Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #1 Skrevet 13. august 2014 Er vi sære? Anonymous poster hash: 16e98...f55
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #2 Skrevet 13. august 2014 Niks, hadde hatt samme tanke! Anonymous poster hash: e069d...a45
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #3 Skrevet 13. august 2014 Nope. Samme regel her. Klok av skade. Min erfaring er at enslige med én hund er er beste. Vanskelig å få leie med hund så de er alltid eksemplariske. Anonymous poster hash: cd4d0...7de
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #4 Skrevet 13. august 2014 Ikke til navere skjønner jeg, men forstår ikke hvorfor du skjærer alle utlendinger over en kam. Gjelder det fornuftige, rolige hyggelige Sri-Lankere som er et lege-par uten barn? Gjelder det svensker? Anonymous poster hash: 422a3...cfc
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #5 Skrevet 13. august 2014 Jeg er delvis ufør, jobber 40%, og hadde jeg ønsket å leie din leilighet hadde jeg bare oppgitt arbeidsgiveren min og ikke at jeg er delvis ufør. Hadde du blitt sinna da, om du etterpå oppdaget at jeg "naver" halvparten av inntekten min? Anonymous poster hash: 43b66...36c
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #6 Skrevet 13. august 2014 Vi leier ut til et ektepar fra Iran. Han er professor på universitetet og hun er sykepleier. Herlige mennesker som det aldri er noe trøbbel med Anonymous poster hash: c9aad...60c
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #7 Skrevet 13. august 2014 Jeg leier ut til en eksemplarisk naver ALDRI noe problem! Han holder orden på eindomen og sørger for at det ser ordentlig ut klipper gress, raker, oljer terrasen, måker snø, setter ting pent og ordentlig ute mm. Inne er det det samme, han vasker og gjør enkelt vedlikehold! Dessuten betaler han alltid leien i tide. Før leide jeg ut til norske arbeidstakere og det var alltid noe som eks søppel rundt husene, ville fester, ryddet hverken snø eller klipet gress masse tull med leia og siden huset ikke er så stort så flyttet de etter 2-3 år. Anonymous poster hash: 51b36...409
Gjest Pusikatt Skrevet 13. august 2014 #8 Skrevet 13. august 2014 Ville neppe leid ut til en naver. Utlendinger hadde jeg ikke hatt problemer med.
SuperFries Skrevet 13. august 2014 #9 Skrevet 13. august 2014 Du vet at svensker, dansker, finner, islendere osv også er utlendinger? Veldig mange islendinger i Norge er fotballspillere eller psykologer. Ville du ikke leid ut til de heller? Jeg ville sett på om de har fast arbeid eller ei. Evt kontaktet forrige utleier de hadde.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #10 Skrevet 13. august 2014 Man må vel se an folka uansett. Sjansen er stor for at jeg hadde styrt unna typiske navere, altså sosialklienter og utenlandske statsborgere(partysvensker, somaliske familier med dårlig boevne, dårlig integrerte utlendinger som ikke snakker norsk), mc-folk med mer. Man vil da ha minst mulig bråk med leieboerne sine, ta forhåndsregler og minimere sjansene for at noe sånt skjer. Det er et minimumskrav at de forstår og kan lese hva som står i leiekontrakten. Anonymous poster hash: e93b3...061
Førstemann Skrevet 13. august 2014 #11 Skrevet 13. august 2014 Har ikke helt den samme kategoriske som deg, men vi siler ut med hard hånd. Folk som skriver dårlig, (norske og uenlandske), folk som er veldig pågående, ikke svarer på de ting vi spør om osv. Vi ber alltid om å få vite litt om de som skal leie i en skriftlig henvendelse, og da er det lett å sile ut. De som da svarer "trenger leilighet NÅ", får ikke svar engang.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #12 Skrevet 13. august 2014 Er selv "naver". Eier heldigvis egen bolig, men jeg hadde aldri leid ut til andre "navere" selv heller. Det er for ustabilt om de får penger, plutselig er det en bekreftelse som mangler, så må man kanskje ha en legeerklæring, så har NAV 6 mnd behandlingstid, så sitter de der uten penger. Jeg vet så alt for godt hvordan det er. Jeg hadde heller ikke, i utgangspunktet, leid ut til utlendinger. Ser for meg at mange av de ikke har den samme "holdningen" til regningsbetaling eller kunnskapen om hvordan vi gjør ting her i Norge. Anonymous poster hash: 28bd1...f4d
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #14 Skrevet 13. august 2014 Vi leier ikke ut til utlendinger lenger, etter noen uheldige opplevelser, men mennesker på trygd har det aldri vært et problem med. Nå er kanskje ikke det navere...? Anonymous poster hash: d10a9...973
Luksusdyret Skrevet 13. august 2014 #15 Skrevet 13. august 2014 Du vet at svensker, dansker, finner, islendere osv også er utlendinger? Veldig mange islendinger i Norge er fotballspillere eller psykologer. Ville du ikke leid ut til de heller? Jeg ville sett på om de har fast arbeid eller ei. Evt kontaktet forrige utleier de hadde. Signerer. Jeg har høyere utdanning på masternivå, lønn på rundt 600 000, har vært i samme jobb i 6 år, har ordnet økonomi (ikke en eneste inkassosak i løpet av mitt 34 år gammelt liv), men er 100% utlending (ikke muslimsk og ikke mørkhudet). Drikker ikke alkohol og røyker ikke, har aldri fest hjemme hos meg. Hvorfor mener du, HI, at jeg hadde vært dårligere leietaker enn et etnisk norsk menneske med mine forutsetninger?
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #16 Skrevet 13. august 2014 Vi leier ut til en uføretrygdet på det enestedet. Alt bra, eldre enslig dame. På den andre utleiedelen fikk vi mange på visning med sikkerhet i nav, naboen sa ja, og fikk store problemer, samt mistet intekt. Vi sa nei til nav og ja til en svenske. Dette har fungert bra på tredje året. Anonymous poster hash: b5c91...9f9
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #17 Skrevet 13. august 2014 Vi leier kun ut til folk med fast inntekt og som kan betale depositum. Jeg godtar ikke bekreftelse fra NAV som depositum. Utlendinger generelt har jeg ingenting imot. Men jeg siler de med like har hånd som jeg siler nordmenn. Og de må kunne snakke og forstå norsk slik at vi ikke ender opp med uklarheter. Anonymous poster hash: b43f1...4db
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #18 Skrevet 13. august 2014 Har best erfaring med utenlandske faktisk - østeuropeere nærmere bestemt. De aller fleste er "ærlige arbeidsmaur" 👍 alenemødre derimot har vi ikke hatt så gode erfaringer med😳 Anonymous poster hash: 4fe05...1ec
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #19 Skrevet 13. august 2014 Er vi sære? Anonymous poster hash: 16e98...f55 Skjønner vel litt det med navere, men utlendinger? Ja, noen hadde jeg ikkje leid ut til, men det finnes så mange fine folk som kommer fra andre land! Anonymous poster hash: 6c793...5a4
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #20 Skrevet 13. august 2014 Er vi sære? Anonymous poster hash: 16e98...f55 Skjønner vel litt det med navere, men utlendinger? Ja, noen hadde jeg ikkje leid ut til, men det finnes så mange fine folk som kommer fra andre land! Anonymous poster hash: 6c793...5a4 Hva er galt med uføre? De har jo garantert inntekt resten av livet, og dermed de sikreste betalerne man finner. Anonymous poster hash: d10a9...973
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #21 Skrevet 13. august 2014 Hmmm... Går uføre også under "navere"? De får jo penger fra NAV? Anonymous poster hash: 9a0cf...76f
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #22 Skrevet 13. august 2014 Har best erfaring med utenlandske faktisk - østeuropeere nærmere bestemt. De aller fleste er "ærlige arbeidsmaur" 👍 alenemødre derimot har vi ikke hatt så gode erfaringer med😳 Anonymous poster hash: 4fe05...1ec Hva er galt med alenemødre? Anonymous poster hash: 9aa89...53b
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #23 Skrevet 13. august 2014 Har best erfaring med utenlandske faktisk - østeuropeere nærmere bestemt. De aller fleste er "ærlige arbeidsmaur" alenemødre derimot har vi ikke hatt så gode erfaringer med Anonymous poster hash: 4fe05...1ec Hva er galt med alenemødre? Anonymous poster hash: 9aa89...53b Det er vel ikke noe galt med de (oss) unntatt at mange har dårlig økonomi? Anonymous poster hash: 28bd1...f4d
Trimsi Skrevet 13. august 2014 #24 Skrevet 13. august 2014 Dette har vel mer med magefølelse og førsteinntrykk å gjøre, har det ikke? Utlendinger som om det var en homogen masse blir jo veldig fjernt da... hvis man da ikke bor i utkant-Norge og rett og slett ikke er vant til at mennesker kan komme fra mange forskjellige land... Vi har droppet fyren med "heroinknekk" som sa at sosialen skulle betale leia, og vi har droppet familien med 5 barn fra Somalia som sa "vi klarer oss fint med bare et soverom". Men vi droppet også den blide, kjekke og litt sleskete selgeren som snakket så pent om seg selv, og den lekre fotomodellen som sa hun gjerne kunne sitte barnevakt og pusse opp leiligheten +++ bare hun fikk leie hos oss. Vi har sagt ja til "nerden" fra landet, ja til det lesbiske paret med hund og til black metall typen (musikere er alltid hyggelige) og vi har vært storfornøyde Ville foresten mye heller hatt en troende muslim, enn en som kom med et SIAN trykk på genseren. Ekstremister og radikale mennesker finnes i alle miljøer og man bør prøve å holde seg unna de, men heldigvis, folk flest er som regel hyggelige og til å stole på.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #25 Skrevet 13. august 2014 Kan ikke tro at folk tenker slik. Ikke rart jeg og min mann sto uten leilighet, da vi var studenter fra Oslo som skulle ta et år i annen by. Måtte bo på hotell i mange dager, før vi endelig fikk napp. Huseier var så fornøyd med oss :-) Hilsen tredjegenerasjons innvandrer. Anonymous poster hash: 31475...73c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå