet i begrepers betydning! HI var ikke interessert i definisjoner, men om andre i samme situasjon. Dersom man er ute etter å finne andre i samme situasjon så er det jo ganske viktig men en klar definisjon av begrepet Løvetannbarn! Hvis HI kun var ute etter andre som hadde bodd på instituasjon, så kunne hun jo bare spurt om det...... Anonymous poster hash: 0944c...442 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161753-noen-andre-l%C3%B8vetann-barn-her-inne/page/2/#findComment-146587786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #41 Del Skrevet 15. august 2014 Jeg er enig i at altfor mange kaller seg for løvetannbarn. Men hvem har egentlig rett til å fortelle hvem som er det eller ikke? Jeg har vært løvetannbarn , jeg er voksen og jeg klarer meg fint. Noe spøkelser har jeg fortsatt med meg, men de er som oftest lukket inni skapet Fra jeg var 23-26 reiste jeg rundt og holdt foredrag på ungdomsskoler om dette. Og jeg har møtt utrolig mange løvetannbarn , men desverre nesten like mange som liker å kalle seg det! Men hva så? Om det hjelper å ha en viss definisjon på hva man har vært igjennom , så hva gjør vel det ? Å sitte å krangle om hvem som er det eller ikke , på et anonymforum er ihvertfall helt bak mål! Anonymous poster hash: 0bc21...44e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161753-noen-andre-l%C3%B8vetann-barn-her-inne/page/2/#findComment-146587789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fullrulle86 Skrevet 15. august 2014 #42 Del Skrevet 15. august 2014 Å der hadde heeeeeeele tråden sporet av så til de grader og krasjet i begrepers betydning! HI var ikke interessert i definisjoner, men om andre i samme situasjon. Dersom man er ute etter å finne andre i samme situasjon så er det jo ganske viktig men en klar definisjon av begrepet Løvetannbarn! Hvis HI kun var ute etter andre som hadde bodd på instituasjon, så kunne hun jo bare spurt om det...... Anonymous poster hash: 0944c...442 HI var ikke opptatt av definisjonen, dette skrev hun lenger oppe. Det er vel strengt tatt opp til hver enkelt om de ser seg selv som løvetannbarn eller ikke!? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161753-noen-andre-l%C3%B8vetann-barn-her-inne/page/2/#findComment-146587793 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #43 Del Skrevet 15. august 2014 Å der hadde heeeeeeele tråden sporet av så til de grader og krasjet i begrepers betydning! HI var ikke interessert i definisjoner, men om andre i samme situasjon. Dersom man er ute etter å finne andre i samme situasjon så er det jo ganske viktig men en klar definisjon av begrepet Løvetannbarn! Hvis HI kun var ute etter andre som hadde bodd på instituasjon, så kunne hun jo bare spurt om det...... Anonymous poster hash: 0944c...442 Enig! Anonymous poster hash: 92463...3e0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161753-noen-andre-l%C3%B8vetann-barn-her-inne/page/2/#findComment-146588198 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå