klishe89 Skrevet 14. august 2014 #1 Skrevet 14. august 2014 Er det noen fler her som føler på at det ikke vil være mulig og overraske noen med graviditeten fordi alle vet hva man går gjennom og følger opp med spørsmål og forventninger? Jeg synes det er stress at "alle" nære vet hele tiden når og hva. Vi har ikke mulighet til å holde det skjult fordi vi er avhengig av dyrepass og fordi foreldrene våre ringer annenhver dag og maser om når, hvor, hvorfor osv. Føler at de forventer at det skal gå og at vi aldri
klishe89 Skrevet 14. august 2014 Forfatter #2 Skrevet 14. august 2014 skal gi opp. Vi reiser langt i tillegg så kan ikke holde det skjult. Prøvde det første gang, men gikk ikke. Er lei av at foreldrene våre forventer at vi skal holde på med forsøk til vi får det til.
Petra-prøvedokke Skrevet 14. august 2014 #3 Skrevet 14. august 2014 Jeg hadde gitt klar beskjed at vi sier i fra når det er noe nytt og at de ikke trengerr mase slik hele tiden. Det er stressende nok for deg om ikke de og skal mase hele veien. Håper du klare gi beskjed at dere gjør slik dere ønsker og i deres tempo:) jeg har ikke sagt noe til noen for jeg vet det ville vært mas. Ser jo blikka vi får når vi fortsatt ikke har noe nytt å fortelle. Stå på
Ringfinger Skrevet 14. august 2014 #4 Skrevet 14. august 2014 Jeg sa at jeg ikke orket mas fra noen, kom til et punkt.. om det var noe, kunne jeg si det selv... når det er du som må trøste foreldrene pga. En kjemisk graviditet/abort, er det noe galt, da er det du som trenger trøsten... (Hadde det slik selv).. Så den siste gangen nå sa jeg det ikke til noen, sa at jeg ville ha Avspasering på jobb, så ferie.. Fikk så sykemelding siden det gikk denne gangen, for å unngå stress.. UTEN at noen visste noe ant enn legen.. Man har nok å tenke på selv om man ikke skal "varte " opp andre med informasjon... Nestegang, si dere skal på Oslo Kiel ferga/til Sverige eller noe og derfor må noen passe bikkja... Eller få noen andre til å passe og bare reis..)
PrinsesseHengepupp Skrevet 14. august 2014 #5 Skrevet 14. august 2014 Vi var i samme situasjon, lang reisevei, måtte ha både barnevakt og dyrepass, borte hjemmefra i 2-4 dager i strekk. Og "alle" visste. Men vi gav klar beskjed om at vi informerte når det var noe å informere om. Mamma hintet litt, men fikk ny beskjed, og spurte ikke mer. Og når vi da fortalte at det klaffet fikk de ny beskjed om at "intet nytt er godt nytt", skulle det skje noe ville vi si det da. Er nå i uke 28 og opplevde likevel å få offentliggjøre graviditeten for resten av verden på en "normal" måte. Med masse positiv feedback
klishe89 Skrevet 15. august 2014 Forfatter #6 Skrevet 15. august 2014 Takk for støtte! Jeg begynner å bli rimelig lei av maset nå og har satt telefonen på lydløst og lagt den bort. Orker ikke forholde meg til dem. Min mor presterte å si "det vil aldri bli det samme hvis du ikke får gå gravid selv" for å få meg til å fortsette med forsøk ettersom jeg egentlig hadde sagt nei til å fortsette....
*ønskegull* Skrevet 16. august 2014 #7 Skrevet 16. august 2014 Alle rundt oss vet at vi prøver (og mister..). Vi må ha noen som kan ta barn og dyr mens vi er borte. Men jeg har informert de om at jeg kun vil snakke om det dersom jeg kommer inn på temaet. Jeg orker ikke spørsmål om hvor vi er i prosessen, hvordan det går osv. Tror jeg fikk nok da flere i slekten fant ut vi heller skulle adoptere, eller hente sperm i utlandet eller slike ting. Det har egentlig ikke de noen ting med, det er det faktisk mannen og jeg som bestemmer Kunne ikke falle meg inn og fortelle andre hvordan de skulle få barn..
klishe89 Skrevet 16. august 2014 Forfatter #8 Skrevet 16. august 2014 Er så enig ønskegull! Ble så sint da jeg sa vi vurderte andre alternativer og fikk det svaret av mamma om at ingenting ville bli like bra eller det samme hvis jeg ikke gikk gravid selv. Det er ekstremt dumt å si når hun ikke vet om jeg noen gang kan bli det. Følte meg veldig presset til å fortsette selv om vi egentlig var ferdig. Hater at jeg lar det gå inn på meg.
Petra-prøvedokke Skrevet 18. august 2014 #9 Skrevet 18. august 2014 Husk det er vi som bestemmer hvordan det blir og dere tar de valgene dere føler er rett for dere ikke for alle rundt dere. Det er dere som skal leve livet med den lille/de små stå på og tenk på dere selv i denne tiden:)
*ønskegull* Skrevet 18. august 2014 #10 Skrevet 18. august 2014 Ja hun har ingenting med om dåre ønsker å prøve mer eller hva dere vil. Jeg gav uttrykk for at jeg var ferdig, før vi egentlig var det. Da slapp jeg alle spørsmål. I tillegg har jeg vært veldig tydelig om at de ikke behøver å blande seg inn, eller mase Masse lykke til uansett hvilken avgjørelse du tar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå