Gå til innhold

Noen andre løvetann barn her inne?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og dere vet hva løvetannbarn er? Ser flere svarer på hvilket ungdomshjem dere har bodd på, men sier ingenting om spørsmålet om løvetannbarn.

Anonymous poster hash: 92463...3e0

Jepp, vet hva det er. Men gidder ikke gå inn på en lang diskusjon på hvorvidt man er et løvetannbarn eller ikke. Jeg vet hva jeg selv synes og det er bra nok. Med de damene som er her inne, er det garantert at det ville blitt en diskusjon på om man er så "løvetannbarn" som man selv sier. 

Hilsen meg fra Alfheim

Anonymous poster hash: d1c72...16c

Annonse

Og dere vet hva løvetannbarn er? Ser flere svarer på hvilket ungdomshjem dere har bodd på, men sier ingenting om spørsmålet om løvetannbarn.

Jepp, vet hva det er. Men gidder ikke gå inn på en lang diskusjon på hvorvidt man er et løvetannbarn eller ikke. Jeg vet hva jeg selv synes og det er bra nok. Med de damene som er her inne, er det garantert at det ville blitt en diskusjon på om man er så "løvetannbarn" som man selv sier.

Hilsen meg fra Alfheim

Anonymous poster hash: d1c72...16c

Hehe, godt poeng ;)

Barn som har hatt en vanskelig oppvekst og som havner på institusjon blir ofte omtalt som løvetann barn, derfor brukte jeg det ordet. 

Selv bodde jeg 4 år på Grepperød ungdomshjem.

Hi

Anonymous poster hash: 70785...24a

Barn som har hatt en vanskelig oppvekst og som havner på institusjon blir ofte omtalt som løvetann barn, derfor brukte jeg det ordet.

Hi

Helt feil bruk av begrepet. Men for noen (få) ender det med institusjon. Hilsen spesialpedagog, og løvetannbarn.

Anonymous poster hash: 042e9...84c

Løvetannbarn er de som klarer seg godt tross alle odds, ikke de som tilsynelatende har klart seg bra. Hele poenget er at de faktisk klarer seg, selv om man ikke skulle tro det. På engelsk blir de ofte kalt superkids eller invulnerables.

Anonymous poster hash: c6f32...801

Løvetannbarn er barn som har kommet seg frem i livet, selv om de har hatt en forferdelig oppvekst med dårlige kår, og uten særlig støtte.

Der kan være barn som har vokst opp i hjem eller institusjon. Barn der folk aldri hadde trodd det kunne bli noe av. ( pga en forferdelig oppvekst) Og så har de vokst opp til å bli ordentlige folk som klarer seg selv, kanskje til og med blitt ressurspersoner.

Anonymous poster hash: e4312...3a0

Annonse

Et løvetannbarn er vel en som har klart seg tilsynelatende godt, til tross for en oppvekst som ikke har vært helt bra.

Institusjon har vel ikke så mye med det å gjøre.

Eller har jeg misforstått?

Tidligere barnevernsbarn som har klart seg bra selv om de har hatt en tøff oppvekst og  som har vært i bv blir ofte kalt løvetannbarn. Det har vært helt vanlig å bruke det utrykket om bvbarn bla i landsforeningen for barnevernsbarn, som er drevet av tidligere barnevernsbarn.

Det har også blitt gitt ut en bok om løvetannbarn som handler om barn som har vært i barnevernet..

Hi

Hi

Akkurat det jeg trodde, du vet ikke hva løvetannbarn er. Løvetannbarn-begrepet blir ofte brukt feil, nesten misbrukt! Løvetannbarn har ingenting med institusjon å gjøre. Løvetannbarn er de som klarer seg godt, tross dårlige oppvekstvilkår.

Hi

Akkurat det jeg trodde, du vet ikke hva løvetannbarn er. Løvetannbarn-begrepet blir ofte brukt feil, nesten misbrukt! Løvetannbarn har ingenting med institusjon å gjøre. Løvetannbarn er de som klarer seg godt, tross dårlige oppvekstvilkår.

Hvorfor skal du gnåle om nøyaktige beskrivelser? Tror 99 % av alle her inne forstår hva HI mener.

Mange løvetannbarn havner på institiusjon nettopp fordi de har en nærmest umulig oppvekst, med misbruk, vold og rus i hjemmet.

Det er jo et begrep som brukes som barn som klart seg, mot alle odds. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: 635bc...715

Hi

Så du tror at å vokse opp på institusjon er en dans på roser ? Å vokse opp på institusjon er utrolig tøft skal jeg fortelle deg, det er dager fylt med rus, vold og et utrolig hard miljø. Det er dessverre kun 2 av 10 som klarer seg bra senere i livet..  

Hi

Hvorfor skal du gnåle om nøyaktige beskrivelser? Tror 99 % av alle her inne forstår hva HI mener.

Mange løvetannbarn havner på institiusjon nettopp fordi de har en nærmest umulig oppvekst, med misbruk, vold og rus i hjemmet.

Det er jo et begrep som brukes som barn som klart seg, mot alle odds. Enkelt og greit.

Jeg gnåler om dette fordi det irriterer meg at veldig mange med trøblete oppvekst omtaler seg selv som løvetannbarn. Det er "kult" å være løvetannbarn for mange virker det som. Skal jeg si at jeg ble utsatt for omsorgssvikt som barn fordi foreldrene mine ikke gjorde alt perfekt? Nei, det blir feil. Akkurat som man ikke er løvetannbarn fordi man har bodd på institusjon.

Det er også overraskende mange som omtaler seg som løvetannbarn som er langt i fra dette. De har opplevd mye vondt og sliter også i voksen alder med angst, depresjoner, rus etc. Når de kaller seg løvetannbarn blir jeg matt!

Hi

Jeg gnåler om dette fordi det irriterer meg at veldig mange med trøblete oppvekst omtaler seg selv som løvetannbarn. Det er "kult" å være løvetannbarn for mange virker det som. Skal jeg si at jeg ble utsatt for omsorgssvikt som barn fordi foreldrene mine ikke gjorde alt perfekt? Nei, det blir feil. Akkurat som man ikke er løvetannbarn fordi man har bodd på institusjon.

Det er også overraskende mange som omtaler seg som løvetannbarn som er langt i fra dette. De har opplevd mye vondt og sliter også i voksen alder med angst, depresjoner, rus etc. Når de kaller seg løvetannbarn blir jeg matt!

Gjeeeeesp. For en drit kjedelig argumentasjon. Du virker bare bitter.

Anonymous poster hash: b7d1c...e4f

HiAnonymous poster hash: 70785...24a

Akkurat det jeg trodde, du vet ikke hva løvetannbarn er. Løvetannbarn-begrepet blir ofte brukt feil, nesten misbrukt! Løvetannbarn har ingenting med institusjon å gjøre. Løvetannbarn er de som klarer seg godt, tross dårlige oppvekstvilkår.Anonymous poster hash: 92463...3e0

Det er jo et begrep som brukes som barn som klart seg, mot alle odds. Enkelt og greit.Anonymous poster hash: 635bc...715

Det er også overraskende mange som omtaler seg som løvetannbarn som er langt i fra dette. De har opplevd mye vondt og sliter også i voksen alder med angst, depresjoner, rus etc. Når de kaller seg løvetannbarn blir jeg matt!Anonymous poster hash: 92463...3e0

Det er kun du som tror dette. Alle vi andre skjønner at det skal mer til enn en trøblete oppvekst for å kunne kalles løvetannbarn.

Enig med hun over her, du virker bare bitter. Og dritkjedelig.

Et løvetannbarn er vel en som har klart seg tilsynelatende godt, til tross for en oppvekst som ikke har vært helt bra.

Institusjon har vel ikke så mye med det å gjøre.

Eller har jeg misforstått?

Tidligere barnevernsbarn som har klart seg bra selv om de har hatt en tøff oppvekst og  som har vært i bv blir ofte kalt løvetannbarn. Det har vært helt vanlig å bruke det utrykket om bvbarn bla i landsforeningen for barnevernsbarn, som er drevet av tidligere barnevernsbarn.

Det har også blitt gitt ut en bok om løvetannbarn som handler om barn som har vært i barnevernet..

Hi

Svært mange løvetannbarn har hatt en tøff oppvekst, men aldri vært i kontakt med barnevernet.

Anonymous poster hash: b6785...241

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...