Gå til innhold

Kan man heve kjøpet på finn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke så kjent med dette.

Men jeg solgte ene barnekjole på finn som var hjemmestrikket (ikke av meg)

Hun overførte penger og jeg sendte kjolen.

Hun sier nå at i dagslys har kjolen to forskjellige blåfarger og hun vil heve kjøpet.

Jeg mener at den ikke er forskjellig i fargen.

Har hun rett på å heve kjøpet?:)

Anonymous poster hash: b2fec...2a7

Fortsetter under...

Skrevet

Vet ikke, men jeg ville latt henne heve kjøpet (men hun måtte betalt returporto da).

Anonymous poster hash: 747bc...8a6

Skrevet

Det er derfor jeg ALDRI sender pr post. Folk kommer, ser produkter, og får der og da bestemme seg. Ingen returrett.

Jeg hadde ikke latt henne returnere. Du er privatperson og hun kan for alt du vet prøvd den og så satt den ikke slik hun ønsket, eller annet. Det er risikoen ved å kjøpe på finn.

Hun kan også ha ødelagt den og prøver seg.

Kjøpt er kjøpt

Anonymous poster hash: db807...2a5

Skrevet

Kjøpt er kjøpt.

Anonymous poster hash: 7c8d4...cfa

Skrevet

Jeg var i samme situasjon. Sendte en jakke til en gal kjerring som ikke var fornøyd. Var ingenting å klage på. Hun sendte flere e-Mail og truet med at hun skulle rapportere meg til finn.no pga uærlighet. Vel som advokat selv så lot jeg meg ikke skremme av det. Jeg valgte imidlertid å la hun returnere jakken fordi jeg heller ville gi den til noen som satt pris på den. Et tips! Få kjolen i retur før du overfører pengene igjen😃.

Annonse

Skrevet

Jeg var i samme situasjon. Sendte en jakke til en gal kjerring som ikke var fornøyd. Var ingenting å klage på. Hun sendte flere e-Mail og truet med at hun skulle rapportere meg til finn.no pga uærlighet. Vel som advokat selv så lot jeg meg ikke skremme av det. Jeg valgte imidlertid å la hun returnere jakken fordi jeg heller ville gi den til noen som satt pris på den. Et tips! Få kjolen i retur før du overfører pengene igjen.

Unnskyld meg, men jobber du som advokat og skriver at du "lot HUN returnere jakken"? Seriøst? Trodde advokater måtte skrive ganske rett norsk jeg altså...

Anonymous poster hash: ced69...a84

Skrevet

Jeg var i samme situasjon. Sendte en jakke til en gal kjerring som ikke var fornøyd. Var ingenting å klage på. Hun sendte flere e-Mail og truet med at hun skulle rapportere meg til finn.no pga uærlighet. Vel som advokat selv så lot jeg meg ikke skremme av det. Jeg valgte imidlertid å la hun returnere jakken fordi jeg heller ville gi den til noen som satt pris på den. Et tips! Få kjolen i retur før du overfører pengene igjen.

Unnskyld meg, men jobber du som advokat og skriver at du "lot HUN returnere jakken"? Seriøst? Trodde advokater måtte skrive ganske rett norsk jeg altså...

" ganske rett norsk jeg altså...." Så var det stenene i glasshuset, jeg altså.....

Anonymous poster hash: 50c98...8dc

Skrevet

Ja nå jeg usikker faktisk.

Har jo egentlig ikke lyst til å begynne å styre med det her.. Men hva sier jeg om jeg ikke ønsker å la henne returnere?

Det er snakk om 300kr, og hadde jeg vært henne tror jeg ikke at jeg hadde giddet å begynne med bytting..

Hi

Skrevet

" ganske rett norsk jeg altså...." Så var det stenene i glasshuset, jeg altså.....

Anonymous poster hash: 50c98...8dc

Jeg er vanlig butikkansatt med utenlandsk bakgrunn, og lyver ikke om at jeg er en advokat. Vil tro at retten vil flire av en stevning der det står "tiltalte har snakket med hun i går".

Skrevet

Bare til info: jeg hadde en advokat for noen år siden i forbindelse med en samværssak. Jeg fikk rimelig bakoversveis av brevene jeg fikk derfra, de var FULL av skrivefeil.

Anonymous poster hash: 747bc...8a6

Skrevet

For å være snill så ville jeg nok godta å hevet kjøpet. Men med betingelsen om at du får kjolen først og sjekker den for skader før du overfører pengene. Og kjøper må selvfølgelig betale porto. Sjekk den i nøye lys etter om det er to forskjellige blåfarger, og be henne forklare hvor om du ikke ser det. Så kan du nevne det til en ny kjøper så du slipper på nytt at noen kjøper og angrer. Om det faktisk er to forskjellige blåfarger. Det kan skje om garnnøstene kommer fra to forskjellige partier, fargeforskjellen kan være så liten at den er vanskelig å se.

Anonymous poster hash: 0e0d4...d6e

Skrevet

http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/angre-+og+bytterett/har-jeg-angrerett

• Du må ha kjøpt varen eller tjenesten av en næringsdrivende.
Angreretten gjelder ikke

• hvis du kjøper varer på nettsteder som formidler salg for andre, for eksempel på finn.no

Anonymous poster hash: 40b44...6f7

Nei, man har ikke angrerett.

Men man kan heve kjøpet dersom det er vesentlige feil og mangler ved varen som ikke er kommet fram eller er holdt tilbake av selger.

http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/garanti-og-reklamasjon/n%C3%A5r-selger-er-privatperson

Anonymous poster hash: 9d0b1...da3

Annonse

Skrevet

Jeg spurte henne nå om å få et bilde av det hun mente var forskjell på fargen.

Hun sier nå at ifølge kjøpsloven har man angrerett på alle kjøp man foretar.

Stemmer det a???

Skrevet

Se linken over, nei hun har ikke rett med loven i hånden.

Anonymous poster hash: 0e0d4...d6e

Skrevet

Jeg spurte henne nå om å få et bilde av det hun mente var forskjell på fargen.

Hun sier nå at ifølge kjøpsloven har man angrerett på alle kjøp man foretar.

Stemmer det a???

Nope. Angrerett gjelder kun ved kjøp fra en profesjonell part utenfor partens faste utsalgssted, jf. angrerettsloven. Man har ikke angrerett i handel mellom to private.

Skrevet

Jeg hadde ikke katt henne bytte. Hva folk får seg til å styre med.... Du har brukt tid på dette (posten) og hadde solgt den til noen andre om hun ikke hadde kjøpt.

Anonymous poster hash: db807...2a5

Skrevet (endret)

Nei hun har ikke det. Altså rett på å heve kjøpet

Endret av Sint naken biltyv
Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Kan dere hjelpe meg litt mer. Jeg forsto ikke helt hva hun mente når hun sa det var fargeforskjeller. Trodde hun mente det var brukt forskjellige farger rundt i kjolen. Men nå sendte hun meg bilde og viste..

Første bilde er det hun sendte meg nå for å vise hva som er "galt".

Andre bilde er bildet jeg sendte henne før jeg sendte kjolen i posten.

Viste ikke bildet til denne fargeforskjellen da?

Hun gir seg ikke...

post-42-9106_thumb.jpg

Skrevet

Mitt bilde..

post-42-1870868_thumb.jpg

Skrevet

Eg nei ? På ditt bildet ser det bare ut som det er skygge. Å jeg hadde også ville hevet kjøpet hadde jeg vært henne for det der var stygt! Å du bør betale porto !

Anonymous poster hash: 29d3b...08d

Skrevet

Jeg synes det ser ut som det er strikket sånn med vilje, og hadde aldri giddet å bry meg.

Anonymous poster hash: 7c8d4...cfa
Skrevet

Nei hun har ikke det. Altså rett på å heve kjøpet

Jo hvis det er feil eller mangler som selger ikke har informert om, så har hun rett til å heve kjøpet. Det har ingenting med angrerett å gjøre.

Angrerett handler om å heve kjøp uavhengig av feil/mangler fra profesjonell part dersom salget er gjort utenfor utsalgssted, f.eks internettkjøp.

Ut fra bilde som ligger her nå så ser det jo virkelig ut som om det er fargeforskjell. Det gjør det forsåvidt på det opprinnelig bilde også. Spørsmmålet blir da om selger har informert om at det er fargenyanser eller at det er brukt garn med to forskjellige farger. På det opprinnelige bilde kan fargenyansene være et resultat av lysskinn/blitz. Du skriver jo også i hovedinnlegget at du mener at det ikke er brukt forkjellige farger selv om siste bilde ganske tydelig viser at det er det.... 

Dersom du ikke har infromert om dette, så kan kjøper ha rett til å heve kjøpet. Hvis jeg var deg, ville jeg gitt meg på dette!

Anonymous poster hash: 9d0b1...da3

Skrevet

Hvordan kan du mene at det ikke er fargedorskjell? Er du fargeblind?? For den er jo strikket med 2 forskjellige farger😜

Anonymous poster hash: 29d3b...08d

Skrevet

Definitivt fargeforskjell. Ser ut som det er brukt to forskjellig blåfarger, evt samme farge men forskjellige parti. Syns ikke det er pent dessverre, og hadde latt henne returnert den. 

Anonymous poster hash: fec8b...b80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...