Gå til innhold

Kan man heve kjøpet på finn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jo jeg ser det er fargeforskjellen. Men sånn skal den jo være. Der er jo to områder med mørkt og en med lyst.

Det vises jo også på bildet jeg sendte henne før hun valgte å kjøpe den.

Måten hun skrev til meg i begynnelsen, virket det som at det bare for forskjellige nyanser i hele kjolen.

Anonymous poster hash: b2fec...2a7

Fortsetter under...

Skrevet

Lurer på hvorfor i alle dager den skal være slik? Var ikke pent! Å det viste ikke så godt i bildet du sendte henne nei. Så ut som skygge el noe. Dette burde du ha opplyst om!

Anonymous poster hash: 29d3b...08d

Skrevet

Altså, det var jo absolutt ikke pent da... Syns ikke bildet du selv har tatt viser denne forskjellen. Hadde jeg vært kjøper her så ville jeg også hevet kjøpet. For det skal jo ikke være to forskjellige farger på skjørtet på dette mariusmønsteret. Og så lenge du ikke har opplyst om at skjørtet er tofarget så bør du pent ta den tilbake. Det er nå min mening..

Anonymous poster hash: 74a9f...a72

Skrevet

Jeg hadde blitt skuffet om det viste seg at det som var blått på kjolen var i to forskjellige blåfarger. Det bildet du har brukt viser ikke det, ikke som jeg kan se. Jeg trodde heller ikke det var vanlig å ha to forskjellige grunnfarger i et mariusmønster. Jeg syns du burde opplyse om dette før du solgte den. 

Skrevet

Men er det ikke en annen farge på nederste del av kjolen da? Mer lilla liksom? Skulle den ikke vært blå helt ned?

Takk for svar alle sammen!

Kan dere hjelpe meg litt mer. Jeg forsto ikke helt hva hun mente når hun sa det var fargeforskjeller. Trodde hun mente det var brukt forskjellige farger rundt i kjolen. Men nå sendte hun meg bilde og viste..

Første bilde er det hun sendte meg nå for å vise hva som er "galt".

Andre bilde er bildet jeg sendte henne før jeg sendte kjolen i posten.

Viste ikke bildet til denne fargeforskjellen da?

Hun gir seg ikke...

Anonymous poster hash: 48c1f...505

Skrevet

Dette er utviltsomt irriterende, dama har brukt 300 kroner på en ubrukelig kjole. Ja, jeg mener at denne er ubrukelig. Det er ikke to forskjellige grunnfarger i mariusmønsteret. Om du ikke spesifikt opplyste om denne fargeforskjellen synes jeg du skal ta kjolen tilbake og gi henne pengene igjen.

Anonymous poster hash: bf01d...cf1

Annonse

Skrevet

Holder helt klart med kjøper her. Det var absolutt ikke pent med annen blåtone nederst og det ser ekstra merkelig ut på et Marius-design. Syns heller ikke at fargeforskjellen kommer frem i ditt bilde.

Anonymous poster hash: 3b9ce...577

Skrevet

Jeg synes heller ikke dette var særlig pent dessverre. :( Jeg synes den ser mer lilla ut nederst. Hadde det vært mørk eller lyst blått, så hadde det kanskje sett bedre ut, men disse fargene var ikke særlig fine sammen. Jeg hadde vært utrolig skuffet hvis jeg hadde kjøpt denne kjolen, og ville nok latt henne returnere den hvis jeg var deg. På bildet ditt synes ikke denne fargeforskjellen så godt, det kan bare være skygge på bildet.

Skrevet

Nei hun har ikke det. Altså rett på å heve kjøpet

Jo hvis det er feil eller mangler som selger ikke har informert om, så har hun rett til å heve kjøpet. Det har ingenting med angrerett å gjøre.

Angrerett handler om å heve kjøp uavhengig av feil/mangler fra profesjonell part dersom salget er gjort utenfor utsalgssted, f.eks internettkjøp.

Ut fra bilde som ligger her nå så ser det jo virkelig ut som om det er fargeforskjell. Det gjør det forsåvidt på det opprinnelig bilde også. Spørsmmålet blir da om selger har informert om at det er fargenyanser eller at det er brukt garn med to forskjellige farger. På det opprinnelige bilde kan fargenyansene være et resultat av lysskinn/blitz. Du skriver jo også i hovedinnlegget at du mener at det ikke er brukt forkjellige farger selv om siste bilde ganske tydelig viser at det er det....

Dersom du ikke har infromert om dette, så kan kjøper ha rett til å heve kjøpet. Hvis jeg var deg, ville jeg gitt meg på dette!

Anonymous poster hash: 9d0b1...da3

Men nå var det snakk om heving av kjøpet uten at noe var galt. Syns HI sa ikke noe var galt. Klart hun kan heve kjøpet om det er feil eller mangler. Og når jeg ser på bildene så vil jeg mene det er feil på kjolen. Hvis ikke HI har opplyst om fargeforskjellen da. Bevisbyrden ligger hos kjøper og det er vanskelig å komme noen vei desverre.

Men jeg mener HI burde la hu heve kjøpet.

Skrevet

Jeg var i samme situasjon. Sendte en jakke til en gal kjerring som ikke var fornøyd. Var ingenting å klage på. Hun sendte flere e-Mail og truet med at hun skulle rapportere meg til finn.no pga uærlighet. Vel som advokat selv så lot jeg meg ikke skremme av det. Jeg valgte imidlertid å la hun returnere jakken fordi jeg heller ville gi den til noen som satt pris på den. Et tips! Få kjolen i retur før du overfører pengene igjen.

Unnskyld meg, men jobber du som advokat og skriver at du "lot HUN returnere jakken"? Seriøst? Trodde advokater måtte skrive ganske rett norsk jeg altså...

Anonymous poster hash: ced69...a84

Må du holde kjeft. Du vet kanskje ikke at en advokat sitt felt ikke er grammatikk? Pøh nei det gjorde du nok ikke.

Og det er så patetisk at du kommenterer i en tråd der du overhodet ikke har peiling, men pirker etter småfeil for og? Hevde deg? Skjerp deg

Skrevet

Holder forresten med kjøper her.det der var ikke pent!:(

Skrevet

Hun skal få tilbake:p

Vi hadde bare så lang korrespondanse om dette, at jeg anto det var underforstått.

Men jeg er ikke dust heller,

Så hu får sende den tilbake:p

Skrevet

Tips til senere, bruk finn-betalingsgaranti...Da setter kjøper inn pengene på konto og de blir overført innen 10 dager.. Da kunden får varen kan hun/han selv gå inn på betalingsgarantien og si seg fornøyd med varen, og godkjenne betaling. Eller en kan si seg ikke fornøyd, og sende tilbake, da registreres også det og pengene blir ført tilbake til kjøper... Jeg personlig synes det var store fargeforskjeller her, blått mot lilla... Ingen av mine mariusoppskrifter viser til at det skal være to blånyanser i kjolen, desverre.

Annonse

Skrevet

Jeg var i samme situasjon. Sendte en jakke til en gal kjerring som ikke var fornøyd. Var ingenting å klage på. Hun sendte flere e-Mail og truet med at hun skulle rapportere meg til finn.no pga uærlighet. Vel som advokat selv så lot jeg meg ikke skremme av det. Jeg valgte imidlertid å la hun returnere jakken fordi jeg heller ville gi den til noen som satt pris på den. Et tips! Få kjolen i retur før du overfører pengene igjen.

Unnskyld meg, men jobber du som advokat og skriver at du "lot HUN returnere jakken"? Seriøst? Trodde advokater måtte skrive ganske rett norsk jeg altså...

Må du holde kjeft. Du vet kanskje ikke at en advokat sitt felt ikke er grammatikk? Pøh nei det gjorde du nok ikke.

Og det er så patetisk at du kommenterer i en tråd der du overhodet ikke har peiling, men pirker etter småfeil for og? Hevde deg? Skjerp deg

Selvfølgelig er det ytterst viktig for en advokat å skrive korrekt. Her er det DU som ikke har peiling! Skjerp deg selv!

Anonymous poster hash: f9508...eab

Skrevet

Jeg mener du burde opplyst om at det var brukt forskjellige farger i skjørtet. Sannsynligheten er stor for at hun aldri hadde kjøpt den da.

Du sier den skal være sånn, men det er da vel ikke sånn et " vanlig " mariusmønster ser ut?

Jeg hadde blitt veldig skuffet.

Skrevet

Selvfølgelig er det ytterst viktig for en advokat å skrive korrekt. Her er det DU som ikke har peiling! Skjerp deg selv!

Anonymous poster hash: f9508...eab

Men du vet at til og med advokater er mennesker, og de er vel like unnskyldt de som alle andre når det gjelder en slurvefeil? Og hva var det og henge seg opp i i utgangspunktet?

Gjest MammaTilFelix
Skrevet

Jeg hadde blitt veldig skuffet.. Den kjolen hadde ikke jeg brukt!

Skrevet

Det her er en risiko ved å kjøpe på finn og få tilsendt ting i posten. Man har kun et bilde å se på og et bilde kan skjule feil, selv om HI ikke har gjort det med vilje. Man ser det på bildet Hi har lagt ut også, men ikke like tydelig, hun har likt kjolen og brukt den sånn og har derfor ikke tenkt på å nevne det spesielt ettersom det også syns på bildet. 

Man har ikke angrerett på varer kjøpt på finn, det er ingen mangel eller feil på varen, kjøper har bare ikke studert bildet nøye nok. Skulle jeg kjøpt en strikkekjole på finn, så ville jeg studert bildet så nøye som mulig for å se om strikkingen ser fint ut osv, så jeg ville helt sikkert lagt merke til fargeforskjellen og spurt om den var reel. Hvis ikke kjøper har lagt merke til det i det hele tatt, vil jeg si hun har gjort en dårlig jobb før kjøpet og må ta på seg skylda selv.

Anonymous poster hash: d3c9f...74b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...