Gå til innhold

Så mange tog som tuter

Anbefalte innlegg

Vi bor i luftavstand ca 50 meter unna et togstopp, og har bodd er i ca 1,5 år. Vi har hele tiden hørt passasjertogene tute og greit nok det, selv om det er litt irriterende så har vi vent oss til det, de tuter to ganger. Men den siste måneden har godstogene også begynt å tute, så nå tutes det "hele tiden", til og med midt på natta! Vi og barna blir vekket av det. Er det en ny regel at godstog også skal tute ved togstopp selv om de ikke stopper? Vi vet at de ikke har tutet før da vi hører de selv med alle vinduer og dører igjen da de bråker mer enn passasjertogene, passasjertogene er ganske nye bortsett fra de med sovevogner så vi hører sjeldent passasjertoga (utenom tutingen). Og godstogene er jo så veldig lange. Nattoget går forbi sent på kvelden, ikke natta. Syns synd i de som bor rett ved toglinja og stoppet, er mange hus her ved linja. 

Nærmeste planovergang er ved nærmeste stasjon som er en mil unna. Så hvorfor absolutt alle togene tuter vet vi ikke, vet dere? Vi venner oss vel til det, men en smule lei nå :)

Anonymous poster hash: a3148...7d6
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161642-s%C3%A5-mange-tog-som-tuter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jeg og mannen soverommet mitt 10 meter ved toglinja. ALLE tog tuter.

Jeg legger ikke merke til det, men mini tuter samtidig ;)

Anonymous poster hash: 6bda8...51c

Godstoga tuta ikke her før :) Det VET vi! 

Babyen vår våkner ofte hylende av tutingen, hadde vært koseligere om han bare tutet han og :P

Babyen vår våkner ofte hylende av tutingen, hadde vært koseligere om han bare tutet han og :P

Får håpe dere får en som tuter i søvne snart ;)

Uannsett tog så skal de varsle ved en overgang. Kan hende de har strammet inn rutinene.

Bare bli vandt til lyden så hjelper det litt :)

Annonse

Får håpe dere får en som tuter i søvne snart ;)

Uannsett tog så skal de varsle ved en overgang. Kan hende de har strammet inn rutinene.

Bare bli vandt til lyden så hjelper det litt :)

Men er ingen overgang her, kun en plattform på den ene siden. Er kun ett spor. Ingen stasjon, altså bygg.

Jeg reagerte på det samme da jeg kjørte tog i 4 timer forrige uke, har ikke kjørt tog på noen år men reagerte på at toget tutet HELE tiden. Begynte å bli litt oppmerksom og på meg virket det som det tutet før det kjørte inn i tettbebygde plasser, før skarpe svinger, før planoverganger osv osv. Altså tutet toget før hvert eneste sted det kunne være folk eller dyr i nærheten av toglinjene. 

Kjørte fra sørlandet til østlandet og det er jo en del øde strekninger, men der tutet det også før store svinger, kanskje for å skremme elg o.l. Tutet alltid når det kjørte mot/inn i plasser med bygninger og hus langs linja.

Kan ikke huske at toget tutet på denne måten hele tiden før, jeg kjørte mye tog før, det må være nye retningslinjer på dette tror jeg?

Anonymous poster hash: 9d748...e9e

Mulig de tuter på dyr også.. Her er det mye rådyr.. Hvertfall nå rundt jakttider,  (sikkert fordi at de ikke kan jakte her, siden det er for nærme hus...) så toget tutet hele tiden, i tillegg bor vi sånn at vi er mellom 2 togstopp, slik at vi hører når de tuter begge stedene og litt ekstra her og der.

Anonymous poster hash: 0d241...d33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...