Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #1 Del Skrevet 13. august 2014 Jeg må slutte å amme nå pga ungen vil ikke ta puppen lenger. Må altså mao ty til pumping av brystene fremover. Hvordan gjør jeg dette nå? Tidligere har jeg ammet hver time fra kl.9 til kl.22. Hvor ofte bør jeg pumpe meg? I dag har jeg pumpet meg når brystene har vært sprengte, og det ble klokka 07:00 10:00 (kun venstre) og 11:00 (kun høyre) 15:00 18:30 og har planer om å pumpe siste gang rundt kl.22:00. Høres dette ok ut? Bør jeg gjøre det oftere eller sjeldnere? Og hva gjør jeg fremover for å få redusert melkemengden?? Skal jeg pumpe meg like mange ganger daglig fremover som i dag, og så plutselig en dag bestemme meg for å redusere antall pumpinger fra 5 til 4???? Setter veldig stor pris på råd!!! Anonymous poster hash: cad9e...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #2 Del Skrevet 13. august 2014 Og bør jeg pumpe brystene helt tomme? Anonymous poster hash: cad9e...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Appelsinpiken Skrevet 13. august 2014 #3 Del Skrevet 13. august 2014 Ikke pump tomt om du skal slutte. Bare melk av verste trykket slik at det ikke er vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #4 Del Skrevet 13. august 2014 Men er d ikke større risiko for brystbetennelse da??? Skal jeg aldri pumpe tomt? Ikke på kvelden en gang når d er 8-10 timer til neste gang jeg kan pumpe (uten å måtte stå opp midt på natta)??? Anonymous poster hash: cad9e...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #5 Del Skrevet 13. august 2014 Hvor gammel er babyen? Er du sikker på at babyen ikke vil ta, eller kanskje vil den bare ha skjeldnere? Hver time hørtes ofte ut! Anonymous poster hash: e658f...04f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #6 Del Skrevet 13. august 2014 Jeg lover deg, har prøvd alt!! Snakket med alt og alle om råd. Ingenting funker. Hun er 3 mnder. Anonymous poster hash: cad9e...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillenims Skrevet 14. august 2014 #7 Del Skrevet 14. august 2014 Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no Hvor lenge har brystvegringen vart? Hvordan oppfører hun seg når hun nekter? Har det skjedd noe som kan gjøre at hun ikke vil ha brystet, feks. at hun har blitt skremt, blitt presset (fysisk) til brystet osv? Har du prøvd å amme henne i halvsøvne/søvne? Hvor mye melk pumper du når du pumper tomt (antar du har gjort det til nå)? Har du vært hos manuellterapeut med henne? Låsinger er svært ofte grunn til ammeproblemer, og selv om det er vanlig at de oppdages tidlig så kan de kan ofte bli mer markante når barnet blir sterkere, altså i denne alderen. Det er svært sjelden at så små babyer virkelig ikke vil ha bryst lenger, dvs det er som regel en eller annen underliggende årsak.' Ta gjerne kontakt med meg på mail om du vil ha mer hjelp (vi kan ta det på telefon også), ammehjelper.lillenims (at) gmail.com Dersom du ønsker å slutte å amme er det selvsagt helt i orden! Så lenge du ikke får kuler i brystet trenger du ikke pumpe tomt. Det vil gå raskere å få ned produksjonen dess mindre melk du tar ut. Melka som alt er i brystet vil gradvis bli absorbert av kroppen igjen (litt på samme måte som blåflekker forsvinner av seg selv), så du vil ikke gå rundt med brystet fullt av sur melk i årevis :-) Å bruke en stram bh (feks sportsbh) som IKKE klemmer enkelte deler av brystet veldig hardt (ikke bøyle på feil sted, ikke så trang at overkanten "skjærer" seg inn i brystet) kan hjelpe, evt å knytte et skjerf stramt over brystet (igjen, pass på at det ikke klemmer inn brystet - jevnt press på hele brystet er tingen). I tillegg er det en del urter som kan minske melkeproduksjonen, se listen over urter/matvarer man bør holde seg unna om man har lite melk et stykke ned på http://ammehjelpen.no/artikkel/7/Lite-melk (feks. salvie). Det går også an å fortsette å pumpe, og gi denne melka på flaske. Morsmelk er selvsagt like bra for barnet uansett om det kommer fra bryst eller flaske, og det er flott med alt som kan gis uansett hvor mye MME du eventuelt supplerer med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #8 Del Skrevet 14. august 2014 Hi her. Har svart deg lillenims på epost. Takk! Anonymous poster hash: cad9e...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå