Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #26 Skrevet 14. august 2014 Ser du har fått råd HI så det er bra. Til dere som uttaler dere uten å vite hva dere prater om. Hvis dere ikke kan loven ikke kommenter. Hva er hensikte med å gi råd til et menneske i en vanskelig situasjon når dere ikke VET? Dere fremstår rimelig toskete. Typisk fenomen her inne, folk svarer som om de kan loven men det er jo bare tøys dere kommer med. Anonymous poster hash: 056e0...873
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #27 Skrevet 14. august 2014 Han kan si opp leieforholdet på samme betingelser som du. Det trengs ingen begrunnelse. Mht pengene dine så er det litt ulike regler om det gjelder depositum eller forskudd. Vet du, jeg synes du bør si unnskyld til HI. Og kanskje bør du neste gang heller la være å kommenterer når du tydeligvis ikke kan loven på dette området. Anonymous poster hash: e6e8f...6f1
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #28 Skrevet 14. august 2014 Han kan si opp leieforholdet på samme betingelser som du. Det trengs ingen begrunnelse. Mht pengene dine så er det litt ulike regler om det gjelder depositum eller forskudd.Vet du, jeg synes du bør si unnskyld til HI. Og kanskje bør du neste gang heller la være å kommenterer når du tydeligvis ikke kan loven på dette området. Anonymous poster hash: e6e8f...6f1 Hehe. Tenkte det samme. Pashla må ha vært litt på flaska i går altså. Svarer som en full sjømann. Anonymous poster hash: 056e0...873
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #29 Skrevet 14. august 2014 Leietaker kan enklere si opp avtalen enn utleier, og hvorvidt utleier kan si deg opp med utflytting tidligere enn 1 mai neste år i det hele tatt avhenger av kontrakten din. Dersom du flyttet inn i år 1 mai og nå i august får en slik melding kan jeg skjønne utleier blir irritert når han ser at du allerede ser etter annet bosted, men så lenge du overholder dine plikter iht kontrakten så er det din rett. Han kan ikke si deg opp. Ta kontakt og spør om han mener dette, be han Evt bekrefte oppsigelsen. Du svarer skriftlig (men ikke pr sms) slik du er blitt råde til over her med henvisning til rett paragraf om ugyldig oppsigelse. Ha alt skriftlig og ta vare på sms'en. Utleier har en veldig dårlig sak når han først har sagt deg opp med denne begrunnelsen om ha så kommer med en ny. Dersom kontrakten er uppsigelig frem til neste år er jeg nesten helt sikker på at han ikke kan si deg opp med mindre du misligholder kontrakten, og det gjør du ikke ved å se etter annet leilighet. Et annet spørsmål - har du annonser få Facebook (fb) - å være venn med utleier på fb er jo litt uheldig.... Anonymous poster hash: c46b0...875
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #30 Skrevet 14. august 2014 Hvis man annonserer etter leilighet på en kjøp og salgside kan hvem som helst se det, venn på fb eller ei. Anonymous poster hash: bef59...010
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #31 Skrevet 14. august 2014 Leietaker kan enklere si opp avtalen enn utleier, og hvorvidt utleier kan si deg opp med utflytting tidligere enn 1 mai neste år i det hele tatt avhenger av kontrakten din. Dersom du flyttet inn i år 1 mai og nå i august får en slik melding kan jeg skjønne utleier blir irritert når han ser at du allerede ser etter annet bosted, men så lenge du overholder dine plikter iht kontrakten så er det din rett. Han kan ikke si deg opp. Ta kontakt og spør om han mener dette, be han Evt bekrefte oppsigelsen. Du svarer skriftlig (men ikke pr sms) slik du er blitt råde til over her med henvisning til rett paragraf om ugyldig oppsigelse. Ha alt skriftlig og ta vare på sms'en. Utleier har en veldig dårlig sak når han først har sagt deg opp med denne begrunnelsen om ha så kommer med en ny. Dersom kontrakten er uppsigelig frem til neste år er jeg nesten helt sikker på at han ikke kan si deg opp med mindre du misligholder kontrakten, og det gjør du ikke ved å se etter annet leilighet. Et annet spørsmål - har du annonser få Facebook (fb) - å være venn med utleier på fb er jo litt uheldig.... Anonymous poster hash: c46b0...875 Hehe, på min gamle arbeidsplass fikk jeg kjeft av leder for at jeg søkte en annen jobb uten å avklare det med ledelsen på min daværende jobb (søkerlista kom i avisa på grunn av at to lokale kjendiser søkte stillingen, og jeg har verken blitt innkalt til intervju der eller fått noe telefon derfra). Jeg holdt på å le meg i hjel. Man kan da skrive og søke hva man vil, så lenge man gjør pliktene sine på jobb/i utleieforhold er det ingenting å snoke på eller klage over. Anonymous poster hash: 8a5bb...651
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #32 Skrevet 14. august 2014 Da har jeg Vært i en liten dialog med huseier. Å nå mener han jeg skulle gitt beskjed til han om at jeg søker andre steder å bo. Så hadde jeg bare sagt i fra hadde jeg sluppet å få en slik melding i natt fordi han ble sur. Men etter å saklig svart han tilbake har han innrømmet at han ikke har grunnlag til og si meg opp likevel og trekker tilbake sin egen annonse om at leiligheten min er ledig fra desember av. Han ber meg oppføre meg så slipper vi sånt tull. Har nå gjort det klart at jeg istedenfor og være nysgjerrig på det ledige markedet så kommer jeg til og være aktiv. Dette gidder jeg ikke. For noe så useriøst gidder jeg ikke en gang til. Anonymous poster hash: 5b5bc...bb1
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #33 Skrevet 14. august 2014 Han ba deg oppføre deg? Hehe, den var god! Høres ut som du gjør det smart å finne noe annet ja Anonymous poster hash: 04850...395
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #34 Skrevet 14. august 2014 Da har jeg Vært i en liten dialog med huseier. Å nå mener han jeg skulle gitt beskjed til han om at jeg søker andre steder å bo. Så hadde jeg bare sagt i fra hadde jeg sluppet å få en slik melding i natt fordi han ble sur. Men etter å saklig svart han tilbake har han innrømmet at han ikke har grunnlag til og si meg opp likevel og trekker tilbake sin egen annonse om at leiligheten min er ledig fra desember av. Han ber meg oppføre meg så slipper vi sånt tull. Har nå gjort det klart at jeg istedenfor og være nysgjerrig på det ledige markedet så kommer jeg til og være aktiv. Dette gidder jeg ikke. For noe så useriøst gidder jeg ikke en gang til. Anonymous poster hash: 5b5bc...bb1 "Oppfør deg, så slipper vi sånn tull!" At det var? Han høres jo ut som om han tror han er din far. Du er da i din fulle rett å se på andre leiligheter? Det skal bry ham midt i ryggen, så lenge du gjennomfører oppsigelsestid og betaler for deg. Makan! Anonymous poster hash: 6517a...0e5
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #35 Skrevet 14. august 2014 At jeg på mandag la ut en annonse der jeg søker etter leilighet. Så da fikk jeg melding i natt om at jeg var kasta ut...!!! Er det ikke lov og se etter større leiligheter mens man har en leiekontrakt? jeg vil mene det er for dårlig grunnlag til og kaste meg og min sønns på 6 år som begynner på skolen i nærheten til fredag.. Anonymous poster hash: 5b5bc...bb1 Fullstendig ulovlig. Det er ikke gyldig oppsigelsesgrunn fra utleiers siden, og hadde det vært det så hadde du uansett hatt 3 måneders oppsigelsestid. Leietaker har noe utvidet rett til å selv si opp en leieavtale. Send en skriftlig klage og si at du ikke aksepterer oppsigelsen. Anonymous poster hash: 4909a...216
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #36 Skrevet 16. august 2014 Jeg informerte huseier i det jeg begynte å tenke på å flytte jeg. Han var veldig forståelsesfull for meg da. Anonymous poster hash: 6c167...a4d
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #37 Skrevet 16. august 2014 Håper du finner en ny leilighet fort!! Hadde ikke ville leid hos en sånn idiot!! Anonymous poster hash: fc326...3fe
♥Madam Mim♥ Skrevet 16. august 2014 #38 Skrevet 16. august 2014 Den oppsigelsen er ikke gyldig. Den må være skriftelig med underskrift. Sjekket selv opp dette når ble sagt opp muntlig med en mnd oppsigelse fordi huset skulle selges. Oppsigelsen kan heller ikke tilbakedateres så gjelder fra den blir levert.
Hengebuksvinet Skrevet 17. august 2014 #39 Skrevet 17. august 2014 Han kan si opp leieforholdet på samme betingelser som du. Det trengs ingen begrunnelse. Mht pengene dine så er det litt ulike regler om det gjelder depositum eller forskudd.Tull. Huseier kan kun si opp leieforholdet hvis man har misligholdt leiekontrakten eller skal bruke det han leier ut selv. Lær deg reglene før du slenger ut noe her, håper ikke du leier ut!!! Viktig poeng her. Kan kun si opp leieforholdet om han skal bruke det selv, ikke leie ut til noen andre. (Med mindre han har en bedre grunn).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå